Vraag

de nieuwe slimme wifi van Proximus

  • 5 December 2019
  • 35 reacties
  • 6460 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Gisteren  4 december 2019, kreeg een vriendin een e-mail van Proximus: ‘activeer de nieuwe slimme wifi van Proximus’ met een instructie hoe dit te doen en een persoonlijke Link om deze te activeren.

Gaat iedereen dergelijke e-mail ontvangen? Graag wat meer info hierover.


This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Zowel bij 2,4 Ghz als 5,0 Ghz heb je ook de mogelijkheid om een aparte reset uit te voeren. Door gewoon te klikken op reset factory settings. Maar je zou er vanuit gaan dat wanneer je de reset gebruikt die je kan terugvinden bij my modem,maintenance en daar op reset drukt, de Wi-Fi key ook terug gezet wordt. Het user wachtwoord zal denk ik enkel maar iemand die meer bevoegdheden (support Proximus,technieker) kunnen resetten.Daar was ik niet vanop de hoogte.

reset wel moeten uitvoeren met knopje want anders geraak je niet op de UI om dit te kunnen uitvoeren. Maar dat werd niet teruggezet zoals op de sticker aangegeven werd.

Factory reset = wachtwoorden terug = op de sticker was dus niet het geval wat normaal wel zo zou moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Verkeerde sticker geplakt... Kan gebeuren. 

Sticker kan in verkeerde doos gezeten hebben.

 

 

Inderdaad volgens mij zal het zoiets zijn.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin, Feedback: probleem wifi naam/paswoord op modemsticker

@familievandesype 

Vermits hoger vermeld  topic gesloten is voor verdere commentaar geef ik de beloofde Feedback hier:

Gisteren ben ik ‘eindelijk’ bij de vrienden geweest, de correcte Wifi-Key achterhaald, en het probleem is opgelost!

Laptop Toshiba, Win7 Pro, b-Box3

  1. Via het netwerkcenter/ eigenschappen/beveiliging en “tekens tonen” kreeg ik  een heel lange rij(waar geen eind scheen aan te komen)  ‘mysterieuze” tekens te zien: onbruikbaar! Iemand een verklaring hiervoor?
  2. Dan het Dos command geprobeerd: ergens een fout in het command?
  3. Op hoop van zegen via 192.168.1.1 en het paswoord van de modem sticker geprobeerd: GELUKKIG klopte dit paswoord wel en kreeg ik de correcte WiFi- Key te zien.
    Na controle bleek dit, op één letter na,  hetzelfde te zijn als dat wat op de sticker uit de doos stond. Op de sticker stond ergens ‘kY’ wat volgens de b-Box ‘KY’ moest zijn.

De vrienden hebben dus dubbele pech gehad: op de sticker die op de modem kleeft is enkel het modem paswoord correct. Op de sticker die in de doos zit is de naam van het Wifi netwerk correct maar het Wifi paswoord fout. Een paswoord is nu eenmaal hoofdletter gevoelig!

Toch vind ik dat, als een Proximus expert betaald wordt voor de installatie, dit niet zou mogen voorvallen.Hij had dit moeten checken!

Reputatie 7
Badge +1

@Martin, Feedback: probleem wifi naam/paswoord op modemsticker

@familievandesype

Vermits hoger vermeld  topic gesloten is voor verdere commentaar geef ik de beloofde Feedback hier:

Gisteren ben ik ‘eindelijk’ bij de vrienden geweest, de correcte Wifi-Key achterhaald, en het probleem is opgelost!

Laptop Toshiba, Win7 Pro, b-Box3

  1. Via het netwerkcenter/ eigenschappen/beveiliging en “tekens tonen” kreeg ik  een heel lange rij(waar geen eind scheen aan te komen)  ‘mysterieuze” tekens te zien: onbruikbaar! Iemand een verklaring hiervoor?
  2. Dan het Dos command geprobeerd: ergens een fout in het command?
  3. Op hoop van zegen via 192.168.1.1 en het paswoord van de modem sticker geprobeerd: GELUKKIG klopte dit paswoord wel en kreeg ik de correcte WiFi- Key te zien.
    Na controle bleek dit, op één letter na,  hetzelfde te zijn als dat wat op de sticker uit de doos stond. Op de sticker stond ergens ‘kY’ wat volgens de b-Box ‘KY’ moest zijn.

De vrienden hebben dus dubbele pech gehad: op de sticker die op de modem kleeft is enkel het modem paswoord correct. Op de sticker die in de doos zit is de naam van het Wifi netwerk correct maar het Wifi paswoord fout. Een paswoord is nu eenmaal hoofdletter gevoelig!

Toch vind ik dat, als een Proximus expert betaald wordt voor de installatie, dit niet zou mogen voorvallen.Hij had dit moeten checken!

@Martin. Heb dit ook gedaan nadat ik de mail ontvangen had. Heb alles op 2.4 gezet en toen geactiveerd. Alles werkt nog steeds op mijn iPhones en iPads een download van +/- 75 en upload van 6. Heb Internet Comfort. Maar deze snelheid had ik voor de activatie ook al. Dus ik snap eigenlijk de slimme WiFi van PX niet 🤔

slimme wifi wil eigenlijk o.a. zeggen dat als je u met bv een smartphone dei wifi5.0 en wifi-2.4 aan boord heeft en je u bv verplaatst van daar waar je bbox staat je in eerst instantie op de snellere wifi-5.0 zult werken en naar mate je u verder van de bbox verwijderd er zal op een bepaald moment automatisch zal overgeschakeld worden naar wifi-2.4 omdat de wifi-50 prestaties vlug kunnen afnemen met de afstand en je betere perfomanties krijgt op een bepaald moment op wifi-2.4 tov wifi-5.0 (of omgekeerd)

kortom je zou altijd in de beste condities moeten werken waar je u ook in huis bevindt.

Natuurlijk zijn er grenzen als je bv te ver bent verwijderd bent of te veel obstakels het wifi signaal verzwakken ja dan is het natuurlijk gedaan met zingen.

Reputatie 4
Badge +2

Zopas een mail gekregen om de slimme wifi te activeren.

Het heeft me heel wat moeite gekost om mijn 2 internetradio’s te verbinden op 2.4 Ghz, als ik ga kijken in de Bbox interface zijn er geen verbindingen meer op 5 Ghz.

Maar dit is het resultaat:

 

bij problemen zet deze best uit

gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" (WAVE) deactiveren:
klik op de One SSSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSSID uitgeschakeld,

Reputatie 4
Badge +2

In het recentere topic heb ik reeds geantwoord dat One SSID uitgeschakeld is.