Beantwoord

Proximus Cloud

  • 21 February 2020
  • 32 reacties
  • 1173 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb Proximus Cloud geïnstalleerd, maar het werkt niet, het knippert voortdurend en dus kan ik niet in loggen. Het heeft altijd  goed gewerkt voordien. 

 

 

icon

Beste antwoord door ThierryW 21 February 2020, 16:54

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Jeroen

 

Lukt dit via een ander toestel wel?

Lukt dit via de app?

Je account staat allesinds correct geregistreerd.

Reputatie 2
Badge

Nee dat lukt niet en ik kan ook geen login gegevens in geven als ik op bureaublad op de Proximus cloud klikt. Terwijl knippert.
 

Groeten Jeroen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Jeroen_056 Momenteel is er een algemeen probleem met de windows app waardoor het inlogscherm steeds flikkert. Dit is momenteel in onderzoek. Je kan de Proximus cloud wel nog gebruiken via de website http://www.proximuscloud.be/

Reputatie 2
Badge

Oké, dan hoop ik dat het snel opgelost zal worden. 

Bedankt voor de info en fijn weekend

Reputatie 1

Ik begrijp niet waarom jullie dan gewoon geen link geven naar een oudere versie die wel werkt. Of dit bestand ergens ter beschikking te stellen.

Reputatie 2
Badge

Dit is Proximus cloud. 

 

html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">
<head>
</head>
<body onload="document.forms[0].submit()">
<noscript>
    <p>
        <strong>Note:</strong> Since your browser does not support JavaScript,
                               you must press the Continue button once to proceed.
    </p>
</noscript>

<form action="https://login.belgacom.be/oauth/authorize" method="GET">
    <div>
        <input type="hidden" name="scope" value="UDM UFS_PC_CLOUD"/>
        <input type="hidden" name="response_type" value="code"/>
        <input type="hidden" name="language" value="nl"/>
        <input type="hidden" name="redirect_uri" value="https://www.proximuscloud.be/atp/web/sso/sessions"/>
        <input type="hidden" name="state" value="afa3e29d-6ca6-434f-bfc7-caeb38ebc134"/>
        <input type="hidden" name="client_id" value="synchronoss-cloud-client-id"/>
        </div>
    <noscript>
        <div>
            <input type="submit" value="Continue"/>
        </div>
    </noscript>
</form>
</body>
</html>

of simpelweg http://www.proximuscloud.be  :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Dat is bij OneDrive of Google Drive of een andere cloud provider ook het geval. Er wordt gewoon een mapping gemaakt op jouw apparaat naar de opslagruimte bij jouw cloud opslagprovider. De app maakt gewoon een synchronisatie map aan waar je bestanden kan in plaatsen die hierna verstuurd worden naar de cloud en controleert jouw log-in gegevens.

Maar het probleem is echter dat dit inlogscherm flikkert….

Reputatie 6
Badge +3

Mijn antwoord was eigenlijk gewoon een uitleg wat een zogenaamde app maar inhoud en gericht op Jeroen_056 zijn opmerking. Natuurlijk lost dit niet het probleem op van het flikkerende log-in scherm dat kan enkel maar Proximus oplossen.

oké  :thumbsup_tone3:  ik dacht inderdaad wat heeft dit nu met dat flikkerend venster te maken :relaxed:

 

Reputatie 2
Badge

Het is inderdaad dat het log- in venster flikkert,  en dus niet het werkt, maar het raarste is dat vorige maanden wel werkte. 

 

Groeten Jeroen

Zelfde probleem als Jeroen : Proximus Cloud heeft prima gewerkt tot paar dagen geleden.  Moet plots aanloggen (wat voordien nooit hoefde) maar gaat gewoon niet want het aanlogscherm knippert voortdurend.  Backup is voor ons bedrijfskritisch en gebeurt blijkbaar al een paar dagen niet meer.  Wat nog verontrustender is : als ik aanlog via de site zoals gesuggereerd zie ik 3 mappen staan maar erop klikkend geven die 0 inhoud !  Waar is de bedrijfscontinuïteit die Proximus ons garandeerde toen we Office & Go-klant werden ?  Gebeld naar Bizz Office-nummer,  méér dan half uur in wacht gestaan om dan te horen te krijgen dat men ons met de Cloud niet kan helpen. Daarvoor moet “een mail gestuurd worden”.  Puur Kafka.  En dat anno 2020.

TUI: probleem knipperend aanlogscherm, daar is proximus IT is bezig met de oplossing van dit probleem.

Reputatie 2
Badge

Oké bedankt

Reputatie 2
Badge

Zo ik heb hier gegevens van de Proximus Cloud voor Windows Desktop

 Zie mij bericht van een volle maand geleden, er is niets veranderd. Ons bedrijf kan nu al meer dan een maand niet genieten van een voor ons essentiële back-upservice.  Onbegrijpelijk.  Ik ga hier een formele klacht over indienen.

Het laatste wat gemeld werd door proximus is dat ze met een nieuwe app versie uit gaan komen en het dan opgelost zou zijn.

Knipperend login scherm : ik heb hetzelfde probleem.

blijkbaar zou het voor binnenkort zijn !

Hallo Proximus

Inmiddels heb ik op 5 computers die Windows 10 versie 2004 (OS Build 19041.572) bevatten verschillend gedrag met jullie cloud :
 

 

Enige verdere feedback hierover zou toch welkom zijn daar zo deze toepassingen eigenlijk jammer genoeg zacht uitgedruk zinloos en zeer tijdrovend zijn.

Vriendelijke groeten en hopend op antwoord met een eventuele workaround,


Y.

hier bij mij juist nog eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

hier bij mij juist nog eens getest op Windows 10 versie 2004 met www.proximuscloud.be

en krijg geen foutmelding, probeer toch eens via privébrowsing met toestcombinatie

CTRL + SHIFT + N

of je dan ook de foutmelding krijgt

 

Beste Martin
 

Alvast bedankt voor inderdaad via een workaround zo ongeveer 30% van het aangekaarte probleem tijdelijk op te lossen.

Op browserniveau lijkt dit inderdaad soelaas te bieden, echter niet ideaal vermits je dan elke keer opnieuw je logingegevens moet intypen en nog meer jammer is natuurlijk dat in het wit knipperende venster met “OK” werkt dit niet werkt :-( .
Ergens bizar en natuurlijk vooral ook spijtig want dit werkt op een zekere manier ook via een (soort van) browser daar ik een browsergerelateerde foutmelding krijg als internet niet kan worden gevonden.

Ik heb ondertussen trouwens op 4/5 (ipv voorheen op 3/5) computers geen toegang meer via de applicatie. Dit gebeurde nadat ik plots opnieuw moest inloggen en ik “minimale cookies” selecteerde... 
Hopelijk brengt dit voor iemand een verder inzicht in het probleem dat zich stelt :-)  

Y.

Beste @Charlotte.D 

 

Zou u of een collega ons misschien eindelijk kunnen verderhelpen aangaande bovenstaand groot probleem?
Blijkbaar hebben tientallen mensen hetzelfde probleem als bijvoorbeeld @Martin, @FilipSteyaert, @maria_074, @FAZANT32, @wim.dm,… en wordt er spijtig genoeg niet echt vooruitgang geboekt.

Vriendelijke groeten

 

Y.

Reputatie 7
Badge +4

We hebben de problemen van de verschillende gebruikers opgelijst en ze doorgespeeld naar de verantwoordelijken. Alle problemen worden onderzocht.

Reageer