Beantwoord

Norton Security 5


ik heb een abonnement Norton security5 via Proximus. Maar regelmatig krijg ik de mededeling dat mijn abonnement niet meer actief is. Ik heb al verscheidene keren ontact opgenomen met de klantendienst van Proximus en ik moest dan Norton verwijderen van mijn pc en hem opnieuw installeren. Ik heb dat nu al 4 keer gedaan en steeds na enkele dagen krijg ik terug die melding. Vandaag heb ik ondertussen al 3x contact gehad met de klantendienst maar niemand kan mij helpen. Ik moest ook contact opnemen met Norton, maar daar verwijst men mij terug naar Proximus. Ondertussen is mijn abonnement nog altijd niet actief. Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door kinepodo 15 June 2018, 18:34

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@lindekens via onze klantendienst gaat u een aantal mailtjes doorkrijgen. Deze zouden u meer info moeten geven? indien nog vragen horen we het graag. Groeten Els
tot nu toe geen mailtjes ontvangen...wordt de ganse dag door proximus van het kastje naar de muur gestuurd...als oplossing werd mij wel een 2e abonnement voor Norton security 5 aangemaakt...van service gesproken...
Hallo lindekens,
heb exact hetzefde probleem! norton support heeft het over de gebruikerlicentiesniet ok en blablabla...
Ik overweeg om dat abonnement op te zeggen als het niet wordt opgelost.
Ik ga nog eens proberen met de vermelding dat ik niet de enige ben.
Succes nog verder!!
Reputatie 7
Badge +4
Misschien via onderstaande, nee?
https://my.norton.com/partnercode/home/devices#/enterpartnercode?_k=ux2xq4
heb ik al geprobeerd; Dan vragen ze om het opnieuw te installeren maar hetzelfde probleem komt gewoon terug :" kan geen connectie maken met norton-server" en dan weer opniuw....
Ik kan mijn norton security 5 wel installeren maar na eenpaar dagen krijg ik steeds de melding dat mijn abonnement verlopen is. Dan moet ik steeds opnieuw installeren en na enkele dagen weer hetzelde liedje...proximus kan (of wil) hierop geen antwoord geven.
Reputatie 5
Badge +1
Ik kan mijn norton security 5 wel installeren maar na eenpaar dagen krijg ik steeds de melding dat mijn abonnement verlopen is. De bij Windows 10 ingebouwde Defender, aangevuld met de free version van Malwarebytes of van Glarysoft Malware Hunter maken goeie ouwe profiteur Norton en zijn acolieten compleet overbodig. En dat kost niks, wat in deze barre tijden leuk meegenomen is 😎
Of het zou moeten zijn dat in sommige packs NIS gratis is 😉
Reputatie 7
Badge +4
Alles is kwestie van persoonlijke voorkeur en evaluatie van de eventueel mogelijke risico's
Ter info:
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2369749,00.asp

P.S. Zelf gebruik ik nog altijd jaren Norton (en met korting .... )
http://buy-static.norton.com/norton/ps/bb/3up_ns1_ns_nsbu_be_nl_hybrid_notw_brnf.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:be:ggl:nl:e|kw0000006084|231025160766|c&country=BE
Ik heb al op verschillende laptops en pc's verschillende beveiligingssuites gehad en deze die mij het best beveiligd heeft is Norton, maar zoals je zegt ieder moet dat voor zijn eigen maar uitmaken wat er naar zijn idee het best beveiligd.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, je kan best via onze site contact nemen voor de ondersteuning op Norton. Er wordt enkel via deze weg support gegeven op Norton. Ga via 'ik heb een technische vraag' naar 'mijn product werkt niet goed';'internet' en dan 'norton'. Groeten, Hadewych
Als aanvulling:
    Voor Norton kan je het contact formulier invullen op onze site: https://www.proximus.be/contact/
  • Kies "Ik ben een klant en ken mijn telefoonnummer".
  • Voer je telefoonnummer in en druk op OK
  • Dan kies je "Ik heb een technische vraag"
  • Vervolgens "mijn product werkt niet goed".
  • Internet
  • Selecteer dan "Norton".
  • Vul de velden in en je zal snel feedback ontvangen.
Reputatie 7
Badge +3
@BuysT je kan best via onze site contact nemen voor de ondersteuning op Norton. Er wordt enkel via deze weg support gegeven op Norton. Ga via 'ik heb een technische vraag' naar 'mijn product werkt niet goed';'internet' en dan 'norton' Groeten Els
Toch nog mensen die van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Ze weten zelf niets af van het hele Norton gebeuren. Ze hebben er geen opleiding voor gekregen werd me gisteren door de technische dienst van ons vriendelijke Proximusteam. Ze verkopen het enkel en los de problemen zelf maar op.
Meerdere uren heb ik al aan de telefoon gehangen omdat de ene dit zegt en de andere dat. Betalen wel maar een oplossing? Toch aan overschakelen denken denk ik... En iedereen zijn abonnement van internet security opzeggen misschien???
Reputatie 7
Badge +4
In geval je problemen hebt met de installatie van Norton kan je contact met ons nemen via het webform :
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/welkom-bij-support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html

