Vraag

Administratieve ramp "MyProximus"


Donderdag 27/06 15:00

- Proximus-winkel in xxxxxxxx (1ste medewerker Proximus)
- Aanvraag verwisseling modem (wegens problemen), - niet mogelijk, moet via technische dienst gebeuren.OK.
- zelfde moment de vraag voor naamsverandering op klantnummer.
- i.p.v. op naam van echtgenote naar mijn naam, verder mag alles hetzelfde blijven.
- Er wordt een nieuw klantnummer aangemaakt en alles wordt overgezet.
- Ik krijg ook een mail met gegevens nieuw klantnummer alsook tijdelijke login en paswoord voor "MyProximus".
- Geprobeerd met deze gegevens in te loggen, werkt niet - "Login of paswoord incorrect".

- Om 16:00 telefonische afspraak voor modem: technieker voor zaterdag 29/06.

Vrijdag 28/06

- +/- 13:30 nogmaals proberen inloggen op "MyProximus"maar hetzelfde resultaat.
- Verschijnt er een chat pop-up met de melding "kan ik u helpen".....
- Ja dus, ik leg het probleem uit en stuur via chat ook mijn gegevens door.
- +/- 13:50 laatste repliek......daarna 2 uur totale radiostilte.
- +/- 16:00 terug antwoord van andere medewerker dat het niet anders kan dan mij de activatiecode per post toe te sturen en dat ik deze in het begin van de volgende week zal ontvangen.
- Dan maar zo.


Zaterdag 29/06 11:50

- technieker komt modem vervangen en werk is correct uitgevoerd. Vriendelijke mens trouwens.


Vrijdag 05/07 (8 dagen later)

- Eén volle week later nog steeds niets per post mogen ontvangen van activatiecode. (zie chat 28/06)
- Niet verzonden of in verkeerde bus gestoken/verloren gegaan door de post laat ik in het midden. (met de regelmaat van de klok belanden er hier ook brieven in vekeerde postbussen....onmoedwillig of door gemakzucht, als de postbode zijn brieven maar kwijt is.)

Maandag 08/07 15:30 (11 dagen later)

- Terug naar Belgacom-winkel.(2de - andere - medewerker Proximus)
- probleem uitgelegd - medewerker probeert ook in te loggen met originele "tijdelijke login" maar met zelfde resultaat. "Login of paswoord incorrect"
- Er zal waarschijnlijk ergens een fout gebeurd zijn.
- Medewerker maakt een order op met nr: xxxxxxxx (in de winkel zelf kan men niets doen aan het probleem; wat begrijpelijk is) en zegt mij dat ik binnen de 48u bericht ga krijgen. (wat hij juist in het dossier schrijft weet ik natuurlijk niet)
- Ik vraag dan ook om deze codes per mail door te sturen (vanwege post-risico en niet ontvangen van vorige post), wat mij bevestigt wordt door de medewerker.


Dinsdag 09/7 (12 dagen later)

- Krijg mail van "Myproximus" dat nieuwe activatiecodes opgestuurd werden..........PER POST !!! en dat ik die normaal gezien woensdag of donderdag krijg.
- En dit ondanks ik in de winkel had gevraagd om die eveneens per mail door te sturen.
- Ik voel de bui al hangen.......


Maandag 15/07 (18 dagen later)

- Nog steeds geen post ontvangen met activatiecode. (zie 09/07)
- Terug naar Proximus-winkel (3de - terug andere medewerker)
- Begin terug mijn probleem uit te leggen punt per punt......en na enkele minuten begin ik schijnbaar al op de medewerker zijn zenuwen te werken.
- Om dan te horen te krijgen dat ik dan maar moet wachten totdat ik mijn factuur krijg, daar staat een activatiecode op, en dat hij die daar kan ingeven.
- Waarop ik antwoord dat ik die dan wel zelf kan ingeven.......
- Het enige wat ik vandaag te weten ben gekomen is dat ik mijn factuur per mail zal ontvangen (wat ik daarvóór nog niet wist)
- Dan maar uiteindelijk buitengestapt.

