Beantwoord

Proximus vraagt telefonisch LOGIN en WACHTWOORD

  • 17 January 2018
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Ik heb het gegeven, best wachtwoord veranderen zeker ?
icon

Beste antwoord door Martin 17 January 2018, 11:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Was het wel echt iemand van Proximus, want hoe kun je dit zeker zijn aan de telefoon ?
Reputatie 6
Badge +2
Tja, dat is natuurlijk een nadeel van die anonieme nummers. Maar de uitleg kwam wel +/- overeen met een aantal problemen, achteraf twijfelde ik aan een bedrag en dacht : dit klopt niet maar toen had ik al mijn wachtwoord en login gegeven. Ik word wel vaker totaal onverwacht door PX gebeld. Ik weet ook niet of dat dit de gewoonte is dat PX mensen belt.
Heb onmiddellijk mijn WW verandert.
Dat hen ik nog maar één keer voorgehad dat proximus mij belde en was om hun boeketten aan te prijzen en of ik geïnteresseerd was, natuurlijk weet ik dan ook niet echt zeker of het iemand van proximus was of een tussenverkoper!?
Het is inderdaad best dat je achteraf je ww veranderd hebt, is altijd het zekerste.
Reputatie 6
Badge +3
Je moet NOOIT je wachtwoord en login geven.
Immers dan kan men in uw naam bestellingen plaatsen.
Reputatie 7
Badge +6
Henri,
Proximus vraagt nooit om login en paswoord via de telefoon of mail. Enige uitzondering is hier op het forum bijvoorbeeld, via privébericht, om je verder te kunnen helpen.
Info die reeds in onze databases zit zullen we nooit aan de klant vragen.

Mvg,
Wim
Gelukkig kan je zoiets nog recht zetten met Proximus maar dat is niet altijd zo met ander charlatans ...
Je moet NOOIT je wachtwoord en login geven.
Immers dan kan men in uw naam bestellingen plaatsen.
Reputatie 6
Badge +2
Toch erg, mijn nummer staat geeneens op 1207. En men wist wel een en ander over mijn dossier.
Nu ja maatschappelijk probleem wellicht.
Bedankt voor de info.
Ik ga extra alert zijn voor dergelijke oproepen.