Vraag

Bijgesloten file wordt niet ondersteund - extensies *.pdf.tif of *tif.tif

  • 11 October 2019
  • 15 reacties
  • 958 Bekeken

Beste,

sinds enige tijd kan ik bijna geen enkele PDF meer openen die mij wordt verstuurd via proximus mail, ook niet via de webmail of andere mail programma's.

Blijkbaar wordt aan de originele extensie vb*.pdf of *.tif een extra extensie tif toegevoegd waardoor het document onleesbaar wordt. 95% van de mails bevatten de extentie *.pdf.tif

Zoals gezegd heb ik dit enkel bij de mails van proximus en in alle diverse mailprogramma's op diverse toestellen, en ook als ik rechtstreeks via de webmail ga.



This topic has been closed for comments

15 reacties

Als je die download en de extensie dan zelf veranderd in xxxxx.tif of xxxxx.pdf kun je ze dan openen/lezen
Als je die download en de extensie dan zelf veranderd in xxxxx.tif of xxxxx.pdf kun je ze dan openen/lezen


neen, dan blijf ik dezelfde berichten krijgen dat de bijgevoegde file niet wordt ondersteund. Heb inmiddels foto's toegevoegd aan het oorspronkelijke bericht. Heb net gebeld naar proximus hiervoor en rasara, de man aan de telefoon begreep er geen snars van maar die moet mijn dossier doorsturen naar de bevoegde instanties????? hij opperde zelfs dat "proximus" niets verandert aan emails en bijlagen dus dat de fout ligt bij de afzender.... alsof mijn tientallen leveranciers die facturen sturen allemaal tegelijk hebben besloten hun eigen files te corrumperen 🙂 . Al mijn andere mails (gmail, msn, iCloud) komen wel correct aan. Maar zoals altijd bij proximus wordt de fout altijd op een ander gestoken.
Reputatie 7
Badge +4
Vermits er via webmail geen probleem is, vrees ik dat het bovenvermelde probleem lokaal is en met uw e-mail applicatie settings (outlook 2019, …. ?) zelf te maken heeft (en dus niet bij Proximus dient te worden gezocht)
@stef A. als je zelf via bv gmail een pdf verstuurt naar je eigen en in carbon copy een naar je eigen proximus mail adres kun je dan zowel deze die je ontvangt via gmail en via proximus openen/lezen.
Vermits er via webmail geen probleem is, vrees ik dat het bovenvermelde probleem lokaal is en met uw e-mail applicatie settings (outlook 2019, …. ?) zelf te maken heeft (en dus niet bij Proximus dient te worden gezocht)
U heeft mijn bericht niet goed gelezen, in mijn eerste zin staat dat ik niet kan openen, "..., OOK NIET VIA WEBMAIL..." Het probleem ligt dus wel bij proximus.
Reputatie 7
Badge +4
hi stef, we kunnen dit laten nakijken door onze mensen van engineering maar dan hebben we wel verdere info nodig
de afzenders en tijdstippen wanneer je de mails binnen hebt gekregen
zo kunnen ze dit nakijken
hi stef, we kunnen dit laten nakijken door onze mensen van engineering maar dan hebben we wel verdere info nodig
de afzenders en tijdstippen wanneer je de mails binnen hebt gekregen
zo kunnen ze dit nakijken

Ik heb telefonisch contact gehad met een van uw mensen die er geen snars van begreep.
afzenders zijn er tientallen, tijdstippen : alle momenten van de dag.... ik weet niet hoe ik u die gegevens kan bezorgen
bv via een privébericht @jonathandr > klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Sorry inderdaad te snel geweest maar een dergelijk probleem kan mijns inziens nooit aan "de transporteur" (Proximus) te wijten zijn
= netwerken maken in principe geen analyses en zijn transparant
-> probleem zit of bij verzender of bij ontvanger
op het internet zijn wel problemen terug te vinden met bv. fax-berichten die niet als pdf maar als tif(f) ontvangen worden
indien een van X via Proximus ontvangen mail met een pdf.tif(f) bijlage door X via Forward opnieuw zou gestuurd worden naar uw Gmail-adres, stelt het probleem zich dan ook of niet?
Sorry inderdaad te snel geweest maar een dergelijk probleem kan mijns inziens nooit aan "de transporteur" (Proximus) te wijten zijn
= netwerken maken in principe geen analyses en zijn transparant
-> probleem zit of bij verzender of bij ontvanger
op het internet zijn wel problemen terug te vinden met bv. fax-berichten die niet als pdf maar als tif(f) ontvangen worden
indien een van X via Proximus ontvangen mail met een pdf.tif(f) bijlage door X via Forward opnieuw zou gestuurd worden naar uw Gmail-adres, stelt het probleem zich dan ook of niet?



