Vraag

Mailbox wachtwoord veranderd buiten mijn weten

  • 29 October 2019
  • 4 reacties
  • 388 Bekeken

Vandaag werd het wachtwoord van mijn mailbox buiten mijn weten gewijzigd. Dit gebeurde een uurtje nadat ik heel wat meldingen kreeg van undelivered mails gericht aan personen die ik niet kende. Gelukkig zeer snel gereset door Proximus.

Ik dacht dat je alleen het wachtwoord kon veranderen van je proximus mailbox nadat je inlogde op MyProximus. Of zijn er andere manieren? Betekent dat dat de hacker ook kon inloggen op MyProximus? Zo niet, waarom geen tweestapsverificatie zodat je telkens een bericht krijgt via je smartphone?


4 reacties

Als je twijfelt kun je eerst het wachtwoord van Myproximus eens veranderen (klik hier)en daarna dit van je mail box (klik hier)

Dank voor je suggesties. Ondertussen opgevolgd. Ik kreeg later een bericht via Sms dat Proximus zelf mijn wachtwoord had gewijzigd uit veiligheidsoverwegingen.

mss was dit dan de reden (zoals in de link te lezen staat die ik hierboven gepost heb:

Als u een sms hebt ontvangen dat uw wachtwoord om veiligheidsredenen gewijzigd is, dan hebben wij vastgesteld dat er een groot aantal e-mails binnen een korte periode verstuurd werden en uw wachtwoord gewijzigd om misbruik te voorkomen. We raden u aan om uw toestel te controleren op virussen en malware voordat u het wachtwoord wijzigt.

Reputatie 7
Badge +4

Blij te horen dat dit is opgelost! 

Reageer