Vraag

Afstandsbediening voor senioren

  • 5 February 2021
  • 5 reacties
  • 655 Bekeken

Mijn vader  (83) heeft een nieuwe tv, en ondertussen is er nieuwe decoder V5 compact bijgekomen.

Hij is de laatste tijd wat slechtziend, en konstant zit hij vast met zijn TV. 

Hij loopt verloren in het menu van Proximus, weet niet op welke toetsen hij juist moet drukken, om terug te keren naar de gewone tv, etc…

Bijna dagelijks moet ik hem uit de nood gaan helpen, wat ook niet plezant is;

 

Nu de vraag : bestaat er een simpele afstandsbediening waar hij alleen het geluid en de kanalen kan verzetten, en eventueel een kanaalnr kan kiezen . En waar hij met 1 knop de tv en/of decoder op en aan kan zetten. Eventueel dat hij ook de radio kan doen spelen via de tuner (optisch verbonden).

 

Dus met zo weinig mogelijk knoppen , maar waarbij hij gewoon tv kan kijken. 

 

Want het wordt voor die mensen steeds ingewikkelder.

 

 

 

 


This topic has been closed for comments

5 reacties

FYI: Proximus zal dit niet in zijn assortiment hebben.

Reputatie 4
Badge +2

Google is uw vriend.

Afstandsbediening voor Senioren - Uw eigen webshop (lemit.be)

One For All URC6820 - Senioren afstandsbediening - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Ik denk het ook niet, maar misschien weet iemand anders een oplossing. Afstandbedieningen genoeg, maar ze moet werkenen op dienen decoder eh

Ja als je ergens zo’n eenvoudige afstandsbediening vindt en de mogelijkheid heeft hierbij heft om de codes er naar te kopiëren bv. 

mss de vraag eens stellen op Forumoverzicht SeniorenNet - Website voor de actieve 50-plusser  of er daar zijn die zo’n remote kennen ...

Daar kom je altijd het verst mee inderdaad :slight_smile: