Beantwoord

Overstap van Telenet naar Proximus???!!!


Laatst ben ik, door een bezoek van een medewerker van prox aan huis, overgestapt van telenet naar hier! De verkoper aan huis heeft me verzekerd dat de overstap héél gemakkelijk gaat voor mij, de opzeg van Telenet wordt automatisch geregeld door Proximus!

Tijdens de installatie aan huis vraag ik nog eens extra wat ik moet doen met de digirecorder van Telenet. niets is het antwoord!

Nu krijg ik een factuur in de bus van telenet; ik heb blijkbaar nog steeds een abonnement bij Telenet, maw, proxmius heeft de opzeg NIET geregeld! Dus heb ik het nu zelf gedaan!

Waarom zegt men eerst dat ik niets moet doen om achteraf het toch zelf te regelen én nog eens dubbel moet betalen??

graag, zoals Proximus zegt; we regelen het beste voor u, wens ik dat Proximus hiervoor zijn verantwoordelijkheid neemt zodat ik deze extra kost niet moet betalen!

Wie is hier de klant én wie is hier de koning???
icon

Beste antwoord door AntonellaD 12 May 2017, 11:10

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In januari overgeschakeld naar Proximus via de Proximuswinkel. De winkelverantwoordelijke zei me dat alles geregeld werd en ik niets meer moest doen. Hij is persoonlijk de straat overgestoken om mijn getekende documenten bij de Telenetwinkel binnen te doen.

Bovenstaande is zeker niet de normale werkwijze (easyswitch procedure) en dus een professionele fout van de betrokken "verkoper/bediende"; er dient evenwel de worden aangestipt dat indien u een Telenet-winkel één of andere vorm van ontvangstbewijs ervan zou hebben, niet alleen richting Px maar ook richting Tnt kan gekeken worden voor "compensatie/schadevergoeding"
Reputatie 7
Badge +4
Beste Hanz, kan je ons via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken gsmnummer geven? Dan kijken we dit graag verder voor je na. Groetjes Freya
Inderdaad best het antwoord van iemand van Proximus zelf afwachten of nog een klacht versturen via online formulier , bv:
surf naar > contacteer onze klantendienst .
* klik achtereenvolgens op: "Vind het antwoord op uw vraag" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > voer nummer in > "OK" >
> "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Sorry Martin
Wrong answer. Volgens Telenet was enkel GSM stopgezet en niet het hele pakket (zoals overeengekomen was met Proximus). Zij betalen mij niets terug en ik moet het bij Proximus verhalen cfr. hun klantendienst.

Naar hun en mijn mening ben ik belazerd door de winkelverantwoordelijke/verkoper (of daar liep iets mis) en zal deze bij uitblijven van een regeling in gebreke gesteld worden. Ik duld zoiets niet, net zoals Proximus wanbetalers niet duldt. It is a 2 way street.
Louter ter info:
> https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-opgezegd-en-krijg-nog-een-aanrekening-wat-nu/
Ik heb al een mail gestuurd naar de klantendienst met mijn klacht, maar herken hier het verhaal.
- In januari overgeschakeld naar Proximus via de Proximuswinkel. De winkelverantwoordelijke zei me dat alles geregeld werd en ik niets meer moest doen. Hij is persoonlijk de straat overgestoken om mijn getekende documenten bij de Telenetwinkel binnen te doen.
- Nu gemerkt dat domiciliëring Telenet gewoon doorloopt; kosten €200
- Contact met Telenet opgenomen; de Easy Switch procedure is niet goed uitgevoerd en ik moet Proximus hiervoor aankijken omdat zij mij beloofd hebben "alles te regelen".

Graag een oplossing voor mijn €200 die ik aan Telenet heb moeten betalen omdat de winkelverantwoordelijke de Easy Switch niet goed heeft uitgevoerd, maar mij wel heeft laten ondertekenen.
- Naast de onvoorziene meerkost van de Wifi-bruggen (werd niet vermeld, enkel dat alles opgelost kan worden bij installatie..) is dit voor mij de druppel; ik wil een regeling voor mijn €200 die ik door de fout van jullie medewerker aan Telenet heb moeten betalen. Desnoods stel ik de man (of de winkel) zelf in gebreke via de ombudsdienst.

