Vraag

dubbele account blokkeert mailgebruik

  • 31 October 2019
  • 2 reacties
  • 196 Bekeken

Op mijn vraag aan het call center voor wijziging pop3 naar imap voor inkomende server werd geadviseerd mijn skynet account te verwijderen en te vervangen door een nieuwe account. Met als gevolg dat het mailverkeer volledig geblokkeerd werd en alle mails verloren zijn! 

Technieker heeft enkele dagen later gedeeltelijke herstelling gedaan met aanmaak van een nieuwe nieuwe proximus account, zodat toch al nieuwe mail kunnen verzonden worden. Skynet account kan echter niet verwijderd worden en geeft nog steeds problemen wegens conflict in outlook door dubbele account van proximus. Ook gmail account is niet langer actief in Outlook programma.

Kan skynet account verwijdert worden zonder risico om opnieuw geblokkeerd te geraken? Technieker durft hieraan niet te beginnen wegen te groot risico op volledige blokkering.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

André,

 

Ik snap niet goed waarom het skynet account verwijderd werd voor een aanpassing van POP naar IMAP. 
Het klopt inderdaad dat de mails verdwijnen als je van mailserver gaat veranderen omdat POP de mails bewaard op de PC en IMAP gaat deze juist als ‘backup’ gaan bewaren op de Proximus server. Maar daarom moest je Skynet emailaccount nog niet worden verwijderd in principe. 

Ik zie dat er 2 @proximus.be emailadressen zijn aangemaakt, met aan beide een aparte alias en dat je @skynet.be mailbox zelf gesloten staat (en de alias verwijderd).
Dus kan je deze op je pc perfect gaan verwijderen want bij Proximus bestaat dit emailadres niet meer en zijn enkel de @proximus.be emailadressen in gebruik.

Dank voor je snelle reactie.

Er was echter maar 1 mailadres met POP en 1 met IMAP

Beide accounts werden (idd ten onrechte) verwijderd maar ook de mails van de IMAP zijn verdwenen.

Als ik je antwoord goed begrijp zou dat niet het geval mogen zijn. Kunnen mijn mails van IMAP uit ‘backup’ nog gerecupereerd worden. Op welke manier?

Voorts heb ik - gezien de recente negatieve ervaring - enig voorbehoud om zomaar mijn skynet account definitief te verwijderen. Mijn excuses hiervoor. Wat indien dit opnieuw aanleiding geeft tot ernstige problemen? Is er hier ook geen weg terug?

Reageer