Dinsdag 16/07 (19 dagen later)

- Jiippiie..... de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit.
- De Post levet dan toch nog aan huis......één volle week na de aanvraag (op 08/07) valt er een brief van Proximus in de bus met activatiecode.
- De vreugde is echter van korte duur.
- Na het ingeven van klantnummer, activatiecode en datum terug de mooie melding " Activatiecode of Datum incorrect" .


- Ik sta nog altijd evenver met "MyProximus" - Nergens dus.


================================================================

Conclusie:

Als het goed is mag het gezegd worden.

- Snelle en correcte afhandeling beftreffende Technische dienst voor het vervangen van de modem - waarvoor dank.

Maar.... als het op niets trekt, dan mag het zeker ook gezegd worden.

Voor iets dat ogenblikkelijk zou moeten kunnen werken (tijdelijke login "Myproximus") ben ik nu al 2 en half weken aan het wachten en over en weer aan het lopen.
En ik vrees dat er nog 3-4 weken zullen bijkomen voordat ik mijn factuur krijg om (in hoop van zege) mijn account te kunnen activeren, maar toch voel ik nu terug de bui al hangen.

Ondertussen.....:
- heb ik geen controle op mijn telefoonverbindingen.....
- heb ik geen controle over mijn mailboxen.....
- heb ik geen controle over mijn internet-verbruik......
- heb ik geen controle over mijn instellingen.
- heb ik eigenlijk controle over "NIKS"

Fouten kunnen altijd gebeuren, MAAR....die moeten dan ook kunnen rechtgezet worden.
De dag van de overzetting krijg ik mijn gegevens en "tijdelijke login" PER E-MAIL.
Om een activatiecode te sturen houdt men het steevast per POST ????? Begrijpe wie kan. Voor de veiligheid zal het niet zijn, want als de post door fout op per abuis ergens anders afgeleverd wordt, dan kan eender wie (eventuele ontvanger ervan) in mijn gegevens gaan rommelen.

Wat ik hier nu meemaak is dat ik maar moet wachten op mijn factuur......(voor mij is dat een goedkoop antwoord, en dat men mij in deze Proximus-winkel liever zag buitengaan dan binnenkomen.)
M.a.w. : ik wordt wandelen gestuurd en trek uw plan maar. Dank u Proximus.
Als dit de administratieve gang van zaken is bij Proximus, dan is het wel héél triestig gesteld. Proficiat !!!

En het beste moet nog komen:
Heb ik ondertussen al een paar mails gekregen om mij aan te moedigen "MyProximus" te gebruiken....... TERWIJL IK BEGOT NIET LIEVER WIL !!!
Waren het geen automatische mails, dan zou men nog kunnen denken dat het is om met iemand zijne kop te lachen.

Resultat des courses:
Wegens niet werkende "tijdelijke login" en niet werkende "toegestuurde activatiecode" 5-6 weken wachten op factuur om op een nieuwe account "MyProximus" mijn producten te kunnen koppelen.

En nu de vraag van 6 miljoen:
Zal het mij lukken met de activatiecode op de eerste factuur ???? Eerst zien en dan geloven.


N.B: geprobeerd met 3 verschillende browsers: Edge/ I.E. / Firefox - en op 3 verchillende PC's alsook een iPad met steeds hetzelfde resultaat:
"tijdelijke login of paswoord incorrect" OF " Activatiecode of datum incorrect"




Met vriendelijke groeten,

En klant van méér dan 40 jaar.

12 reacties

Antonella, Privébericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Edison440,
Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Ik probeer het op een andere manier op te lossen. Ik laat je vandaag nog iets weten via privébericht.
Groetjes,
Antonella
Opgelost !!!!!! 😀😀😀

Met veel dank aan Antonella en haar inzet.
U hebt van mij terug een gelukkig mens gemaakt.


Niettemin draait er toch het ene en andere in de soep met die activaties.