het gaat om tientallen verschillende afzenders en het is een probleem dat zich sinds enkele weken stelt. al mijn andere accounts werken wel.Vreemd toch dat het enkel op mijn proximus account gebeurt en niet op iCloud, gmail, msn of andere. forwards helpen niet. de bijlage is al gecorrumpeerd van zodra ze op de server van Proximus staat. U kan mij niet wijs maken dat per toeval tientallen van mijn leveranciers corrupte files beginnen doorsturen op het zelfde moment. Bovendien krijg ik diezelfde corrupte bijlagen op al mijn toestellen (GSM, tablet, laptop), via verschillende draadloze verbindingen en verschillende platforms IOS of windows.. De enige constante hier is de email server van proximus. Geloof me, ik zit hier al weken op te studeren en na te kijken, heb alle andere opties bekeken.., maar zoals ik zei: de enige constante..... is dat het telkens om het email adres gaat van proximus (en zijn aliassen).... ik zie niet in hoe iets anders de problemen kan veroorzaken, gezien het zoals ik al zei op verschillende ip, s, met verschillende toestellen en platformen gebeurt en enkel bij het proximus adres.
Reputatie 7
Badge +4
ok succes
& zelf krijg ik (ook recent) zonder enig probleem pdf-annexes binnen via Px e-mail
ok succes
& zelf krijg ik (ook recent) zonder enig probleem pdf-annexes binnen via Px e-mail

uw gehele reactie geeft een beetje een nare smaak in de mond. Het is niet omdat het bij de meeste mensen wel werkt, dat mijn verhaal niet correct is (of mijn conclusie). De feiten zijn bij mij wat ze zijn . misschien is mijn account bij proximus beschadigd om gehackt.. ik weet bvb dat er geen versleutelde overdracht is bij het up-of downloaden voor de proximus hosting (ben ik ook al maanden vragende partij voor) waardoor telkens ik mijn website bewerk, al mijn inlog data open en bloot over het internet lopen... weet niet of het een met het ander te maken heeft... we zien wel. het ligt in alle geval NIET aan mijn toestellen, NIET aan mijn netwerkverbinding, NIET aan het email programma, NIET aan het OS....
Best gewoon het onderzoek/oplossing van Proximus engineering afwachten, ben benieuwd wat de reden zal zijn.
Reputatie 7
Badge +4

hi stef, we kunnen dit laten nakijken door onze mensen van engineering maar dan hebben we wel verdere info nodig
de afzenders en tijdstippen wanneer je de mails binnen hebt gekregen
zo kunnen ze dit nakijken
Ik heb telefonisch contact gehad met een van uw mensen die er geen snars van begreep.
afzenders zijn er tientallen, tijdstippen : alle momenten van de dag.... ik weet niet hoe ik u die gegevens kan bezorgen


Kan je ons dan een aantal concrete voorbeelden bezorgen aub (best via privébericht owv vertrouwelijke info zoals de emailadressen van de verzenders)? Pas dan kunnen we het laten nakijken.

 

hi stef, we kunnen dit laten nakijken door onze mensen van engineering maar dan hebben we wel verdere info nodig
de afzenders en tijdstippen wanneer je de mails binnen hebt gekregen
zo kunnen ze dit nakijken

Ik heb telefonisch contact gehad met een van uw mensen die er geen snars van begreep.
afzenders zijn er tientallen, tijdstippen : alle momenten van de dag.... ik weet niet hoe ik u die gegevens kan bezorgen

 


Kan je ons dan een aantal concrete voorbeelden bezorgen aub (best via privébericht owv vertrouwelijke info zoals de emailadressen van de verzenders)? Pas dan kunnen we het laten nakijken.

 

 

 

Beste, ik kan u geen prinsscreen via PB doorsturen… uw collega van de helpdesk business heeft ook geen enkel gevolg gegeven aan mijn opriep