Beantwoord

Cloud problemen


Reputatie 3
Badge +1
Ik heb al vier jaar cloud maar 13maand geleden upgrade ik van 10 naar 50gb en betaal via Paypal 0,99€ maandelijks !
Gisteeen viel me op ik allang geen backups melding van cloud krijg dus klik cloud aan en onmiddelijk melding dat mijn 10GB opgebruikt zijn !
De 50GB staat nergens ! Kijk betalingen na en ja hoor 28mei pas betaalt en zo elke maand daarvoor stipt betalingen dus daar zit geen probleem !!
Vraag bij chat my Proximus geen antwoord , nooit iemand komen antwoorden dus ga zelf maar iPhone aan en uit zetten maar zelfde bij cloud gebleven dus dan cloud uitlog en kan niet meer inloggen terwijl ik mijn paswoord goed ken ! Dan maar cloud verwijderen en terug instaleren en sindsdien is gedaan want als cloud klik is al melding verbindingsproblemen en probeer opnieuw !
Ben zelfs de hele iPhone terug gaan instaleren maar cloud blijft met die melding verbindingsproblemen ...
Betaal dus cloud opslag voor niets !!
Proximus kan waarschijnlijk niets doen ??
Nog mensen problemen en hoe krijg ik cloud terug normaal werkend want anders betalingen stopzetten want als alles kwijt is heb ik een 13 maanden of langer betalen niets gehad om zwijgen al de foto’s kwijt die er bewaard stonden
icon

Beste antwoord door Martin 1 June 2019, 11:35

Bekijk origineel

65 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dank u Martin maar dus een app iCloud is er niet voor de iPhone ,
Was app om installeren aan zoeken
Inderdaad icloud zit er gewoon ingebakken, moet via een andere omweg / app gebeuren zoals je kunt afleiden uit de uitlag in de linken die ik meegestuurd heb.
zoals ook o.a. hier uitgelegd wordt...
>
https://support.apple.com/nl-nl/HT201104
>
https://support.apple.com/nl-be/HT204247
Reputatie 3
Badge +1
Zie mail van Proximus
Met bevestiging van de 10GB gratis cloud opzegging ?

Waarom zou ik nu iets gratis uit mijn abbonement halen en al mijn
Bewaarde foto’s ea laten verloren gaan ??
Reputatie 3
Badge +1
Heb ik dus helemaal niet opgezegd!
Al gaat voor moment de app niet open op
iPhone die documenten staan wel op my Proximus bewaard
Niet logisch iets opzeggen dat gratis aan ons klanten word geboden
Begin echt ambetant te worden over Proximus
Zie mail van Proximus
Met bevestiging van de 10GB gratis cloud opzegging ?

Waarom zou ik nu iets gratis uit mijn abbonement halen en al mijn
Bewaarde foto’s ea laten verloren gaan ??

Heeft Proximus u dan een mail gestuurd dat je uw Proximus cloud hebt opgezegd of bedoel je iets anders?
Wat staat er op je factuur, daar zou je nog iets moeten terugvinden van "Proximus cloud …….Gratis" .
Reputatie 3
Badge +1
Ja vond juist mail van
Proximus bevestigen van cloud opzegging
Reputatie 3
Badge +1
Zie je
Reputatie 3
Badge +1
Heb dagelijks meer dan 100mails dus na drie dagen ziek was en geen mails kon wissen had ik een dikke 500
Mails ongelezen dus deze mail pas nu gezien ! Tenslotte verwachte ik dit nooit
Reputatie 3
Badge +1
Krijg namelijk al jaren veel fake mails op mijn
Account bij Proximus! Op Google e-mail
Die in datzelfde mail app binnenkomt
Nooit ene mail fake maar Proximus is een ramp en
Zeggen ze neem ons Norton ? Tja heb ik al jaren dus en die houd geen mails op iPhone tegen
Reputatie 3
Badge +1
Hier ga ik niet mee akkoord
En ze kunnen maken mijn cloud terugzetten met inhoud
Zitten foto’s van dierbare overledenen die ik anders kwijt ben grootste fout is Proximus vertrouwen blijkt nu !

Waar zie je
Ergens een klant een opzegging zou vragen van iets dat gratis is als weet je hebt er 10GB vol zitten
Reputatie 3
Badge +1
Dit vind ik op website
Reputatie 3
Badge +1
Laatste factuur is tot 31mei daar staat
De 10GB cloud aan 0€ nog op maar als
Zo lees in mail ls die van 2juni weg
Wacht gewoon de reactie af als er straks een proximus medewerker hier je dossier verder gaat inkijken en je zo kan verder helpen.
Reputatie 3
Badge +1
Ind Martin zal ik doen
En hopen ze die vergissing iemand daar maakte
terug kunnen rechttrekken al vrees ik ervoor maar wacht wel af
Reputatie 3
Badge +1
Ze hebben de cloud terug aktief gezet !
Hoop de inhoud die vol was tot 10GB ook maar gezien de cloud app niet opengaat kan ik dit niet shecken!

