Beantwoord

Mailbox skynet geblokkeerd

  • 10 August 2016
  • 26 reacties
  • 4260 Bekeken

Momenteel heeft men bij Proximus mijn mailbox geblokkeerd. Ik bel naar de support op het 0800 nummer , en leg uit dat dit al meerdere malen is gebeurd de voorbije maanden. Ik heb ook al meerdere malen Malwarebytes / Kaspersky op mijn PC laten draaien, die uiteraard nooit iets hebben kunnen vinden, onder meer omdat ik een goed (en betalend) Internet protectie software geïnstalleerd heb op al onze PC's.
De service persoon bevestigt dat inderdaad mijn mailbox reeds 10x werd geblokkeerd over de laatste weken. Waarop ik aanhaal dat volgens mij een van mijn e-mail aliassen gehackt zou kunnen zijn, vermits ik regelmatig e-mails krijg, die bevestigen dat een bepaalde e-mail niet kon verzonden worden naar een bepaald e-mail adres dat mij volslagen onbekend is.
Ook heb ik al e-mails ontvangen waarvan ik niet de geadresseerde ben.
Heb inmiddels ook gelezen dat Proximus de floating IP-adressen recycleert, en als je dan een IP toegewezen krijgt die al blacklisted staat, ben je natuurlijk gezien.
Het voorstel van de Proximus klantendienst : "Mijnheer laat eens een professioneel naar uw PC kijken, en bel ons dan terug" Met andere woorden , wat bent u een dommerik (ben ingenieur, nota bene, zij het geen ICT'er) , het is niet onze schuld , en trek uw plan.... Dat ik intussen geen e-mails meer kan ontvangen, is niet hun probleem. Wat een service niveau zeg ! Beneden all:?e peil dus voor een dienst waar je als klant 77, euro per maand voor moet ophoesten... Men zou toch tenminste de moeite kunnen doen om er iemand op te zetten die het probleem eens serieus bekijkt om te ontdekken of het een IP-probleem is, of dat effectief een van de e-mail aliassen gehackt is door malafide personen, , of een gericht advies geeft over aanpassingen in het beheer van de e-mail aliassen, Indien dat alles niet helpt, zou men zelfs een ICT-er kunnen langs sturen om het probleem nader te bekijken.
Niets van dat alles dus. Ik overweeg serieus om mijn Proximus internetabonnement op te zeggen, indien dit het service niveau is waar je als klant recht op hebt na het betalen van meer dan 900,- Euro/jaar voor deze dienst. Op die manier jaagt men de klanten massaal naar Gmail uiteraard.
Frustratie alom dus, hopelijk komt er nog een meer positieve reactie van Proximus.....
icon

Beste antwoord door GeertC 7 August 2018, 18:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Ik heb nu precies hetzelfde voor. Ook vanuit het niets… De laatste weken iedere keer mijn passwoord aan moeten passen, soms om de dag, dan returned mails krijgen die ik niet verzonden heb en nu is mijn mailbox geblokkeerd…

Gebeld, maar die kon mij ook niet verder helpen zogezegd? Mail gestuurd via abuse forumulier, ook nog altijd geen antwoord op! 

Gebruik die mailbox ook voor professionele doeleinden en kan dus nu mijn mails niet eens checken?

 

Graag snelle oplossing Proximus!  (PC is al gechecked en niks van Spam, hack of virus op, dus kom aub niet weer met dat verhaaltje af)

 

 


je mailbox is unlocked, maar ik raad je aan om via myproximus toch nog even het wachtwoord hiervoor aan te passen

 

Hartelijk dank voor het unlocken.. Maar is het een idee om in het vervolg, mocht het nog voorvallen contact op te nemen (bijvoorbeeld via telefoon of sms, jullie hebben tenslotte alle gegevens, ipv van zomaar te blokkeren), en is het niet na te gaan waar de eventuele hack vandaan komt?  Want zo te lezen  hierboven komt het bij meerderen voor…  Zomaar een idee, ipv klanten die al jarenlang probleemloos Proximus klant zijn, en daarvoor Belgacom, af te sluiten, actief naar een oplossing te zoeken, en niet altijd standaard door de helpdesk laten zeggen dat het aan de klant zijn pc ligt… Terwijl mijne, en ik denk ook de meerderheid van de andere, gewoon beveiligd zijn….  Is er dan nergens door jullie na te gaan wie dan via die mailbox mails verzendt?  Lijkt mij toch wel?

Dus nogmaals bedankt voor dit, maar denk eens na over een lange termijn oplossing?

 

Groetjes

Berend