Beantwoord

MyProximus, 2FA opnieuw instellen


Beste,

2FA is geactiveerd.

Heb gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd met het idee om een nieuwe code te kunnen genereren.

Activatie blijft werken met oude 2FA.

Hoe kan ik een nieuwe 2FA code laten genereren ?
bedankt

icon

Beste antwoord door Martin 21 May 2021, 21:21

Bekijk origineel

35 reacties

FYI: Prox forummedewerkers komen hier niet langs op feestdagen en weekends, maar ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen als de draad hier wordt opgenomen.

FYI: ik werk ook niet op zon- en feestdagen, en verwacht dat ook niet van anderen.

Nuttige ForumProfiel privégegevens staan ingevuld. Indien nog andere info gewenst, gelieve te melden.

@JREV Indien dit nodig zou lijken zullen de Prox Forummedewerkers dit hier dan wel melden.

TBI: Veilige toegang tot MyProximus | Proximus

@Martin info in link werkt niet, na uit- en inschakelen 2FA wordt geen nieuwe QR code gegenereerd maar wordt naar de oude gevraagd !

Kan ik ergens de manuele code terugvinden ?

Dank.

Maandag paskomen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je verder te helpen.

@Martin

Ondertussen een volle werkweek verder … enige info ? Dank

ja en nu komen ze pas dinsdag terug !

@Martin 

dank u voor het antwoord, ik heb zonet een weddenschap gewonnen.

Beste,

 

2FA is geactiveerd.

Heb gedeactiveerd en opnieuw geactiveerd met de bedoeling om een nieuwe code te kunnen genereren.

Er verschijnt nergens een qr-code.

Aanloggen blijft werken met oude 2FA code

 

Heb ook mijn email adres gewijzigd waardoor aanloggen met 2FA helemaal niet meer werkt !

Opnieuw 2FA gedeactiveerd/geactiveerd … niets werkt.

 

Hoe kan er een nieuwe 2FA (qr-)code gegenereerd ?

 

Jammer genoeg krijg ik via geen enkel kanaal gehoor ...

Alvast dank

TUI: Voor geïnteresseerde forumlezers : → safeonweb-tweestapsverificatie

Altijd nuttige (gekende) info … maar lost het probleem binnen MyProximus niet op.

Je bent naruurlijk niet alleen die hier op het forum komt en berichten leest, dus was dit bedoeld voor leden die hier langskomen en niet direct weten waarvoor 2FA staat en was niet bedoeld als oplossing, daarom heb ik het aangehaald als bijkomende info  “voor  geïnteresseerden” 

Voor de oplossing gewoon wachten to hier iemand van het Prox forumteam de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Ik heb een collega van de bevoegde dienst gevraagd om hulp. Zodra ik feedback ontvang, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

alvast bedankt Antonella.

ter info, via chat, zou jullie collega mijn account resetten om morgen opnieuw te proberen … hou je op de hoogte.

groetjes

@AntonellaD 

ter info, nog steeds hetzelfde probleem, dus de reset lijkt mijn niet de oplossing.

Ook vreemd dat itsme iedere dag afgezet is ? Als ik 2FA aanzet is itsme mijn enige mogelijkheid om in te loggen.

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Dank je wel voor de info. Ik heb het doorgegeven en wacht nog op verdere feedback van mijn collega. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Zie nu ook dossier nr 48278726.

bedankt & groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Ik heb in het dossier verwezen naar dit forum topic zodat de dossierbeheerder hiervan op de hoogte is. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Er werd een ticket opgemaakt voor onze IT-dienst (IT-ticket: IM11364425) om het probleem op te lossen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Mijn collega van IT laat me weten dat MFA werd verwijderd en vraagt als je opnieuw kan proberen. Hou je me op de hoogte? Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

MFA opnieuw geactiveerd.

Krijg (iedere keer) een bevestigingsbericht.

Krijg geen QR-code om te scannen.

Na uitloggen kan ik niet meer inloggen.

 

Gelukkig werk itsm nog, zodanig dat ik op die manier kan inloggen.

Heb MFA opnieuw gedeactiveerd (met bevestingsbericht), want als itsm niet meer werk, ben ik volledig afgesloten!

 

Dus deze poging niet gelukt.

 

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +3

@JREV  Dank je wel voor de feedback. Ik heb het doorgestuurd naar mijn collega van IT. Ik hou je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 

Graag een status hierover … we zijn nu al een hele tijd verder zonder info.

dossier nr 48278726
IT-ticket: IM11364425

 

Alvast dank

Reputatie 7
Badge +3

@JREV Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Ik heb net antwoord ontvangen van IT. Als eerste werd bevestigd dan MFA en itsme samen actief mogen staan. Dus dit is niet het probleem. Verder vraagt de IT’er het volgende: 

Om een nieuw ticket te openen, zou ik precies moeten weten wat er gebeurt wanneer de klant probeert verbinding te maken met MFA. Wanneer werkt het niet? Op welk scherm? Als hij stap voor stap de procedure kan uitleggen die hij volgt, zodat ik alle volledige gegevens naar IT kan sturen,

Is dit mogelijk?

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 

Geen probleem, alvast dank om dit op te volgen. Ik bezorg u een detail documentje.

groetjes

Reageer