Beantwoord

Proximus Cloud

  • 21 February 2020
  • 32 reacties
  • 1174 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb Proximus Cloud geïnstalleerd, maar het werkt niet, het knippert voortdurend en dus kan ik niet in loggen. Het heeft altijd  goed gewerkt voordien. 

 

 

icon

Beste antwoord door ThierryW 21 February 2020, 16:54

Bekijk origineel

32 reacties

Ik heb Proximus Cloud geïnstalleerd, maar het werkt niet, het knippert voortdurend en dus kan ik niet in loggen. Het heeft altijd  goed gewerkt voordien. 

 

 

Troost u allen. Ik heb deze miserie al ongeveer 4 jaar .

Jouw topics | Proximus Forum

Al de mensen van Service Desk zijn super behulpzaam en beleefd.
Je hoort echter duidelijk dat zij ook gefrustreerd geraken over deze materie omdat zij zelf ook tegen de muur lopen of niet weten wie hen uiteindelijk kan helpen.
Ik herhaal dus heel duidelijk dat mijn klachten niet gericht zijn aan die goede, bekwame en beleefde service desk medewerkers maar naar het bedrijf Proximus die in zijn arrogantie vergeet dat ze er zijn voor en door de gebruikers en dan nog deels in handen zijn van de Belgische Staat die uiteindelijk ons allen vertegenwoordigt.

Zouden ze nu eindelijk eens willen snappen dat ik super veel moeite moet doen om beleefd te blijven en ook niet even arrogant over te komen zoals zij als bedrijf al jaren doen.

Mvg
Steven

 

Reputatie 6
Badge +3

@A_Dewildeman  kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we langs hier ook eens kijken of alles juist gekoppeld staat.

FYI: morgen waarschijnlijk zal je pas iemand van Proximus zelf hier aan het woord krijgen.

Ik heb alle voorgaande voorstellen geprobeerd.

NIks werkt.

 

Kan iemand mij verderhelpen?

Wat is de situatie?

 

Aline

 

daarom geef ik altijd aan om eens te proberen met CTRL SHIFT N (of P naargelang welke browser)  en als het dan werkt weet je dat het in de browser instellingen/cache/historie/cookies/addons  moet gezocht worden….

OK het is nu opgelost bij mij:

Internet explorer (11) wordt gebruikt door de Cloud app om in te loggen met SSO

het clearen van  session cookies bij login problemen is een oplossing:

https://www.uoguelph.ca/ccs/security/internet/single-sign-sso/required-browser-settings

 

dus in IE de browser cache clearen (ik gebruik wel Engelse versie):

-tools 

-Safety → Delete browsing history. 

Lijn met “cookies” moet aangevinkt staan, Delete

Zelfde probleem hier, werkte vroeger wel (Win10). Na herinstallatie krijg ik de desktop app niet meer op.

Het installatiebestand is Cloud_17.3.2.12_Production.exe

Bij installeren in het Engels krijg ik

“There was a problem retrieving the license for Cloud! Please try again later”. En gedaan.

Bij installeren in het Nederlands krijg ik het knipperend aanlogscherm waarop alleen “OK” zichtbaar is. Er is dan ook al een locale “Proximus Cloud” map aangemaakt onder de windows user id, die echter niet toegankelijk is.

De cloud is wel nog toegankelijk via de web interface, maar dit vind ik niet handig.

Reputatie 7
Badge +4

We hebben de problemen van de verschillende gebruikers opgelijst en ze doorgespeeld naar de verantwoordelijken. Alle problemen worden onderzocht.

Beste @Charlotte.D 

 

Zou u of een collega ons misschien eindelijk kunnen verderhelpen aangaande bovenstaand groot probleem?
Blijkbaar hebben tientallen mensen hetzelfde probleem als bijvoorbeeld @Martin, @FilipSteyaert, @maria_074, @FAZANT32, @wim.dm,… en wordt er spijtig genoeg niet echt vooruitgang geboekt.

Vriendelijke groeten

 

Y.

hier bij mij juist nog eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

Beste Martin
 

Alvast bedankt voor inderdaad via een workaround zo ongeveer 30% van het aangekaarte probleem tijdelijk op te lossen.

Op browserniveau lijkt dit inderdaad soelaas te bieden, echter niet ideaal vermits je dan elke keer opnieuw je logingegevens moet intypen en nog meer jammer is natuurlijk dat in het wit knipperende venster met “OK” werkt dit niet werkt :-( .
Ergens bizar en natuurlijk vooral ook spijtig want dit werkt op een zekere manier ook via een (soort van) browser daar ik een browsergerelateerde foutmelding krijg als internet niet kan worden gevonden.

Ik heb ondertussen trouwens op 4/5 (ipv voorheen op 3/5) computers geen toegang meer via de applicatie. Dit gebeurde nadat ik plots opnieuw moest inloggen en ik “minimale cookies” selecteerde... 
Hopelijk brengt dit voor iemand een verder inzicht in het probleem dat zich stelt :-)  

Y.

hier bij mij juist nog eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

Hallo Proximus

Inmiddels heb ik op 5 computers die Windows 10 versie 2004 (OS Build 19041.572) bevatten verschillend gedrag met jullie cloud :
 

 

Enige verdere feedback hierover zou toch welkom zijn daar zo deze toepassingen eigenlijk jammer genoeg zacht uitgedruk zinloos en zeer tijdrovend zijn.

Vriendelijke groeten en hopend op antwoord met een eventuele workaround,


Y.

blijkbaar zou het voor binnenkort zijn !

Knipperend login scherm : ik heb hetzelfde probleem.

Het laatste wat gemeld werd door proximus is dat ze met een nieuwe app versie uit gaan komen en het dan opgelost zou zijn.

 Zie mij bericht van een volle maand geleden, er is niets veranderd. Ons bedrijf kan nu al meer dan een maand niet genieten van een voor ons essentiële back-upservice.  Onbegrijpelijk.  Ik ga hier een formele klacht over indienen.

Reputatie 2
Badge

Zo ik heb hier gegevens van de Proximus Cloud voor Windows Desktop

Reputatie 2
Badge

Oké bedankt

TUI: probleem knipperend aanlogscherm, daar is proximus IT is bezig met de oplossing van dit probleem.

Zelfde probleem als Jeroen : Proximus Cloud heeft prima gewerkt tot paar dagen geleden.  Moet plots aanloggen (wat voordien nooit hoefde) maar gaat gewoon niet want het aanlogscherm knippert voortdurend.  Backup is voor ons bedrijfskritisch en gebeurt blijkbaar al een paar dagen niet meer.  Wat nog verontrustender is : als ik aanlog via de site zoals gesuggereerd zie ik 3 mappen staan maar erop klikkend geven die 0 inhoud !  Waar is de bedrijfscontinuïteit die Proximus ons garandeerde toen we Office & Go-klant werden ?  Gebeld naar Bizz Office-nummer,  méér dan half uur in wacht gestaan om dan te horen te krijgen dat men ons met de Cloud niet kan helpen. Daarvoor moet “een mail gestuurd worden”.  Puur Kafka.  En dat anno 2020.

Reputatie 2
Badge

Het is inderdaad dat het log- in venster flikkert,  en dus niet het werkt, maar het raarste is dat vorige maanden wel werkte. 

 

Groeten Jeroen

oké  :thumbsup_tone3:  ik dacht inderdaad wat heeft dit nu met dat flikkerend venster te maken :relaxed:

 

Reputatie 6
Badge +3

Mijn antwoord was eigenlijk gewoon een uitleg wat een zogenaamde app maar inhoud en gericht op Jeroen_056 zijn opmerking. Natuurlijk lost dit niet het probleem op van het flikkerende log-in scherm dat kan enkel maar Proximus oplossen.

Maar het probleem is echter dat dit inlogscherm flikkert….

Reputatie 6
Badge +3

Dat is bij OneDrive of Google Drive of een andere cloud provider ook het geval. Er wordt gewoon een mapping gemaakt op jouw apparaat naar de opslagruimte bij jouw cloud opslagprovider. De app maakt gewoon een synchronisatie map aan waar je bestanden kan in plaatsen die hierna verstuurd worden naar de cloud en controleert jouw log-in gegevens.

Reageer