Vreemd is krijg ik op chat Proximus een bericht dat ze een mooi promotie hebben van dubbele date cloud en ik 10GB kan nemen voor ? 10€

Ik antwoord dus zoals mijn factuur elke maand laat zien heb ik cloud 10GB voor 0€

Vind dit heel verdacht hoor !!!
Ook zei ik i.p.v. mensen dingen voorstellen dat ze beter dan eerst de cloud bij Apple laten werken want ik sta echt niet alleen met cloud problemen
En bij elke reactie zal
Ik standaard erbij vermelden !
In hemelsnaam laat mijn cloud staan !!!
Zoals die was met inbegrip van gratis 10GB
staat duidelijk op hun site dat het gratis is als je internet klant bent
zie op hun webpagina > https://www.proximus.be/nl/id_cr_cloud/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen/cloud.html

Als je meer opslagvolume wilt moet je wel voor betalen, zoals je ook op hun webpagina (link hierboven) kunt zien staan

Als ik Proximus cloud wil open door op het icoon te klikken, verschijnt er een inlogvenster dat aan- en uitgaat op het bureaublad . Niets mee aan te vangen. Heb cloud reeds verwijderd en terug opgeladen, maar zonder resultaat. Kan wel inloggen via My Proximus, maar is veel omslachtiger.

Roger

gekend probleem waar ze nog geen oplossing voor hebben, en prox ging het op het forum melden als het in orde was.

gekend probleem waar ze nog geen oplossing voor hebben, en prox ging het op het forum melden als het in orde was.

Tot op heden weinig meer info… :-S

Betreft Proximus Cloud: gebruik van de Cloud App pc optie om ‘Proximus Cloud’ folder op PC (W10)  te synchroniseren met de 10G Cloud van Proximus

Ik gebruikte de App om een automatische sync te hebben tss pc en cloud tot op bepaald moment ik niet meer in de app kon inloggen. Niet met PSWD of ITSME . Zie Fig 1.

Na het invullen van mailadres, PSWD krijg ik een draaiend wacht-cirkeltje.

 

Contacten met Proximus  via 080022800  (keuze 4,2)

- op 16/11/2020 om 16:28: leidde tot niets

- op 24/11/2020 om 16:16 tot 16:26 leidde tot niets/ gaan mij terugbellen tss 16:26 en 18:00, niet gebeurd

- op  1/12/2020 10:38 Mail van Proximus support met vraag naar de logfiles Fig 2

- op  1/12/2020 11:13 opsturen van de gevraagde logfiles Fig 3

- op  1/12/2021 11:14 auto antwoord van Proximus met verwijzing naar 0800 22800. (Fig 4) Dus terug naar vertrekpunt

- 31/12/2020 om 16:46 moest release 17.3.2.12 installeren (iets wat ik vooraf reeds verschillende malen gedaan had) Zal mij terugbellen op 4/1/2021. Weerom niets gehoord

Algemene stilte vanwege Proximus.

- 3/3/2021 16:48 tot 17:20. Na veel doorverbindingen en wachten; beweert men dat het aan mijn PC ligt

- 17/3/2021 tss 12:02 en 12:42 opnieuw geen oplossing

Conclusie: De Proximus desk 080022800  is helemaal niet beslagen om Cloud problemen op te lossen. Je wordt gewoon weg op één of andere manier afgescheept.

Ik heb alle mogelijke vragen en antwoorden op het Proximus Forum gelezen en uitgeprobeerd, geen enkel oplossing gevonden alleen een hele hoop gefrustreerde mensen.

 

Algemene inlichting toegang Proximus Cloud:

  • Via MyProximus: OK
  • Via web https://www.proximuscloud.be: OK
  • Via Smartphone: OK
  • Via andere PC : OK
  • Via deze PC inloggen op de App  (Cloud versie 17.3.2.12.production) lukt niet.

Cloud App reeds verschillende malen uninstalled en installed.

Logfiles zijn ter beschikking

 

- Iedere keer uninstall uitgevoerd, Cookies deleted en PC herstart (met controle dat “Local Disk / C Drive > Users > (domain username) > AppData > Local > Proximus > Proximus Cloud”  niet meer aanwezig was.*)

- Invoeren van nieuw PSWD om na te gaan of dit een oplossing kon bieden: neen

- CCleaner (compleet) uitgevoerd

- TeamViewer op mijn PC geïnstalleerd.

 

Fig 1

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fig 2

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fig 3

Fig 4

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo, wordt er vanwege Proximus nog op mijn post ivm Proximus Cloud problemen nog gereageerd, of gaan we dezelfde weg op als met de telefoongesprekken, ttz………..?

in ieder geval maar pas maandag , dan komen ze hier pas terug langs

Bedankt Marin, maar er zijn reeds veel maandagen voorbijgegaan sinds nov 2020. We zullen zien.

Ja ik geef het alleen maar ter info en hoop voor u dat er inderdaad vlug een oplossing komt.

Nog steeds niets gehoord van de Proximus kant!!!  Gelukkig heeft Martin de draad opgepikt en bewijst dat toch iemand dit Forum leest. Ondertussen zijn weer enkel maandagen voorbijgegaan. :-( 

Reageer