Vraag

Emailadressen en Aliasadressen

  • 14 March 2019
  • 5 reacties
  • 2913 Bekeken

Ik heb op proximus mail, emailadressen / aliassen beheren een alias toegevoegd.
Mijn eerste adres = ….@skynet.be, en mijn toegevoegde alias dus ….@proximus.be.
Het nieuwe adres is nergens gemeld bij geen enkele site of emaildienst. Maar het werkt. Ik kan wel mails versturen naar bv. mijn gmail adres of domeinnaamadres. Vandaaruit kan ik ook een antwoord sturen. Dat werkt.
Maar wat gebeurt er in mijn mailbox, waar ik het account van …@proximus heb toegevoegd? (via een email account toevoegen)
Alle mails (ook verdachte!) van …@skynet.be komen ook toe in het account …@proximus: dus ik krijg nu alle mail berichten 2 maal.
Als ik nu een mail verwijder uit …@skynet.be wordt die NIET verwijderd uit …@proximus. Noch omgekeerd.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van aliasadressen? Graag hulp van iemand die kan zeggen wat er nu verkeerd is? of hoe ik beide email-accounts kan gebruiken voor verschillende doeleinden?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag bienand,
Wanneer je een extra mailbox aanmaakt gaan deze e-mails gescheiden zijn.
Via de onderstaande link kan je meer info vinden hoe je dit kan doen.

https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_internet/particulieren/support/internet.html

Mvg, Koen
aliassen zijn gewoon andere namen van mailadressen die allemaal gekoppeld zijn aan aan de zelfde mailbox dus als je account opmaakt met een alias1 en dan nog één op alias2 komt het er in principe op neer dat te twee maal je zelfde mailbox aanspreekt en dus krijg je inderdaad tweemaal het zelfde binnen.
Indien je ze apart wilt houden zou je een nieuwe mailbox moeten aanmaken ipv een nieuwe alias.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mailbox/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-mailbox-aanmaken-of-verwijderen.html

voor aliassen
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html#
ik heb nieuwe mailbox willen installeren (eerst via google chrome), vervolgens firefox geînstalleerd en ook op deze browser een nieuwe mailbox geprobeerd. Op het einde van alles, krijg ik alleen de melding dat er een technisch probleem is, en dat ik het later opnieuw moet proberen. ik heb ook de informatie op www.proximus gelezen en deze ook toegepast. Voorlopig geen mailbox, maar wel het account, alhoewel ik dat alias-account op ...proximus.be, ondertussen verwijderd heb. Dus... ik zal er binnen afzienlijke tijd er nog eens aan beginnen. Want ergens moet er toch iets zijn dat lukt? Of iets zijn dat fout is?
sorry, nog even: op het alias ...proximus komt niks meer binnen. Gelukkig maar, maar de accountnaam, bestaat nog wel. (ook al had ik die verwijderd) .
Reputatie 6
Badge +3
Hey Bienand,

kan je via Privé bericht de emails in kwestie doorsturen? Dan kunnen we het eens nakijken voor je.

Je kan een privé bericht sturen via de onderstaande link:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer