Vraag

PROXIMUS MAIL VS SKYNET MAIL

  • 19 January 2022
  • 8 reacties
  • 459 Bekeken

Beste,

 

Bij aanmaken van één of meerdere aliassen bots ik op moeilijkheden :

 

Reeds meerdere 10-tallen jaren ben ik klant bij “Belgacom” nu “Proximus” en gebruikte ik al deze tijd een skynet mail account [fcxxxxxx@skynet.be] ter beheer van mijn mail aktiviteiten.

Gebruikte mailprogramma is :  OUTLOOK 2007 van de Office Enterprice reeks nu draaiend op een MS Windows 10 OS.

Mijn meest gebruikte browser is :  BRAVE.

 

Op aanbeveling paste ik mijn initiële mail account settings aan in 2017 :

                                                       voor 2017                   vanaf 2017

Account type:                                         POP3                                    POP3

Incoming mail server (POP3)                pop skynet.be                     pop proximus.be

Outgoing mail server (SMTP)                relay.skynet.be                          relay.proximus.be

 

Incoming server (POP3)                        110                                              995

Outgoing server (SMTP)                        25                                          587

       Ecrypted connection                      NONE                                     TLS

 

Bij het openen van het mailprogramma kom ik via de mail account settings fcxxxxxx@skynet.be aldus terecht op de proximus servers en kan ik alle aktiviteiten beheren en uitvoeren.

 

Bij het inloggen op Proximus mail [https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html] met mijn MyProximus identifier (hvdl@skynet.be & bijhorend wachtwoord), kom ik terecht op [https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_1.8.0#/mail].

met de welkomstgroet :

 

Welkom

Hans Vanderdeelen

hvdl@skynet.be

 

Mijn account

Inbox

Concepten

Verzonden

Spam

Prullenbak

Mijn mappen

Junk E-mail

Sent

 

En waar alle mappen vertonen :      Lege mailinglijst

 

Er werd dus wel degelijk een link gemaakt tussen “Mijn Proximus” identificatie en mijn mail gebeuren.

In de instellingen onder mijn profile vind ik evenwel veel mogelijkheden ter personalisatie.

Toch vind ik niets dan “lege mappen”.

 

In verband met mijn probleem van aanmaak van aliassen de volgende vraag :

Lukt het vlotter in Proximus mail om aliassen aan te maken, wil ik gerust overschakelen.

Zo ja en is het algemeen aangewezen om Proximus mail te gaan gebruiken, zijn er dan bepaalde zaken die uitgevoerd moeten worden om hier mail aktiviteiten terug te vinden en om deze te kunnen beheren en welke stappen moet ik dan ondernemen ?

Of is de aanbeveling :  werk verder zoals voordien en vergeet Proximus mail ?

 


8 reacties

Houd er wel rekening mee dat er momenteel algemene problemen zijn met Proximus (web) Mail en volgens mij nu niet het ideale moment om veel te veranderen, maar als de Proximus forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen ze u verder info geven….

Martin,

Bedankt voor uw antwoord en uw medeleven.

Van algemene problemen met Belgacom- Proximus kan ik een nog wel een stevig verhaal schrijven, doch dit is niet mijn bedoeling. Ik heb al die jaren mijn deel wel al meegemaakt.

En toch weet ik dit ongenuanceerd te plaatsen doordat ik zelf zowat 25 jaar in een nationale en internationale supportfunctie aktief ben geweest.

Mijn bedoeling is niet zozeer ingegeven door de drang van te veranderen dan wel informatie te bekomen om evolutief gebruik te kunnen maken van nieuw geboden opties.

En daarnaast een antwoord te kunnen bekomen omtrent een aktie die mij niet lukt om uit te voeren om welke reden dan ook.

Nogmaals bedankt voor uw medeleven !

je kunt natuurlijk altijd proberen een @Proximus.be  aan te maken maar i.v.m. met je lege mappen zal dit volgens mij niet veel soelaas brengen aangezien en nog zijn die dit voorhebben tgv de mail problemen

Martin,

Is uiteraard een gemakshalve oplosssing.

Overwegingen :

  1. Het overzetten van de actuele mail gegevens, mijn contacten en alle daarbij betrokken informatie nu beschikbaar via @skynet.be.  -  gaat dit zomaar ? ? ?
  2.  Het verwittigen van al mijn betrokken mailcontacten dat mijn adressee informatie is gewijzigd.
  3. Alle mogelijke inschrijvingen in organizaties en bedrijven waar ik alleen kan/mag inloggen via mijn xxxx@skynet.be identificatie.

Evolutieve aanpassingen in het gebruik van toepassingen moet niet aanbevolen of verplicht worden indien het niet gepaard gaat met een vlotte overstap van het oude naar het nieuwe.  Zoniet moeten links aangemaakt worden om vlot te kunnen overschakelen van de ene manier van werken naar de andere zonder de oude manier te penalizeren of al dan niet gedeeltelijk onmogelijk te maken .

Als je enkel een nieuwe alias aanmaakt is het uiteraard een @proximus.be mailadres dat in de zelfde mailbox terecht komt als die van je skynet mailbox. Maar in feite moet je zelf weten of je een @proximus.be mail adres wilt,  ik werk ook nog altijd met een @skynet.be mailadres (mailbox).

Reputatie 7
Badge +4

Skynet mailbox = Proximus mailbox

zoals reeds gemeld door @Martin zijn er op dit en het Fr-forum meerdere (nog op de lossen) problemen met Proximus-mail gemeld 

er kunnen door ons (als klant) nog enkel Proximus e- mail adressen/aliassen aangemaakt worden (de bestaande Skynet adressen/aliassen blijven evenwel bestaan/behouden)

voor internet aansluitingen van het type Maxi kunnen/konden er destijds tot 6 e-mailboxen met elk tot 5 aliassen aangemaakt worden (betrokken info is evenwel  blijkbaar niet meer direct terug te vinden op de Proximus website)

Voor privé-klanten: 6 e-mailboxen met tot 5 aliassen, 50 GB elk.
(uitgezonderd Internet start 1 e-mailbox met tot 5 aliassen, 50 GB)

Voor zakelijke klanten: 10 e-mailboxen met tot 5 aliassen, 50 GB elk.

Reputatie 7
Badge +5

@Hans_044Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Onze excuses voor het ongemak.

Reageer