Beantwoord

Geen E-mailserver meer - kan niet meer inloggen.

  • 9 November 2021
  • 11 reacties
  • 318 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachten,

De chaos is nu  COMPLEET !!

Ik kan nu zelfs niet meer inloggen in mijn Proximus E-mailserver

Dit venster blijft maar draaien zonder gevolg: “https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_1.6.0#/mail

Wat staat mij nu te doen ?

Krijg ik nu toch een beetje uitleg en een oplossing.

Roland.

icon

Beste antwoord door RMO 11 November 2021, 10:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Hallo Michael V,

Hoe moet ik de cookies in mijn browser verwijderen.

Ik log gewoon in op Proximus - waarschijnlijk de webmail.

je kan even goed voor je dit doet eens een privaat venster open in je browser 

via toetscombinaties 

CTRL+SHIFT+N 

dan alle cookies aanvaarden

en als het daar ook niet lukt dan zal het ook niet lukken door de cookies te verwijderen dus moet je dan dit ook niet doen.

(voor sommige browsers is het CTRL+SHIFT+P )

Reputatie 2
Badge

Beste Pat52,

Bedankt voor uw zeer gedetailleerde bericht - u houd tenminste rekening met een “LEEK”.
Alvast bedankt.

Ik koos voor EDGE - gezien ik daarmee werk.

Ik voerde uw adviezen uit, en tot nu, lijkt me dit een positief resultaat te geven.
Ik bekijk morgenochtend nog eens hoe deze server zal reageren op mijn aanmelding.

Ik hou  u op de hoogte.

Nogmaals hartstikke bedankt.

Met vriendelijke groeten.

Roland.

Reputatie 2
Badge

Beste Pat52,

Zoals beloofd, mijn feedback van mijn opstart van deze morgen, betreffende de problemen met
Proximus E-mail.

Na een drietal Windows Updates verwerkt te hebben, logde ik in op mijn “Proximus Mail” zoals ik
het noem.
Dat ging zeer traag, doch met positief resultaat op mijn 4 accounts !!

Het duurt zeer lang, wanneer men van de ene naar de andere account switch om zicht te krijgen op mijn berichten in deze gekozen account.
Ik denk dat het eeuwig zo zal blijven, tenzij de experten van Proximus daar iets kunnen aan doen.

Dus ja, uw adviezen hebben geholpen, mits de traagheid van het systeem, en dit is niet uw fout !!

Nog eens bedankt, en misschien tot later.

Met vriendelijke groeten.

Roland.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Michael V,

Hoe moet ik de cookies in mijn browser verwijderen.

Ik log gewoon in op Proximus - waarschijnlijk de webmail.

Cookies verwijderen (Chrome)

  • Open de browser Google Chrome.
  • Klik rechtsboven op het pictogram met drie stipjes Cookies verwijderen in Chrome.
  • Klik op Meer hulpprogramma's > Browsegegevens wissen.
  • Een venster opent. Zet een vinkje voor Cookies en andere sitegegevens als dat vinkje er nog niet staat.
  • Selecteer achter 'Periode' vanaf welk moment de cookies verwijderd moeten worden.
  • Klik op Gegevens wissen.

Cookies verwijderen (Edge)

  • Klik rechtsboven op het pictogram met de drie puntjes Cookies verwijderen in Edge.
  • Klik op Instellingen.
  • Klik links op Privacy en services.
  • Klik onder 'Browsegegevens wissen' op Kiezen wat u wilt wissen.
  • Standaard zijn enkele opties aangevinkt. Laat het vinkje voor Cookies en opgeslagen websitegegevens staan. Klik op de hokjes voor de andere aangevinkte opties om de vinkjes te verwijderen.
  • Klik op Nu wissen.

De gegevens worden gewist.

Cookies verwijderen (Firefox)

  • Open Firefox.
  • Klik rechtsboven op de menuknop Cookies verwijderen in Firefox.
  • Klik op Opties.
  • Een nieuw tabblad opent. Klik links op Privacy & Beveiliging.
  • Klik rechtsonder 'Cookies en websitegegevens' op Gegevens wissen.
  • Zet een vinkje voor Cookies en websitegegevens als dat vinkje er nog niet staat.
  • Klik op Wissen > Nu wissen om alle cookies te verwijderen.
  • Sluit het venster via het kruisje rechtsboven.

Wat bijkomende toelichting op mijn vorig bericht:
De enigste reden is dat ik niet direct cookies verwijder in verschillende browsers  is omdat bij deleten van cookies je achteraf weer op veel sites de melding opnieuw krijgt om cookies te aanvaarden en als je dat bij sommige browsers selectief cookies kunt deleten, vraagt het ook wat tijd om in soms die lange lijst die verschillende cookies van proximus die er tussen staan op te zoeken om te deleten.

Dus probeer ik eerst door een privé venster te openen en werkt het dan wel dan weet ik dat ik toch best de cookies wis en werkt het dan ook niet dan moet ik niet de moeite doen om alle cookies (of selectief) te wissen 

@RMO Dat klopt want werd nog door anderen gemeld dat dit traag verloopt.

Het zal niets met windows updates te maken hebben, ook onder windows 11 bv is dit zo.

Mss als iemand van Proximus zelf hier morgen terug langskomt dat zij weten of er aan dit euvel van traag reageren gewerkt wordt en er een oplossing binnenkort in zicht is?

Van proximus zal je pas morgen reactie kunnen verwachten.

probeer eens door te surven naar http://webmail.proximus.be via een privé venster dat je eerst opent in je browser met de toetscombinatie

CTRL+SHIFT+N 

(bij sommige browsers CTRL+SHIFT+P)

om te zien of het dan lukt.

Misschien gewoon nog eens opnieuw proberen?
Ik kreeg daarstraks enkele keren na mekaar een authentificatie error op mijn skynet account in Thunderbird, en het werkt nu normaal.

 

Reputatie 2
Badge

Halo Martin,

Wanneer ik uw advies uitvoer, kom ik op mijn “proxilus.be” - domein, kan ik, na heelwat tijd mijn berichten daarin lezen, doch dan wordt mijn “belgacom.net”-domein niet geopend, met de melding van “verifictaie mislukt” !!

Ook mijn andere e-mailacounts kan ik niet openen, wegens dezelfde oorzaak  !!!

Het wordt een echte soep…!!

Het ging voor de nieuwe layout zeer goed, en plots na de veranderingen loopt het compleet uit de hand, of ben ik alleen misschien…..????

Veranderen is niet verbeteren...dat weet men al heel lang !!

Ik stop ermee, en zoek een andere oplossing, en die zijn er hoogst waarschijnlijk…..!!!!!

Reputatie 5
Badge +2

@RMO Zou u eens de cookies in uw browser kunnen verwijderen, de browser afsluiten, opnieuw opstarten en dan surfen naar onze pagina van de webmail en het opnieuw proberen.

Reputatie 2
Badge

Hallo Michael V,

Hoe moet ik de cookies in mijn browser verwijderen.

Ik log gewoon in op Proximus - waarschijnlijk de webmail.