Vraag

de nieuwe slimme wifi van Proximus

  • 5 December 2019
  • 35 reacties
  • 6470 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

35 reacties

reset wel moeten uitvoeren met knopje want anders geraak je niet op de UI om dit te kunnen uitvoeren. Maar dat werd niet teruggezet zoals op de sticker aangegeven werd.

Factory reset = wachtwoorden terug = op de sticker was dus niet het geval wat normaal wel zo zou moeten zijn.

@Argenteuswelke link heb je dan gekregen om dit te activeren ?

hier gaat het hem ook  over smart wifi = slimme wifi 

> klik hier 

die gaat iedereen nog niet direct krijgen bv zoals bij mij is dit nog niet het geval omdat ze eerst deze zullen contacteren die geen wifi 5.0 gebruiken.

=================================================

smart wifi = slimme wifi = verbeterde wifi

ik denk dat er soms verwarring is tussen “smart wifi” en “public wifi”.
Nog niet zo lang geleden,  werd er een uitleg gegeven door een prox medewerker
i.v.m. met  “home optimizer” en “Wave” en als "smart wifi" benoemde werd !
Tenslotte "Wave" = "One SSID" , is eigenlijk een soort "smart wifi",
aangezien er tussen modem en een toestel die verbinding maakt over wifi met de bbox,
(of wifi booster) er onderhandeld wordt of er best over wifi5.0 of over wifi2.4 verbinding gemaakt wordt.
Daar speelt naast de home optimizer de wifi booster ook in mee, zie > verbeterde wifi (smart wifi/slimme wifi) 
(voetnoot: * Ons doel is om alle klanten de beste wifi-ervaring te bieden.
Je wordt persoonlijk op de hoogte gebracht per e-mail wanneer je van deze intelligente wifi kan genieten.
)
De nieuwe slimme wifi (Smart Wi-Fi) van Proximus en voor een video > Klik hier

Wat moet je juist aanpassen op je toestellen > klik hier
Ik vermoed zelf dat Proximus "smart wifi" in "public wifi" veranderd heeft,
deels door de komst van Wave om daar dan over "smart wifi" te kunnen spreken.

 
Reputatie 4
Badge +2

@Martin : In de mail staat :

klik vervolgens op deze Link en doorloop stap voor stap de fasen die in de video worden uitgelegd.
Opgelet: de link in deze e-mail is persoonlijk en beveiligd. De activering zal enkel mogelijk zijn op de modem die op dit adres geïnstalleerd is: het adres van mijn vriendin.

In de persoonlijk pagina kan men deze video https://www.youtube.com/watch?v=YDsNbhJCL8g&feature=emb_logo  bekijken en staat een knop ‘verbeter mijn Wifi’ waarop men moet klikken.

@Argenteus Oké, bedankt voor de toelichting

Reputatie 6
Badge +3

Verkeerde sticker geplakt... Kan gebeuren. 

Sticker kan in verkeerde doos gezeten hebben.

 

 

Inderdaad volgens mij zal het zoiets zijn.

Vroeger heb je hier nog gepost dat de naam voor smart wifi niet wifi-2.4-xxx ging blijven is dat dan nu al veranderd van naam voor de mensen die al bij de uitrol behoren die enkel 2.4 gebruikten ?

Reputatie 4
Badge +2

@ThomasP  bedankt voor de toelichting.

Kan men ergens checken of deze ‘nieuwe slimme wifi van Proximus’ ja/neen geactiveerd is?

Vorige week was ik bij vrienden en kon met mijn iPhone geen verbinding maken met hun wifi.
Ik stelde vast dat de wifi naam op de sticker van de modem niet klopte met de wifi naam waarmee  zij verbinding maakten en die ik op mijn iPhone zag. In het doosje, dat na de installatie door Proximus was achtergelaten, vond ik nog een sticker met een andere wifi naam erop. Dit was de naam die zij gebruikten. Op deze sticker stond echter geen paswoord. Met het paswoord van de sticker op de modem lukte het niet om verbinding te maken.

Is hier een verklaring voor?

 

@ThomasP bedankt voor deze toelichting.

Groetjes, Martin

Reputatie 7
Badge +1

@Martin, Feedback: probleem wifi naam/paswoord op modemsticker

@familievandesype

Vermits hoger vermeld  topic gesloten is voor verdere commentaar geef ik de beloofde Feedback hier:

Gisteren ben ik ‘eindelijk’ bij de vrienden geweest, de correcte Wifi-Key achterhaald, en het probleem is opgelost!

Laptop Toshiba, Win7 Pro, b-Box3

  1. Via het netwerkcenter/ eigenschappen/beveiliging en “tekens tonen” kreeg ik  een heel lange rij(waar geen eind scheen aan te komen)  ‘mysterieuze” tekens te zien: onbruikbaar! Iemand een verklaring hiervoor?
  2. Dan het Dos command geprobeerd: ergens een fout in het command?
  3. Op hoop van zegen via 192.168.1.1 en het paswoord van de modem sticker geprobeerd: GELUKKIG klopte dit paswoord wel en kreeg ik de correcte WiFi- Key te zien.
    Na controle bleek dit, op één letter na,  hetzelfde te zijn als dat wat op de sticker uit de doos stond. Op de sticker stond ergens ‘kY’ wat volgens de b-Box ‘KY’ moest zijn.

De vrienden hebben dus dubbele pech gehad: op de sticker die op de modem kleeft is enkel het modem paswoord correct. Op de sticker die in de doos zit is de naam van het Wifi netwerk correct maar het Wifi paswoord fout. Een paswoord is nu eenmaal hoofdletter gevoelig!

Toch vind ik dat, als een Proximus expert betaald wordt voor de installatie, dit niet zou mogen voorvallen.Hij had dit moeten checken!

@Martin. Heb dit ook gedaan nadat ik de mail ontvangen had. Heb alles op 2.4 gezet en toen geactiveerd. Alles werkt nog steeds op mijn iPhones en iPads een download van +/- 75 en upload van 6. Heb Internet Comfort. Maar deze snelheid had ik voor de activatie ook al. Dus ik snap eigenlijk de slimme WiFi van PX niet 🤔