Vraag

beheer Mailboxen en aliassen @skynet

  • 19 June 2021
  • 6 reacties
  • 378 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties

Wegens problemen met een mailbox , wou ik deze checken en aanpassen ( wachtwoord) ,alsook de gelinkte aliassen hiervan checken /verwijderen .

 

Maar dit kan blijkbaaar als zogenaamd beheerder niet meer gebeuren  bij check van mail account geen overzicht meer avan account of aliassen .

 

Enige assistentie zou leuk zijn


6 reacties

Ter info: Proximus forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend.

Als ik het goed begrijp kan je hier niks meer instellen → myproximus/details/mail 

Martin , 

 

ja dit klopt zie enkel enlele aliassen maar niet meer mijn 4 hoofdaccounts

Ik heb eens bij mij gaan kijken (ik heb maar één mailbox)
en inderdaad je hebt bovenaan het veld links “kies je mailbox” (waar bij mij één van die aliassen staat )
met er onder dan de aliassen van die mailbox (die je één voor één kunt wissen)

Het is nu wel zo dat je geen mailboxen zelf kunt wissen 

aanmaken wel 

Maak een mailbox aan

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.
     Bekijk je producten Nieuw venster
  2. Klik op Proximus Mail onderaan de pagina.
  3. Klik links op Nieuwe mailbox aanmaken.
  4. Vul de velden in:
    • Typ het gekozen e-mailadres in het lege veld.
    • Kies een nieuw wachtwoord.
      Je wachtwoord moet tussen de 8 en 15 karakters lang zijn, minstens 1 nummer en 1 hoofdletter bevatten, speciale karakters zijn toegestaan.
    • Bevestig het wachtwoord.
  5. Klik op Creëren.
Reputatie 7
Badge +4

Ter info (tenzij  ik bovenstaand probleem verkeerd begrepen heb)

In My Proximus - producten - e-mail worden althans ook bij mij sinds reeds geruime tijd enkel de 5  gedefiniëerde aliassen weergegeven (geen fa/feb/ma/….@...); voor een gedefiiëerde maar nooit gebruikte andere mailbox (geen gedefiniëerde aliassen) wordt enkel de door Proximus destijds vastgelegde fa/fb/… @… weergegeven

In webmail is daarentegen nog wel de fa/fb/…@… van de 1e gebruikte mailbox terug te vinden (en desgevallend eventueel ook nog bruikbaar om als verzender te gebruiken)

Dat is inderdaad zo en vroeger kon je het door Prox gedefinieerde mailadres gekoppeld aan je mailbox mailbox dit ook zien in myproximus maar dat kan al geruime tijd niet meer en de mailbox en de door prox gekoppelde mailadres naam heb je nooit zelf kunnen wissen wel zijn aliassen.

Reputatie 7
Badge +5

@RLA Wat wens je juist te doen in met je mailboxen? Indien er aanpassingen aan je mailaccounts moeten gebeuren raad ik je aan om telefonisch met ons contact op te nemen. 

Op deze manier kunnen mijn collega’s de nodige indentiteits controles doen en je verder helpen.

Reageer