Met vriendelijke groeten,

Terug een tevreden klant.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
misschien helpt onderstaande u vooruit in deze calvarietocht … (ja Px dit moet toch beter kunnen...)
https://www.proximus.be/MBPWeb/mbp/activationLetterSMS?execution=e1s1
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_credentials/particulieren/support/myproximus-en-facturen/myproximus/myproximus-website/klantnummer-activeringscode-en-datum.html

eventueel ook de reactie van een online Px-medewerker afwachten
Dat is inderdaad altijd het beste van eerst hier de proximus medewerkers op he forum hun werk en verder onderzoek naar dit probleem te laten uitvoeren.
Aangezien het reeds 22u gepasseerd is zal er pas morgen gereageerd worden door iemand van het Proximus team als ze hier terug langskomen.
Reputatie 7
Badge +3
Goedemorgen,
kan je aub het nieuwe klantennummer invullen in je profiel ?
Het daarin vermelde mailadres is ook de login die je gebruikt ?
het oude klantennummer zullen we wellicht moeten laten resetten om een nieuwe login te maken (dus misschien dat klantennr ook vermeld in je profiel)
We geraken er wel uit...Sorry voor de verwarring :-(
Groeten,
Tina

kan je aub het nieuwe klantennummer invullen in je profiel ?
Het daarin vermelde mailadres is ook de login die je gebruikt ?
Tina

Tina,

Nu pas een antwoord, daar het forum er sinds deze voormiddag en een deel van de namiddag uitgelegen heeft wegens "onderhoud".

Dit profiel heb ik alléén aangemaakt om op dit forum te geraken.
Het daarin vermelde mailadres is niet hetgene bestemd voor mijn nieuw profiel met mijn klantgegevens en producten, maar komt wel toe in dezelfde mailbox.


Ik wil/kan u wel al mijn gegevens en documenten doorsturen, al is het per privaat bericht of e-mail.
Ik weet niet of men hier aan een privaat bericht *.pdf bestanden kan aanhechten.


Naar mijn gevoel loopt er iets mank in de klantendatabase wardoor een toegang tot mijn nieuw klantnummer en producten wordt afgewezen. Wat weet ik niet, dat is aan Proximus om dit uit te zoeken.
Dit moet ik niet gaan vertellen in de proximus-vestiging, want ze gaan mij daar bekijken alsof ik van een andere planeet kom.
Feit is, op mijn oud klantnummer kan ik nog altijd inloggen, het enige wat daar nog aanwezig is zijn de facturen, wat normaal is. De producten zijn allemaal overgeheveld naar het nieuw klantnummer.

Het enige wat ik vroeg was gewoon een naamswijziging op het klantnummer, niet méér niet minder.
De reden dat het op naam van mijn echtgenote stond is omdat ik indertijd voor mijn werk soms 6 tot 9 maanden afwezig uit Belgie kon zijn.

I.p.v. een gewone naamswijziging door te voeren heeft men dus een nieuw klantnummer aangemaakt en alles overgezet.
Ik heb daar geen probleem mee als alles maar verder loopt zoals het was, daar kan ik zeker mee leven.

Het oude klantnummer resetten zoals je daar zegt, it makes sense.
Het zou kunnen dat ondanks er geen produkten meer opstaan er in de database nog altijd een verwijzing naar bestaat waardoor het niet vrijgegeven wordt voor het nieuw klantennummer.

- Een tijdelijke login dat niet werkt vond ik al raar, daar deze denk ik toch automatisch gegenereerd wordt.
- Een nieuw toegestuurde activatiecode wordt evenmin aanvaard, wat mijn vermoeden verstevigd.
- Ik mag er mij dus aan verwachten dat de activatiecode op de eerste factuur van het nieuw klantnummer in deze omstandigheden evenmin zal werken.


