Vraag

Cloud


Heb de Cloud perfect kunnen gebruiken op pc, smartphone en tablet tot +- 1 week geleden.
Ik kan inloggen en krijg het scherm "contacten". Indien ik verder naar de foto's of foto-albums wil,
krijg ik steeds "technische problemen, probeer later opnieuw. Aan dit later komt geen einde. De support heeft blijkbaar ook geen antwoord, want hier hoor ik niks meer van. Heeft iemand dit ook aan de hand ?

42 reacties

Ja daar zouden de specialisten ter zake bij Proximus natuurlijk meer moeten over weten wat er juist gaande is en waarom het bij sommigen niet meer werkt, hopelijk geven ze hieromtrent feedback of beter nog kunnen ze het oplossen...
Ter info: zal iets worden voor maandag als de Proximus medewerkers terug langskomen op het forum.
Reputatie 7
Badge +4
Neen, alleen op pc en laptop. Op I-Phone I-Pad kan ik nog steeds zonder fout openen. Het rare is dat de Cloud wel mijn contacten weergeeft en dan de melding weergeeft " Er is een technisch probleem, probeer het later opnieuw". Foto's en Albums geven dadelijk de boven
vernoemde vermelding. PC en laptop op Windows 10, alles heeft thans perfect gewerkt.

Aan onze kant staat je cloud profiel in elk geval correct, aangezien je het enkel op pc en laptop hebt vermoed ik dat het met de app zelf te maken zal hebben. Heb je de app op de pc / laptop al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?
Reputatie 7
Badge +4
Heb het nu nog eens volledig verwijderd en geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan
Ik geef het door aan de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je hier iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Heb ook cloud problemen en betaal al meer dan een jaar voor 50gb maar nu mag helemaal niet meer op cloud bij iPhone 8 !
Dikke melding als cloud klik van verbindingsproblemen probeer opnieuw
Maar zal aparte topic hierover maken


Betreft het probleem met de iPhone 8 , er is momenteel een compatibiliteit probleem met IOS en de cloud app, om dit verder te kunnen onderzoeken zou je mij even de IOS versie van je iphone kunnen laten weten? Voor de andere problemen zal ik even op het andere topic verder werken.
Louter ter info: ik werk niet met de cloud app zelf maar via mijn laptop gebruik ik
http://www.proximuscloud.be en dit werkt wel bij mij.
iCloud configureren op een iPhone, iPad of iPod touch >
klik hier :point-right: https://support.apple.com/nl-be/HT208681
Reputatie 7
Badge +4
Maria, We schuiven het probleem niet door naar Apple. Samuel heeft gezegd dat er op dit ogenblik een probleem is met de compatibiliteit met IOS en de cloud app, en dat dit verder onderzocht wordt.
We hebben zelf geen invloed op de werking van de cloud zelf, en moeten een ticket aanmaken voor de beheerders van de cloud. We houden jullie op de hoogte als we daar antwoord van gekregen hebben.
Reputatie 2
Badge
ter info voor de ontwikkelaars: de Cloud app op iOS werkt bij mij evenmin:
- iPhone 7 met iOS 12.3.1
- iPad mini met iOS 12.3.1
melding: "er is een verbindingsfout opgetreden"
Op Mac OS is er geen probleem
zie iCLOUD bestanden app klik hier > https://www.iculture.nl/gids/bestanden-app/
en ook uitleg hier > https://www.iculture.nl/tips/icloud-drive-bestanden-openen/
TUI: Ik gebruik ook "One Drive" maar ook nog "Google Drive" met beide heb ik nog nooit problemen gehad.
💥One drive app >
https://itunes.apple.com/nl/app/microsoft-onedrive/id477537958

💥werken met One Drive: >
https://www.seniorweb.nl/artikel/werken-met-onedrive-op-iphone-of-ipad

💥google drive gebruiken >
https://support.google.com/drive/answer/2424384

Ik krijg de Cloud ook niet meer aan de praat in Google Chrome wanneer ik Cloud wil openen via de weblink van My Proximus, Enkel het scherm opent met een grote rode fout in het midden. Iemand een idee wat daar de oorzaak van is. De fout is er plots gekomen.

 

Er zijn nog anderen die hiermee problemen ondervinden straks als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen ze eens je profile settings nakijken

Ik heb iemand van Proximus aan de lijn gekregen en heb het probleem nog eens uitgelegd donderdag 1/10/2020 hij ging wat aanpassen en zou me terugbellen op vrijdag 2/10/2020 om 14u30 . Het probleem is er nog steeds en ik wacht bij de telefoon. In verband met het afspraak uur voor de Proximus Shop dit is alleen voor bedrijven. Een het overslaan van de intro’s in netflix via de Proximus decode, dat niet meer werkt is een probleem voor netflix. Dus ben wel al een stap verder.

Heb je exact dezelfde melding op alle toestellen? Welke besturingsystemen draaien deze eigenlijk?
Neen, alleen op pc en laptop. Op I-Phone I-Pad kan ik nog steeds zonder fout openen. Het rare is dat de Cloud wel mijn contacten weergeeft en dan de melding weergeeft " Er is een technisch probleem, probeer het later opnieuw". Foto's en Albums geven dadelijk de boven
vernoemde vermelding. PC en laptop op Windows 10, alles heeft thans perfect gewerkt.

FYI : pas maandag komt iemand van proximus zelf hier terug langs

Heb het nu nog eens volledig verwijderd en geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan
Ondertussen kan ik met de I-Pad en I-Phone ook niet meer op de Cloud. Serverproblemen.
Reputatie 7
Badge +4
Er is op dit ogenblik wel een probleem met de app voor Cloud op iOS. Het is nog in onderzoek. Kan je me aub het type toestel en de iOS-versie doorsturen waarop je de problemen ondervindt. Dit kan ons helpen bij het vinden van de oorzaak.
Het is het type I-Phone 6 en I-Pad Air 2 - IOS 12.2 alsook Windows 10 op pc en laptop.
Reputatie 7
Badge +4
Het is het type I-Phone 6 en I-Pad Air 2 - IOS 12.2 alsook Windows 10 op pc en laptop.
Is bij deze ook doorgegeven, ik laat je hier iets weten wanneer we een antwoord krijgen.
werkt het dan ook niet op je W10 pc /laptop via http://www.proximuscloud.be ipv via de app
Reputatie 3
Badge +1
Heb ook cloud problemen en betaal al meer dan een jaar voor 50gb maar nu mag helemaal niet meer op cloud bij iPhone 8 !
Dikke melding als cloud klik van verbindingsproblemen probeer opnieuw
Maar zal aparte topic hierover maken
TUI: apart topic > https://nl.forum.proximus.be/myproximus-app-of-website-46/cloud-problemen-47582

Reageer