Vraag

Dit is vandaag mijn Proximus Inkomende mail....!!!!

  • 13 November 2021
  • 12 reacties
  • 476 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachten,

Ik dacht dat de problemen opgelost waren met Proximus mail, doch bekijk hieronder het
resultaat van deze morgen, bij het openen van mijn Proximus Mail.

 

 

En het cirkeltje (een telefoonschijfje) blijft maar draaien, en dit uren lang om volgens het venster 3 berichten te openen…..wat is hier allemaal gaande.

Probleem reeds aangekaart dagen terug, doch geen “kik” van de verantwoordelijken, als ik iets
ontvang van support is het van een lid van Proximus - doch de hogere instanties blijven zwijgen !!
Zij hebben trouwens de lay-out van de E-mailserver verandert - hetgeen vroeger prachtig werkte !!

 

Graag iets positiefs als nieuws.

Roland.


12 reacties

@RMO Roland, ik heb het vlug eens bij mij geprobeerd en hier is alles nog in orde.

Best eens proberen door eerst een privaat venster in je browser te openen, met volgende toetscombinaties:
CTRL SHIFT N  (sommige browsers via CTRL SHIFT P)
en dan surfen naar http://webmail.proximus.be (alle cookies aanvaarden)

om te zien of het wel aan Proximus ligt.

Reputatie 2
Badge

Dag Martin,

Uw adviezen correct opgevolgd met CTRL SHIFT N  en dan http://webmail.proximus.be/

doch het resultaat is identiek als bovenvermeld of aangetoond venster.

Dus geen stap verder !!!

dan hoop ik dat de Prox forummedewerkers je maandag kunnen verder helpen, je kan natuurlijk tijdens het weekend ook naar 0800 22 800 om te zien of ze je kunnen verder helpen.

je kunt dit ook eventueel proberen via een mail applicatie om te zien of je het daar ook hebt.

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Suggestie:

Probeer indien mogelijk eventueel gebruik te maken van Thunderbird of winmail om te kijken of het probleem (leeg beeld alle mappen) zich ook daar stelt

Thunderbird — Maak e-mail eenvoudiger. — Thunderbird

Sinds de migratie(perikelen)  maak ik nog slechts sporadisch gebruik van Proximus webmail (maar heb op dit ogenblik geen dergelijk probleem)

ik heb ook mijn skijnet/proximus mailbox account in windows 11 mail geïnstalleerd (IMAP)  en zelfs ook in thunderbird  of je kan zelfs een mail app gebruiken voor android en iOS toestellen, als je googelt vind je er genoeg, alleen al om je tijdelijk uit de nood te helpen.

Reputatie 2
Badge

Beste M_016,

Ik weet al lang, dat mijn e-mails allemaal te lezen zijn via Thunderbird en Outlook, ook het verzenden gaat daar vlekkeloos, en gelukkiglijk !!!!!


Gezien uzelf deze “ousiders” aanbied, stel ik mij de vraag, hoe het komt dat Proximus-mail werkt met Thunderdird - en dat Proximus-mail niet werkt met Proximus  ???

Een beetje de wereld op zijn kop, nietwaar !

Dus de oplossing is Heel simpel - AFBLIJVEN van Proximusmail, en verder werken met Thunderbird, Winmail of Outlook !

 

Bedank Mijn Heren, u zult mij, betreffende dit onderwerp, niet meer horen !!
Roland.

Waarom zou je eigenlijk webmail gebruiken als Thunderbird beter werkt?
Bovendien is TB veiliger, het programma voert geen scripts uit (dus minder kans op virussen), heeft ingebouwde anti-phishing detectie en blokkeert het downloaden van afbeeldingen op afstand van internet (om die te zien moet je zelf toestemming geven). Kortom een veilig alternatief. Plus een ingebouwde agenda!
Ik gebruik dus zelden (zo goed als nooit) webmail, maar eerlijk is eerlijk, webmail werkt voor mij wel degelijk!

Reputatie 7
Badge +4

@RMO 

Op basis van de berichten op dit en het Fr-forum zijn er blijkbaar toch ook diverse klanten die problemen hebben met Proximus mailaccounts in (diverse) Outlook (versies)….

Vermits o.a. Thunderbird zonder problemen werkt met Proximus mailaccounts vermoed ik dat het de Proximus webmail “toegangspoort/interface” met de Proximus (achterliggende) mailservers “steken laat vallen”

Enkel Proximus technici kunnen duidelijkheid verschaffen waarom het voor X beter werkt dan voor Y en waar het probleem/de problemen zich situeert/situeren (en samen met de leverancier een oplossing bieden)

 

 

 

 

Waarom zou je eigenlijk webmail gebruiken als Thunderbird beter werkt?
Bovendien is TB veiliger, het programma voert geen scripts uit (dus minder kans op virussen), heeft ingebouwde anti-phishing detectie en blokkeert het downloaden van afbeeldingen op afstand van internet (om die te zien moet je zelf toestemming geven). Kortom een veilig alternatief. Plus een ingebouwde agenda!
Ik gebruik dus zelden (zo goed als nooit) webmail, maar eerlijk is eerlijk, webmail werkt voor mij wel degelijk!

Omdat dit om het even welk toestel gemakkelijk is om je mail te lezen zelf op een toestel van iemand anders.

voor het ogenblik ondervind geen noemenswaardige problemen met webmail

Inderdaad, op enig welk toestel kan je webmail gebruiken.

Via Android kan je ook werken met een app,  op mijn smartphone heb ik alleszins geen problemen. Ik veronderstel dat er voor IOS ook een app is

Maar TS opent duidelijk de webmail via een browser op zijn eigen pc, ook gebruikt hij nu Thunderbird.

Vandaar mijn bericht. Dus te begrijpen als : waarom zou je op een PC nog webmail gebruiken als je Thunderbird kan gebruiken?”

Het toeval wou dat ik daarstraks juist met iemand anders zijn ipad mijn mails vlug aan het lezen was en van daar mijn reactie op “Waarom zou je eigenlijk webmail gebruiken” maar inderdaad op een pc/laptop gebruik ik thunderbird en inderdaad mail apps genoeg voor Android en thunderbird en al je op alle toestellen imap gebruikt loopt het allemaal synchroon.

Reputatie 7
Badge +5

@RMO We zijn op de hoogte van bugs met onze nieuwe lay-out. Deze worden allemaal doorgegeven en bekeken door de engineers. Mijn excuses voor het ongemak.

Reageer