Beantwoord

controle aangesloten toestellen lukt niet

  • 25 November 2022
  • 15 reacties
  • 257 Bekeken

Ik heb fiber met internetbox. In myproximus zou ik dus moeten kunnen de aangesloten toestellen reguleren.

als ik dat probeer, krijg in steeds dezelfde foutmelding. Zogezegd geen aangesloten toestellen(het zijn er meer dan 50).

dit zowel via app op ipad als iphone, en ook via pc.

 

icon

Beste antwoord door Martin 25 November 2022, 20:24

Bekijk origineel

15 reacties

ben je nog maar onlangs fiberklant mss want dan zou het kunnen dat alles nog niet doorgestroomd is in het systeem.

NB: iemand van Proximus zelf komt hier pas terug langs nu maandag aanstaande.

Eventueel bellen naar de helpdesk 080022800 kun je wel nu (en tijdens het weekend) tot 22u

______________________________________________________________________________________________

Best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.

Ondertussen 3 maand fiber - dat zou dankzij de hogere snelheid wel tijd genoeg moeten zijn om alles te laten doorstromen 😏

helpdesk via chat - via bugreport - via telefoon - via technieker: alles zonder resultaat. “Wacht nog 24h, dan zal het OK zijn”

 

En bbox resetten helpt ook niet ?

Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de Internet Box (naast de aan/uit-knop). Om deze te kunnen indrukken, heb je een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen. Zet de Internet Box aan en houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.

De controlelampjes aan de voorkant van de Internet Box gaan uit en vervolgens terug aan. Dit betekent dat je Internet Box gereset is.

Wacht even om je internetverbinding te gebruiken totdat het lampjes Wi-Fi en Internet (of broadband) blauw zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Nevets  ga naar my proximus via  HomeGateway vie deze link 

 www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/HomeGateway__/#%2Fmyproximus%2Fnl%2FPersonal%2Fservices%2FHomeGateway__%2Fmaintenance 

Daar selecteer je in de in de Modem /Internet Box naar de  optie , onderhoud en geavanceerd heropstarten selecteren.  Dit heeft het probleem bij mij verholpen.

 

Je doet dit best via een Computer of Laptop want via de Proximus App is er momenteel een probleem, (wat ik reeds heb gemeld via de app an Proximus) Of via je smartphone zonder door link naar de My Proximus App .Na dit te hebben gedaan zou je  normaal gezien in de app je toestellen die verbinding maken via Wifi  kunnen  aanpassen/hernoemen /configureren.

Hartelijk dank voor uw input!

Helaas is een reset ook geen oplossing gebleken - probleem blijft exact hetzelfde.

 

ik heb eerst gerest via de knop op de internetbox, maar de boosters zetten toen direct hun wifi-instellingen terug op de internetbox.

via de userinterface dan compleet herstart, nieuwe wifi instellingen, om zo volledig van nul te herstarten- maar ook in nieuwe wifiomgeving hetzelfde probleem. Dus wel al terug de ssid en paswoord heringesteld zodat ik hier geen dertig toestellen opnieuw moet inleren.

@Nevets Best wachten tot de PX forummedewerkers dit verder kunnen escaleren naar de bevoegde dienst en daarom  zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen aanstaande maandag.

Reputatie 7
Badge +3

@Nevets Dit is een probleem met de Wifi booster V2 die een verkeerd signaal stuurt/ook als deze actief is kan je zien bij de internetbox in de instellingen dat deze op non actief staat. Probeer nog eens volgende:

Internebbox met geavanceerd  herstarten:, best je wifi booster V2 uitschakelen( zonder stroom zetten). Na herstart van je internetbox , Je wifi booster V2 resetten en dan opnieuw via WPS verbinden met je internetbox. Dan opnieuw een geavanceerde reboot van je Internetbox uitvoeren .  

Beste Pat52,  de wifiboosters doen het om zich goed, staan ‘geïnstalleerd’ in de app. (Ethernet backhaul)

Een reset met wifiboosters uit geeft hetzelfde probleeem; met de boosters opnieuw ingesteld geen verschil. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Nevets  ik zie dat je dit doet via de Myproximus App op je IPhone of iPad.

Heb je al eens geprobeerd om via een PC of Laptop in  te loggen op je Myproximus account?

Probeer dit en als daar dezelfde fouten verschijnen , is er een foutieve configuratie van je MyProximus account.

Post hier ook screenshots als je via een PC/Laptop inlogt op je MyProximus account met de fout meldingen. Dan kan een Proximus medewerker van de technische dienst dit doorsturen naar hun IT afdelingen programmers van MyProximus.

Ik heb zelf ook problemen met MyProximus , krijg melding dat toestellen niet actief zijn , terwijl deze wel actief zijn. Heb vandaag nog maar eens telefonisch contact opgenomen met Proximus om dit te melden. Doch kwam ik steeds terecht bij een callcenter en daar kennen/weten ze niet hoe dit te verhelpen. Ook hebben ze geen kennis van de Internet Box. Het enige dat ze doen/zeggen is resettenen je een e-mail sturen over installatie van de Internet Box en instellen van de Proximus Pulbic Wifi. Hopelijk pikt een medewerkers van de technische dienst werkzaam bij Proximus dit op, om dit te laten escaleren naar de achterliggende dienst. Ook nog meegeven wanneer in je abonnement Proximus Public Wifi inbegrepen is kan je het momenteel niet meer gebruiken , omdat de Internet Box geen publiek signaal uitzend. NB.  aan andere klanten die in aanmerking kome voor een swap van de Bbox3V+ , wacht nog even want je Proximus Public Wifi kan je niet gebruiken na omschakeling en je krijgt in de MyProximus foutieve melding dat je apparaten verbond via Wifi niet verbonden zijn of dat er meerdere ongekend apparaten geregistreerd zijn maar niet gekend zijn enz.

