Vraag

e-Press HLN houdt plots op met functioneren.

• 11 April 2022
  • 84 reacties
  • 2835 Bekeken

Sinds gisteren krijg ik geen toegang meer tot bepaalde artikels (“dit artikel is exclusief voor abonnees”) in de HLN app, niet op iPad, niet op iPhone.
Ik heb de app verwijderd, terug geïnstalleerd, nieuw paswoord aangemaakt waarop ik toeging kreeg tot het keuzemenu enz… maar nog steeds werkt de app niet.

Ik heb al enkele gelijkaardige topics doorgelezen, maar dat bracht ook geen oplossing.

Chat ook geprobeerd, maar die lijkt evenmin actief.

Als extra puntje: sinds enige tijd werkt (steeds tijdelijk) de mail niet. Ik kan dan geen berichten ontvangen/versturen (naam en/of paswoord incorrect), om een aantal uur later weer actief te zijn...

84 reacties

Ik heb gebeld naar proximus en daar hebben ze mijn GID-nummer gegeven. Hiermee heb ik naar HLN gebeld en volgens hun was alles in orde maar werkte het toch niet.

De medewerker heeft mij dan een nieuwe login aangemaakt en nu, na uitloggen en terug inloggen kan ik weer alle artikels lezen.

Reputatie 7
Badge +4

@MrRonsof De instellingen hiervoor staan goed aan onze kant. Ik heb een mail naar HLN gestuurd om dit aan hun kant ook na te kijken. 

normaal vraagt HLN achter de GID code om dit verder in te stellen → HLN vraagt de GID code voor epress | Proximus Forum

E-press HLN = Het antwoord van het laatste nieuws.

Ontvangen mail van HLN met wat te doen:
1. Neem contact op met Proximus om te informeren of je nog steeds rechthebbende bent. Indien dit het geval is,
moet de rechthebbende status opnieuw vrijgegeven worden door hun. Informeer ook alvast naar jouw GID code (zie stap 3).
2. Vervolgens activeer je het pakket opnieuw via www.hln.be/proximus
Druk op de paarse knop met 'MyProximus login'
- Log in met jouw proximus account.
- Log in met jouw Het Laatste Nieuws account.
Er wordt opnieuw een digitaal abonnement via Proximus aangemaakt op Het Laatste Nieuws.
We raden je aan deze activatie uit te voeren via een computer of laptop en niet via een smartphon of tablet.
3. Indien de activatie niet lukt, bezorg ons jouw persoonlijke GID code.
Wij kunnen vervolgens controleren waarom jouw aanvraag niet aanvaard wordt.
Contacteer HLN op het nummer 02/454.25.90 / Optie 2

Reputatie 7
Badge +4

@MarioR @Clint @bijterke Ik heb voor jullie een mail gestuurd naar HLN om hun instellingen na te kijken veenr je abonnement vermits bij ons alles actief staat. Ik hou jullie op de hoogte. 

@Christophe_086 Voor u vind ik 2 accounts van My Proximus terug, gekoppeld aan 2 verschillende klantennummers. Diegene waarmee alles zou moeten werken is niet gekoppeld aan uw mailadres dat je in je profiel vermeld, maar aan een gmailadres van een vrouw. Ik vermoed dat daar de verwarring zit. Kan je eens proberen met dat andere mailadres ? 

Reputatie 7
Badge +4

@Christophe_086 Blij te horen dat het eindelijk opgelost is. Ik heb Gulten je complimenten ook overgemaakt.

@Clint Veel plezier ermee

@MarioR @bijterke Ik heb HLN nog eens opnieuw gemaild voor een stand van zaken. Ik ben zelf afwezig volgende week, maar mijn collega’s zullen je verder op de hoogte houden. 

Reputatie 7
Badge +4

@Jlaas @Fanapryde Bij ons staat alles nog goed ingesteld voor HLN+. Ik heb je GID toegevoegd aan je profiel zodat HLN dit verder kan nakijken. 

@tina.b  @HadewychT 

Is het gebruikelijk dat men op HLN 48 uur moet wachten op activatie nadat men via de gekende stappen het digitale abonnement dat men via Proximus kan verkrijgen heeft aangevraagd?

Op dit moment staat er bij mij op HLN bij actieve abonnementen Het Laatste Nieuws Proximus: “in verwerking”.

Update: het is inmiddels actief en dus in orde. De looptijd van het digitale abonnement bedraagt 1 jaar. Is dat standaard? Wat gebeurt er na deze looptijd?

Reputatie 7
Badge +4

@MrRonsof Dit zou nu in orde moeten zijn. Kan je eens testen ? 

Reputatie 7
Badge +4

@Fanapryde Ik weet niet van waar zij deze info hebben. Bij ons staat uw abonnement nog wel degelijk actief. Ik heb zelf contact genomen met HLN voor u om dit zo snel mogelijk terug te activeren. 

Kan je niet genoeg bedanken,kan nu de plus artikels volledig lezen! Hopelijk is het blijvend,super.

Reputatie 7
Badge +4

@MrRonsof Blij dat te horen ! Veel plezier ermee 😀

Ik begrijp wat je bedoelt Christophe. Ook al meer dan 20 jaar klant. Maar je betaalt mooi, krijgt een probleem, moet dan zelf als klant hemel en aarde bewegen, maar wordt eigenlijk niet voort geholpen. Ben ook al aan het kijken om naar een andere provider met alles over te schakelen.

We zijn ook lang niet alleen met dit probleem, als je de topics hierover bekijkt. Echt triest zo'n slechte service. Misschien moeten we met zijn allen ineens klacht neerleggen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie?

Zal wel geduld hebben ...thx voor de reactie😉

Reputatie 7
Badge +4

@MarioR Ik heb ondertussen inderdaad antwoord gekregen van HLN dat het in orde is. Ze hebben echter enkel naar mij geantwoord en niet naar onze algemene mailbox waardoor mijn collega’s hier niet van op de hoogte waren en u niet konden verwittigen. Mijn excuses hiervoor en ook voor het feit dat dit zo lang aansleepte. 

@bijterke U moet opnieuw de aanmeldprocedure doorlopen alsof het de eerste keer is dat u een login aanmaakt. Daarna zou het moeten werken. 

Mevrouw Hadewych,

probleem lijkt opgelost bij mij!

hartelijk bedankt voor de gedane moeite!!!👍🏻

Reputatie 6
Badge +2

Sinds gisteren kan ik ook geen HLN+ artikels meer lezen. Wel nog de krant en de normale artikels.

Kan Proximus ook niet koppelen aan HLN en dat ging vroeger wel... Vraag al een JAAR aan Proximus om dit in orde te brengen,gewoon schandalig! De operator doet er niks aan, spijtige zaak me dunkt.

Reputatie 7
Badge +4

@MarioR Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Reputatie 6
Badge +2

Is ondertussen opgelost door opnieuw het abonnement te koppelen.

@DaisyS bedankt voor je reactie. Dacht dat het al was aangevuld, omdat ik via MyProximus inlogde. Heb het nu vervolledigd.

Hopelijk kan jij me wel helpen. Want ik belde zaterdag ook al, maar je collega kon me toen geen hulp bieden hierbij.

Hier ook van’t zelfde!!

Tot week geleden kon ik alles lezen,nu ineens niet meer!!

Zowel contact gehad met Proximus én Laatste nieuws!!

Geen oplossing!!

Vraag me af wat nu nog te doen..😡

Krant stuurt je vaneigens terug naar Proximus..

lijkt een spelletje van lange adem dat niet opgelost geraakt!!

Werkt nog steeds niet. HLN staat actief bij espresso maar na inloggen op HLN kan ik nog steeds de +artikels niet lezen. Abo blijft op inactief. 

Beste

Ik kan sinds zaterdag ineens de HLN+-artikels niet meer lezen. Niets veranderd aan mijn abonnement (pack Flex) en status staat ‘actief’ bij My ePress op MyProximus. Bij mijn HLN-account staat de status echter ineens op een inactief abonnement (Nummer: 3432476)…

Kan dit z.s.m. in orde worden gebracht a.u.b.?

Met vriendelijke groeten

Mario

@HadewychT Het probleem is blijkbaar opgelost bij mij. Hoera! Er kwam geen melding, maar ik merkte dat ik weer HLN+-artikels kan lezen. Er is blijkbaar een nieuw digitaal abonnement van HLN aangemaakt voor een jaar (tot 4/11/2023). Hopelijk nadien weer niet opnieuw hetzelfde probleem.

Hartelijk dank voor uw hulp! 

Toch blijft het bijzonder jammer dat Proximus dit niet professioneler behandelt. Het duurt meer dan een maand, maar kan eigenlijk op een paar dagen worden geregeld. Het is bovendien al lang een gekend probleem, gezien meerdere soortgelijke topics op dit forum, waarvan berichten van 2 jaar geleden.

Reageer