Vraag

2 factor authenticati

  • 21 May 2022
  • 3 reacties
  • 1608 Bekeken

Ik heb 2fa aangezet , de QR code gescand met ‘Authenticator” en kreeg dus de eenmalige code. alles geïnstalleerd, maar als ik nu op my proximus probeer in te loggen, krijg ik geen code, maar de vraag om terug een QR code te scannen etc. als ik de volledige installatie opzet terug doorloop heeft hij dan ergens halverwege een error.

Hoe krijg ik dit rechtgezet?


3 reacties

waarom geeft proximus hier duidelijk antwoord?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2fa aangezet , de QR code gescand met ‘Authenticator” en kreeg dus de eenmalige code. alles geïnstalleerd, maar als ik nu op my proximus probeer in te loggen, krijg ik geen code, maar de vraag om terug een QR code te scannen etc. als ik de volledige installatie opzet terug doorloop heeft hij dan ergens halverwege een error.

Hoe krijg ik dit rechtgezet?

@marnix_07

 

 Veilige toegang tot MyProximus | Proximus  

 

MFA veranderen of stoppen voor MyProximus

Als je MFA stopzet, volstaan je gebruikersnaam en wachtwoord om je aan te melden bij MyProximus.
Wil je een andere authenticator-app gebruiken? Dan moet je eerst de bestaande MFA stopzetten. Daarna stel je het opnieuw in met de nieuwe authenticator-app.

Ga als volgt te werk om MFA te stoppen voor MyProximus:

  1. Klik, op een computer of smartphone, op onderstaande knop en meld je aan op MyProximus.
     Bekijk je account in MyProximus
  2. Open je Google of Microsoft Authenticator  app en voer de code in.
  3. Scrol naar beneden tot je Inloggen met multifactorauthenticatie ziet.
  4. Klik op Deactiveer multifactorverificatie en volg de stappen om de authenticator-procedure uit te schakelen.
  5. Vanaf nu kun je aanmelden met enkel je gebruikersnaam en wachtwoord.

Aanmelden met gebruikersnaam, wachtwoord en authenticator-app

 

Je hebt in het verleden Multifactor Authenticatie geactiveerd. Daarom heb je ook een app nodig om je aan te meldenGoogle Authenicator of Microsoft Authenicator.
Zorg dat deze app op je gsm staat en ga als volgt te werk:

  1. Open de MyProximus-app op je tablet of smartphone. Word je gevraagd om in te loggen, ga naar stap 4.
  2. Zie je linksboven je foto of je initialen, dan ben je al aangemeld bij MyProximus. Ga naar stap 7.
  3. Tik linksboven op de cirkel, vervolgens op de 3 puntjes en op Voeg een account toe.
  4. Geef je gebruikersnaam op. Dit is veelal je e-mailadres.
  5. Geef je wachtwoord op. Dit bevat minimum 8 karakters. Let op het onderscheid tussen hoofd- en kleine letters. Klik op Aanmelden.
  6. Open nu de Google Authenticator-app of Microsoft Authenticator-app. Er verschijnt elke 30 seconden een nieuwe code. Geef tijdig de code in in het aanmeldscherm van MyProximus .
  7. Je bent nu volledig aangemeld op de MyProximus-app.

Via Computer of Laptop 

 

Je hebt in het verleden Multifactor Authenticatie geactiveerd. Daarom heb je ook een app nodig om je aan te meldenGoogle Authenicator of Microsoft Authenicator.
Zorg dat deze app op je gsm staat en ga als volgt te werk:

  1. Ga naar MyProximus:
  2. Geef je gebruikersnaam op. Dit is veelal je e-mailadres.
  3. Geef je wachtwoord op. Dit bevat minimum 8 karakters. Let op het onderscheid tussen hoofd- en kleine letters. Klik op Aanmelden.
  4. Open nu de Google Authenticator-app of Microsoft Authenticator-app op je gsm. Er verschijnt elke 30 seconden een nieuwe code. Geef tijdig de code in in het aanmeldscherm van MyProximus.
  5. Je bent nu aangemeld bij MyProximus: je ziet er je overzicht van verbruik, producten, enz.


Gebruik je de MyProximus-pagina niet gedurende 30 minuten of sluit je je browser af, dan word je om veiligheidsredenen afgemeld bij MyProximus. Daarna  moet je opnieuw aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoorden de authenicatie-app.

FYI: je kan rechtstreeks een mail sturen naar mfa_support@proximus.com

bron: → 

 

Reageer