Hopelijk wordt dit sneller geregeld door er ook op dit forum iets van te vertellen. Er zijn herkenbare klachten - Zijn er ook voorbeelden van positieve oplossingen?
Reputatie 7
Badge +4
Beste, het spijt me dit alles te vernemen. De periode die je aangeeft van telenet is echter voor 1 jaar. Of gaat dit over het kabel tv abonnement? Is de overname gebeurd via easy switch? Kan je alvast via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken klantennummer geven? Dan kijken we dit verder na. Groetjes Freya
Reputatie 7
Badge +4
Thanks Martin

@bereikbaarheid zoek, bijkomende info:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-opgezegd-en-krijg-nog-een-aanrekening-wat-nu/
Ook dan kan het dat je je jaarlijkse aanrekening nog krijgt na je opzeg. Dat gebeurt als je je aanrekening normaal krijgt in de maand dat je opzegt.
We vragen je om de jaarlijkse aanrekening toch te betalen. Als je opzeg verwerkt is (na max. 30 dagen), krijg je terug wat je teveel betaalde.
En nog eentje ter aanvulling 😉 > http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/easy-switch
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
http://decroo.belgium.be/nl/easy-switch

Dus indien een easy switch document opgesteld werd is Px duidelijk in de fout gegaan (de verkoper of de opvolging van het betrokken proces)
Kan het zijn dat het bedrag van 202,80 euro gekoppeld is aan een abo analoge TV en factureert Telenet dit onmiddellijk voor een periode van 1 jaar vooraf? Misschien de Telenet voorwaarden op het betrokken document/factuur ook eens controleren om te ziet welke opzegperiode van toepassing is

Eventueel de reactie van Px medewerkers op dit publieke forum enige tijd (een paar dagen) afwachten en indien nodig desgevallend schriftelijk klacht indienen
De ombudsdienst telecom is een onafhankelijke "beroeps/2e lijn instantie", dus eerst tot een aanvaardbare oplossing - binnen een redelijke termijn - met de operator zelf proberen te komen en best pas dan naar deze dienst stappen
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Reputatie 4
Badge +1
Beste,

Klacht neer leggen bij de ombudsdienst van telecom

of klachten formulier invullen via Test Aankoop ;;

MVG
PROXIMUS BELOOFDE TELENET AF TE ZEGGEN: ----> NOK

Mijn moeder (91 jaar) had Mobistar GSM, Telenet kabel TV en Proximus vaste Tel. Ik heb haar overhaald om alles op Proximus te zetten. De Proximus agent van zowel Kapellen, Lokeren als Sint Niklaas (waar het contract op 4/7/17 getekend werd) verzekerden haar dat Proximus de vorige contractanten ging opzeggen. Zij moest dus niets meer doen.

Nu krijgt mijn moeder toch nog een factuur van Telenet voor de periode 9/3/18 tot 8/3/19 voor 202,80€.
Hoe kan zij dit van Proximus recuperen?
Zij voelt zich in de maling genomen.

Bijkomend verkrijgt zij geen details op papier meer van Proximus aangaande haar GSM en Tel communicaties want " ...ze heeft nu internet en kan dit zelf opzoeken...". Zij kan wel niet overweg met de computer.en kan dit dus niets opzoeken. Men kan ook geen details meer opsturen, zelf niet tegen extra betaling.

Men houdt bij Proximus dus klaarblijkelijk geen rekening met ouderen. Mijn moeder overweegt bij Proximus weg te gaan.

Graag een oplossing voor die 202,80€ en die detailfacturen.

Mvg
Marc voor mijn moeder.
Reputatie 4
Badge +1
ja, maar dat word dan wel een dure investering.☺️
Reputatie 7
Badge +3
Dag tinevdvijver,

Bij een overdracht van een nummer (vast of mobiel) verloopt de opzeg automatisch bij Telenet. Echter laat Telenet het internet, de digitale tv en kabeltelevisie actief staan. Het is perfect mogelijk om zowel klant te zijn bij Proximus als bij Telenet in dezelfde woning.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 4
Badge +1
Telenet stuurt steeds een brief naar je thuis waar in staat dat je je decoder en modem moet binnen leveren. De mijne staat hier nog ze zijden dat ik hem gekocht had aan de telefoon toen ik alles op zegde. Hoe ze daar nu weer bij komen weet ik ook niet, dit zal gekomen zijn toen ik één ben gaan omwisselen toen er één defect was.
Zo heeft mijn vader dit ook jaren terug gedaan, ook eerst de definitieve aansluiting afgewacht van proximus tot alles ok was zn dan pas de opzeg geregeld met TN zelf.
Badge +4
Ik heb altijd geweten dat men zelf telenet moet opzeggen, zo heb ik het paar jaar geleden ook gedaan.
Gewoon gewacht tot de installatie hier gedaan was van proximus en dan pas opgezegd, kwestie van niet zonder internet en tv te zitten.
Reputatie 7
Badge +3
Toestellen worden nooit "zo geregeld". De verkoper kan niet zien of het een huur of kooptoestel is. De verkoper had het waarschijnlijk over nummeroverdracht. Als de opzeg bij Telenet doorstroomt, zouden zij je een brief moeten sturen om je uit te nodigen dat je de digicorder nog moet binnen brengen of opsturen, als het een huurtoestel is en wat je verder moet doen om een eventuele facturatie van hen te stoppen.
De doorstroming loopt normaal gezien automatisch. Daar komt geen mens tussen. Ook de koning niet. 😘

Reageer