Hier kies je, technische vraag, internet en vervolgens Norton. Je kan vervolgens een mail sturen zodanig dit bij de correcte dienst terecht komt. Er is geen telefonische support , je dient dus steeds via dit contact formulier te gaan.
Heb net hetzelfde probleem als lindekens en Buys T. Herinstallatie van Norton helpt niet. Na enkele dagen kan je herbeginnen. Ik vind het ondermaats dat dergelijke problemen niet structureel worden opgelost. Het probleem stelde zich niet met de voorganger van Norton Security 5. Proximus stelt dat enkel via een webformulier contact kan worden opgenomen voor ondersteuning bij Norton-problemen. Ik heb dat al voor een ander Norton-probleem gedaan. Na 4 werkdagen nog geen enkele reactie van Proximus... Toen ik een klacht indiende, belde een medewerkster van Proximus mij op met de mededeling dat ik best een topic op het forum opende als ik snel een antwoord wou hebben... Kafka. Dit is geen professionele en klantgerichte aanpak.
Ik heb al 14 dagen hetzelfde probleem. Ik heb de vraag gesteld via het Norton contactformulier.
Tot op heden doet niemand de moeite om contact met mij op te nemen. Moet ik hier nu echt verder mee gaan ??
Reputatie 7
Badge +3
kinepodo

In geval je problemen hebt met de installatie van Norton kan je contact met ons nemen via het webform :

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/welkom-bij-support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html014538095

Hier kies je , technische vraag , internet en vervlogens Norton . je kan vervolgens een mail sturen zodanig dit bij de correcte dienst terecht komt. Er is geen telefonsiche support , je dient dus steeds via dit contact formulier te gaan. Groeten Els
heb ik reeds gedaan (ticketnr 34401487) : Geen enkel antwoord !
Reputatie 7
Badge +3
kinepodo helaas kan enkel deze dienst u verder helpen. Groeten Els
dan moeten ze wel reageren !
Ik heb inmiddels 2 x een contactformulier ingevuld met telkens een aantal verduidelijkende bijlagen en een vermelding van de vermoedelijke oorzaak (geannuleerde en actieve Norton licenties hebben dezelfde activatiecode): mijn eerste vraag dateert van 30/05 (nr. 34295590); de tweede vraag dateert van 02/06 (nr. 34328301). Op geen van beide vragen heb ik ook maar enige reactie van Proximus gekregen. Op 02/06 heb ik ook naar het nummer 0800/22800 gebeld. Noch de klantendienst, noch de technische dienst konden een oplossing aanreiken. De technische dienst durfde zelfs suggereren dat ik mij zelf maar tot Norton moest wenden (terwijl Norton uitdrukkelijk stelt dat men zich tot zijn provider moet richten). Uiteindelijk werd het gesprek verbroken en werd geen enkele actie ondernomen. Vorige week heb ik geprobeerd om een klacht in te dienen, maar die raakte, ondanks meerdere pogingen, niet verstuurd (op die manier krijg je natuurlijk geen klachten). Op 11/06 heb ik via het 0800/22800- nummer zelf opnieuw contact opgenomen met de technische dienst. De Proximus medewerkster stelde onmiddellijk dat zij mij niet kon verder helpen en dat mijn probleem door het Norton team van Proximus moest worden opgelost. Zij heeft daarop zelf een nieuw contactformulier ingevuld (nr. 34406357). We zijn inmiddels weer anderhalve dag verder en eens te meer geen enkele reactie van Proximus. En dan durft de Proximus medewerkster op het Forum te stellen dat je een formulier moet invullen. Dit is schaamteloos en de klanten in hun gezicht uitlachen. Bij de klantendienst en de technische dienst heeft men trouwens ontkend dat men voor Norton Security 5 problemen enkel maar een contactformulier kan invullen. Dit staat ook nergens vermeld. De dienstverlening van Proximus inzake Norton is beneden alle peil. Dit is geen klantgerichte en oplossingsgerichte aanpak. Aangezien Proximus niet reageert, rest er mij waarschijnlijk geen andere optie dan contact op te nemen met Test-Aankoop en/of de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
elslanpe : identiek verhaal hier !
Norton vond dit zelf niet kunnen en heeft een dossier oogesteld tegen Proximus. Blijkbaar zijn er nog vele identieke klachten binnengekomen bij Norton.
Reputatie 7
Badge +4
kinepodo en elslanpe Het is wel degelijk zo dat ondersteuning voor Norton enkel kan worden aangevraagd via het webformulier dat Els eerder vermeldde. Dat neemt niet weg dat die ondersteuning vlotter en sneller kan. Ik neem contact op met de bevoegde dienst met de vraag dit zo spoedig mogelijk te willen bekijken.
Gisterenavond weer eens gebeld en ja, u raad het al : we zullen het doorgeven en bellen u terug !
Niets gehoord !
Er zit niets anders meer op dan een officiële klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecom.
Er staan hier momenteel 3 computers met medische gegevens die niet meer beveiligd zijn. Als dit geen dringende reden is, dan weet ik het ook niet meer.
Na 30 jaar klant met de zaak, bereidt ik nu mijn overstap naar telenet voor.

Reageer