Laat mij weten via welke weg ik mijn gegevens en documenten kan doorsturen.
Ik zou u dan ook dankbaar zijn als het via deze weg opgelost geraakt.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Edison440,
Wens je het e-mailadres dat je als login gebruikte voor het oude klantennummer eveneens te gebruiken voor het nieuwe klantennummer? In dit geval dien je eerst het oude klantennummer los te koppelen. Dus je logt in en gaat naar Mijn account -> Mijn klantenprofiel -> Beheersrechten opzeggen voor vaste producten. Je logt terug uit en wacht best een half uurtje om terug in te loggen. Als je terug inlogt kan je aan de hand van het klantennummer, activatiecode en factuurdatum het account koppelen aan het nieuwe klantennummer.
Indien je voor het nieuwe klantennummer een ander e-mailadres wenst te gebruiken als login is bovenstaande echter niet van toepassing.
Stuur maar gerust al je gegevens door via een privébericht.
Groetjes,
Antonella
Update.....................

26/07 (één maand later)

Pom...pom..pom..............pom...pom...pom.............
Na terug één week wachten op een activatiecode, vandaag in de bus gevallen........(naar aanleiding van ticket doorgegeven door Antonella)

And guess what .............???


Veel respect voor de mensen die moeite doen en zich willen inzetten. Jullie kunnen er dan ook niet aan doen dat jullie moeten meedraaien in een administratieve soep.
Maar de administratieve bureaucratie met ooglappen op kent zo te zien geen grenzen bij Proximus.

Na een niet-werkende tijdelijke login, daarna een niet-werkende activatiecode probeer ik met handen en voeten uit te leggen dat er ergens iets fout loopt.
Vandaag dus terug een niet-werkende activatie-code, waar ik al voor 99,99% voor vreesde dat deze dan ook weeral niet zou werken.
Heeft het feitelijk nog zin om aan Proximus te vragen een probleem op te lossen ? Het enige wat men doet is telkens een nieuwe activatiecode, waarschijnlijk van niet beter wetend. (alhoewel... deze code was dezelfde als de vorige, alléén de datum verschilde)
Zo kan men mij nog 108 activatiecodes blijven opsturen met telkens één week wachttijd tussen aanvraag en ontvangst.

IK STA DUS NOG ALTIJD EVENVER: NERGENS. (en dit na één maand)

Ik heb de indruk dat ik bij Proximus Monopoly aan het spelen ben, en ik telkens in hetzelfde vak terechtkom: "Ga terug naar Start"

Hoewel de overzetting op27/06 gebeurde, de aanrekening voor het abonnement van deze maand heb ik gekregen op het oude klantnummer. Neemt het dan méér dan 3 dagen in beslag om de gegevens te laten doorsijpelen naar facturatie ? Een factuur op het nieuw klantnummer heb ik nog niet gezien.

Voor den ogenblik geef ik het op en zal wachten op de volgende factuur, al dan niet met werkende of niet-werkende activatiecode, als die factuur er tenminste komt op het nieuw klantnummer en niet terug op het oud klantnummer.
Als het zich tegen dan niet oplost, vrees ik dat ik stilletjesaan mijn conclusies zal moeten trekken met Proximus.

Stel u voor, indien Proximus een bankinstelling zou geweest zijn: je opent een nieuwe bankrekening waar je uw loon laat op storten, maar er na één maand tijd nog steeds niets kan mee aanvangen.........hier of daar zou er denk ik wel ergens een ruimte te klein zijn.


Met vriendelijke groeten,
Niet nodig antonella.......

Na op de knop gedrukt te hebben met "ga verder" kwam ik terug uit op de begin pagina......

Bizar genoeg krijg ik een half uur nadien een mail om miijn account te activeren.......
En waarempel........mijn klantgegevens & producten staan er op.

Hoe legt men dat uit, en dit wanneer ik de melding kreeg dat activatiecode of datum onjuist was.......

Mail kreeg ik dan ook na mijn vorig bericht.

Maar hoe je het draait of keert, er loopt dus wel degelijk iets verkeerd met de controle.................
Reputatie 7
Badge +3
Dag Edison440,
Zie privébericht voor meer info.
Groetjes,
Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Opgelost !!!!!! 😀😀😀


Met veel dank aan Antonella en haar inzet.
U hebt van mij terug een gelukkig mens gemaakt.


Niettemin draait er toch het ene en andere in de soep met die activaties.


Met vriendelijke groeten,

Terug een tevreden klant.

Dat is heel graag gedaan! 😊

Reageer