Ook kan ik momenteel de optie opvolgen niet gebruiken want die stuurt mij door naar uw vraag ( ik kan de rubriek bestellingen, afspraak dus niet meer consulteren) Heb al gemeld via de shaker functie in de MyProximus App maar kreeg als antwoord : momenteel geen oplossing, deinstaleer de MyProximus App her installeer de App opnieuw, mocht het dan nog niet correct functioneren, contacteer ons opnieuw enz…

Dus kort samengevat Proximus heeft een App de MyProximus die na een aanpassing van je bestaande abonnement niet correct kan worden geconfigureerd, en zo zijn we zoals altijd weer vertrokken voor enkele weken frustratie enz.

@DaisyS @HadewychT @Michael V 

Duidelijke vraag/mededeling aan Proximus gelieve dit probleem aan te pakken/op te lossen en een deftige feedback/antwoord te geven aan de klanten. Anders zal ik dit aankaarten bij de Ombudsdienst voor Telecom.

  1. Klanten die switchen naar de internet Box verliezen hun Proximus Public Wifi toegang inbegrepen in hun abonnement. Wat niet vermeld wordt door Proximus. Dit is eigenlijk een eenzijdige contractbeuk door Proximus die het naliet de klant hiervan op de hoogte te brengen/te stellen . En onvoorziene omstandigheden kunnen door Proximus niet worden ingeroepen/gebruikt worden hiervoor. Dus een compensatie voor de betrokken klanten vanwege Proximus is aangewezen/wenselijk.

  2. Klanten met een Internet Box kunnen hun configuratie/instellingen niet correct uitvoeren via de MyProximusApp door foutieve configuratie

Vriendelijke groeten.

Patrick

Reputatie 7
Badge +3

ben je nog maar onlangs fiberklant mss want dan zou het kunnen dat alles nog niet doorgestroomd is in het systeem.

NB: iemand van Proximus zelf komt hier pas terug langs nu maandag aanstaande.

Eventueel bellen naar de helpdesk 080022800 kun je wel nu (en tijdens het weekend) tot 22u

______________________________________________________________________________________________

Best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.

Proximus Forum meld :  Het topic “controle aangesloten toestellen lukt niet” is beantwoord door Martin.
Bekijk hier het antwoord.


Dit is geen antwoord op de vraag/selectie antwoord is niet van toepassing.!

Via een browser geraak ik niet aan dat menu… daar zit dus ‘iets’ fout misschien?

gisteren al 2 keer nieuwe login voor myprox gemaakt - helpdesk dacht dat ik misschien niet gezien werd als beheerder. Zou het met mijn businessaccount te maken kunnen hebben?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Nevets  Normaal gezien met je ook dit kunnen zien :https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/internet

Indien je deze optie niet ziet is er een probleem met de configuratie van je MyProximus account. En dit heeft niets te maken met een Business account te  hebben , is een probleem bij Proximus zelf.

Dat wel, maar nergens een scherm om de toestellen te beheren…

 

Reputatie 7
Badge +3

@Nevets  Exact/Idem zelfde probleem als bij mij via de PC/Laptop ls ik inlog op MyProximus. Kan ik mijn toestellen zien maar niets aanpassen want het moet via de MyProximus App en daar werkt/kan het niet.

Dus de MyProximus App is het probleem!  Bellen naar 080022800 ( Proximus Helpdesk heeft geen zin wan je komt terecht in een CallCenter en die zijn niet op de hoogte van et probleem en geven foutieve info/oplossing/enz.

Hopelijk word dit opgepikt aanstaande maandag door een Proximus medewerker van de technische dienst , hier actief op dit forum.

@DaisyS @HadewychT @Michael V 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Nevets  Omdat je business klant bent kan je het misschien via deze  optie   proberen voor een snelle oplossing.  Contacteer de Proximus medewerker bevoegd in je regio in onderstaande contacten. 

Advies op maat voor je zaak | Proximus

Je persoonlijke Business Expert in jouw regio

Marjan Smessaert

0477 / 854366
Ieper - Roeselare - Veurne

Ellen Rombaut

092661551
Ninove – Oudenaarde – Deinze – Halle - Gent

Gery Serneels

03 / 206 71 40
Lier – Berchem – Heist Op Den Berg – Wijnegem – Deurne – Wilrijk

Wim Vermeulen

016 / 31 98 22
Neerpelt - Lommel - Mol - Geel - Turnhout - Hoogstraten

Wendy Bakker

050 / 44 74 37
Brugge - Knokke - Oostende

Pascal Verheye

0476 / 499867
Kortrijk - Kuurne - Tielt - Waregem

Immanuel Degryse

0477 / 537373
Aalst – Dendermonde – Lokeren - Eeklo

Myriam Van Eyken

016 / 31 98 20
Genk - Hasselt - Sint-Truiden - Tongeren

Yasin Celik

02 / 202 48 30
Brussel

Hossein Zarzour

03 / 206 71 43
Sint-Niklaas – Beveren – Schelle – Mechelen – Vilvoorde

Jeffrey Sobrie

03 / 206 71 42
Antwerpen Centrum – Brasschaat – Kapellen – Wuustwezel

Steven Van Roelen

016/ 31 98 23
Leuven – Aarschot – Diest – Herentals – Tienen

Vriendelijke groeten, Patrick

Reageer