Vraag

Historiek van het internetverbruik niet meer consulteerbaar op Myproximus website


Dag,

Schijnbaar hebben jullie je website weers eens geredesigned. Daardoor is het nu niet meer mogelijk om het internet dataverbruik van de laatste 3 maanden te consulteren.

Ik heb geprobeerd met twee verschillende browsers. Dat biedt geen oplossing.

Ik betreur dit heel erg.

Het enige wat ik thans te zien krijg is mijn momenteel dataverbruik van de lopende maand. Dit is een vrij waardeloos cijfer.

Ik zou graag terug mijn historiek kunnen raadplegen. Tot voor enkele weken was dit nog mogelijk.

Dank u.

 

13 reacties

dit werd inderdaad ook nog door anderen gemeld, de Prox forumedewerkers kunnen dit best doorspelen aan de betrokken dienst, als ze hier de draad maandag terug oppakken.

Reputatie 7
Badge +3

@flurk2 

je bekijkt dit op de pc/vaste computer ?

geldt je vraag voor vast internet-historiek ? of voor gsm ? of voor allebei ?

groeten

Tina

Dag,

het betreft hier uitsluitend de historiek van het dataverbruik voor een vaste internetverbinding.

Op de pagina: https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/internet

Ik  consulteer dit vanop een PC.

Groet,

P.

 

Dag,

we zijn een maand verder en ik kan nog steeds niet mijn internet (vast internet) dataverbruik van de voorbije maanden consulteren (zoals dat voorheen wel het geval was).

Jullie nieuwste website is heel schoon, met veel grafische effectjes en fade-ins enzo. Helaas is dat niet de essentie van de zaak en dit soort ‘eye-candy’ gaat mij niet overtuigen om bij Belgacom een contract aan te gaan. Integendeel, ik vind die overvloed aan eye-candy hoogst storend.

Ik herhaal dat het internetverbruik van de lopende maand een compleet waardeloos cijfer is (tenzij jullie bv scriptmatige toegang tot jullie database zouden verlenen om de 30e van elke maand om 23u59 het verbruik van de voorbije maand op te vragen). :-)

Ik consulteer geregeld mijn dataverbruik omdat ik weet dat ik een GROOTVERBRUIKER ben. Bedoeling is om mijn verbruik eventueel te temperen.

Als het Belgacom niet interesseert dat zijn klanten hun fair-use limieten proberen te respecteren dan ga ik vanaf nu elke maand DIK over mijn fair-use limiet van 3TB. Waarom zou ik mij nog moe maken om iets op te volgen wat mij verhinderd wordt om op te volgen? Wat is de waarde van een fair-use clausule in julle contracten als de gebruiker niet de kans krijgt om zelf te checken of hij conformeert aan die policy of niet?

Groet,

FB524747 apenstaart skynet punt be

 
Reputatie 6
Badge +3

Het tabblad "mijn verbruik" is nu zelfs helemaal verdwenen.

 

Dus huidige maand ook niet zichtbaar.

 

Producten > Internet > Mijn verbruik

 

Goeiedag,

we zijn 2 maand verder. Ik kan nog steeds mijn internetdataverbruik van de voorbije maanden niet meer consulteren.

Ik wou even dit meegeven ter overweging aan Proximus: voorheen had ik een reden om jullie blitse site om de paar maanden eens te bezoeken (nl. om mijn verbruik te constateren). Besef dat ik thans geen enkele reden heb om jullie prachtige werk (met al die schitterende grafische effectjes en unieke huisgemaakte ‘draaiertjes’) geregeld te bezoeken. Niks, nul. Jullie website is voor mij als klant totaal overbodig geworden. Zij heeft mij niks te bieden. Al wat eropstaat dat mij aanbelangt weet ik na 15 jaar als klant al wel. Mijn fakturen krijg ik netjes in mijn mailbox, dus daarvoor hoeft het ook niet.

Groet

FB524747 apenstaart skynet punt be

 

Oh ja, nog dit.

Ik werk in de mediasector. Wat zou u ervan denken als bovenstaand probleem en jullie bedrijf eens ter sprake zou komen bij programma’s zoals ‘de inspecteur’ op Radio2?

groet,

fb524747 apenstaart skynet punt be

 
Reputatie 7
Badge +3

@flurk2  Ik heb hierover navraag gedaan bij de expert. Het klopt inderdaad dat de functie om de historiek van het vast internetverbruik te kunnen raadplegen is verdwenen. Deze functie zal ook in de toekomst niet meer worden geïmplementeerd. Mijn excuses voor het ongemak. De FAQ’s zullen hierover binnenkort worden aangepast om deze aanpassing te vermelden.  Groetjes, Antonella

In een wereld waar veel mensen onbeperkt internet hebben blijft de klant met beperkt internetverbruik in de kou staan dus.

Ik wil mijn data verbruik van het vaste internet kunnen opvolgen zonder dat ik dat zelf moet gaan noteren.

Alleen zo kan je zelf bekijken wat je nodig hebt.

Ook een tool op de BBox pagina om na te gaan welke apparatuur de data verbruikt zou handig zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@KoekieMie Het volume van je vast internet verbruik staat ook genoteerd op je maandelijkse factuur. Groetjes, Antonella

Hoera!

Driewerf hoera!

Ik stel vanavond vast dat de gedetailleerde verbruiksstatistieken van de voorbije 3 maanden terug beschikbaar zijn.

Dank u Proximus.

Flurk.

 

 

 

NB: rechtstreekse link → Meer details over mijn verbruik  ,  doet het niet,  draait rondjes maar werkt wel via Producten | Proximus en dan op de link “meer details over mijn verbruik klikken”

 

 

Reageer