Beantwoord

Norton Security 5


ik heb een abonnement Norton security5 via Proximus. Maar regelmatig krijg ik de mededeling dat mijn abonnement niet meer actief is. Ik heb al verscheidene keren ontact opgenomen met de klantendienst van Proximus en ik moest dan Norton verwijderen van mijn pc en hem opnieuw installeren. Ik heb dat nu al 4 keer gedaan en steeds na enkele dagen krijg ik terug die melding. Vandaag heb ik ondertussen al 3x contact gehad met de klantendienst maar niemand kan mij helpen. Ik moest ook contact opnemen met Norton, maar daar verwijst men mij terug naar Proximus. Ondertussen is mijn abonnement nog altijd niet actief. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door kinepodo 15 June 2018, 18:34

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zoals eerder vermeld kinepodo - ik heb het doorgegeven met de vraag spoedig te behandelen.
LinosD stelde 14 u. geleden dat hij contact zou opnemen met de bevoegde dienst met de vraag mijn Norton probleem zo snel mogelijk te zullen bekijken. Natuurlijk weer niets van Proximus gehoord. Is er wel een 'bevoegde dienst'? En steeds maar hetzelfde liedje dat ondersteuning voor Norton enkel kan via het webformulier. In welk reglement staat dat? Ondertussen sinds 30/05 al 3 x een webformulier ingevuld...
Reputatie 7
Badge +4
Misschien toch eens overwegen het product bij Proximus te schrappen en bv. rechtstreeks bij Norton Symantec (of een Mediamarkt, Fnac,....) te gaan shoppen, nee?
http://buy-static.norton.com/norton/ps/bb/3up_ns1_ns_nsbu_be_nl_hybrid_notw_brnf.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:be:ggl:nl:e|kw0000006083|231026346879|c&country=BE
Eindelijk opgelost !

hieronder mijn oplossing, misschien helpt het ook voor anderen :

Beste,

Wanneer je de melding krijgt dat je Norton licentie vervallen is of je op het einde van de installatie een melding krijgt dat je abonnement geannuleerd is, is het nodig volgende stappen te ondernemen:

Verwijder Norton met de “Norton remove en reinstall” tool, deze tool kan hier gedownload worden.
Kijk na of volgende folders verwijderd zijn:

• C:\ProgramData\Norton\00000082 .
• C:\ProgramData\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .
• C:\ProgramData\NortonInstaller (indien deze er nog staat, verwijder ze dan via verkenner)
De folder ProgramData is een verborgen folder, indien deze niet zichtbaar is op je pc, klik dan bovenaan in verkenner op beeld en selecteer verborgen bestanden.

Indien 1 van de eerste 2 folders nog aanwezig is, is het nodig je pc op te starten in veilige modus, indien je deze folders niet meer ziet, ga dan direct naar de volgende stap. De uitleg hoe je je pc in veilige modus opstart vind je hier voor Windows 10/8 en 7, voor windows vista en xp kan je tijdens het opstarten de f8 toets indrukken, vervolgens zal een menu verschijnen waar je veilige modus kan kiezen. Als de pc opgestart is, verwijder dan volgende folders:
Voor Windows 10/8/7/Vista:

• C:\ProgramData\Norton\00000082 .
• C:\ProgramData\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .
Voor Windows XP:

• C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\00000082 .
• C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Norton\{350C635D-E6F4-486C-A631-A85A2B9A6B50} .

Herstart nadien de pc (in normale modus) en installeer norton opnieuw via MyProximus.
Doe vervolgens (meerdere keren) een LiveUpdate van je Norton tot je de melding krijgt dat je product de laatste beschermingsupdates heeft. Een LiveUpdate start je vanuit het hoofdscherm, klik op beveiliging en vervolgens op LiveUpdate. Klik nadien ok wanneer de LiveUpdate voltooid.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team
na herinstallatie van Norton wel eerst even herstarten alvorens de updates te doen.
TUI: :FWIW: van mij ging dit gewoon door het Norton remove en reinstall tool te laten lopen op de pc.
Daarna heropstarten voor alle zekerheid en ook heropstarten na herinstallatie ook voor alle zekerheid.
Dankjewel kinepodo. Jouw oplossing heeft mij verder geholpen.

Problem solved.
Dankjewel kinepodo. Jouw oplossing heeft mij verder geholpen.

Problem solved.


Te vroeg victorie gekraaid.

Op een tweede toestel blijft het probleem zich voordoen. Norton blijft me vertellen: "Uw abonnement is niet geactiveerd." Activeren lukt niet.

Dit heb ik geprobeerd:
1. Natuurlijk de werkwijze die kinepodo had omschreven en ook werkte bij mijn eerste computer.
2. De grove middelen ingezet:
- RevoUninstaller de uninstaller laten werken
- Na uninstall de Norton uninstaller onderbroken met taakbeheer (want ander start die het systeem opnieuw op en kan ik revo niet verder zijn ding laten doen).
- Revo het systeem "grondig" laten zoeken naar overblijfselen en deze laten verwijderen.
- Heropstarten van het computersysteem.
- Opnieuw installeren van Norton met opnieuw het gekende probleem dat het activeren niet lukt.
Ik probeer nog even opnieuw en als het lukt, hoor je nog van mij. Zoniet... ook.

Hoe kan ik weten op welke toestellen er reeds een licentie actief is ?

Hoe kan ik één licentie van toestel dat niet meer in gebruik is deactiveren ?

 

kan dit je al iets verder helpen 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_norton_licence/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/norton-security/een-licentie-van-norton-overzetten-kopen-of-annuleren.html

 

en Norton FAQ’s > klik hier

Reageer