Vraag

MyProximus imbroglio

  • 11 October 2018
  • 0 reacties
  • 113 Bekeken

Op 2018-10-03 kocht ik een prepaid kaart voor een bejaard familielid. Vermits wij (familielid en ik) niet dezelfde woonplaats hebben, zou mijn familielid zijn identiteitskaart gedurende een week moeten missen om de registratie op zijn naam uit te voeren. Ik liet de registratie van het nummer in uw Proximus winkel dan maar op mijn identiteitskaart uitvoeren.

Vervolgens viste ik op uw website uit dat er drie online mogelijkheden worden voorgesteld om de registratie te veranderen: via de eid toepassing (waarvoor ik de identiteitskaart van mijn familielid zou nodig hebben, en dus zelfde bezwaar als hierboven), door een betaling te doen van een rekening op naam van mijn familielid (nogmaals zelfde bezwaar als hierboven), of via MyProximus, wat dus wel een geschikte oplossing zou zijn.

Ik probeerde dus, tevergeefs, verschillende keren, de registratie over te schrijven op naam van mijn familielid: telkens kreeg ik de melding: "Geen privé klant of beheerder in MyProximus? U heeft niet het juiste profiel om een prepaid kaart te identificeren".

Ik nam hierover minstens 3 keer telefonisch contact op met uw support: de eerste maal werd ik nooit doorverbonden (na minstens 20 minuten wachten), de tweede keer kreeg ik na doorverbonden te zijn gewoon de bezettoon, de derde maal werd mij gezegd dat er problemen waren met MyProximus, uw medewerker wist niet voor hoelang, waarom, wie, hoe, wat, waar, kortom: wist van toeten noch blazen.

Vandaag probeerde ik het dan maar eens via chat. Het werd een dovemansgesprek: zie chatlog, aangehecht. Ondanks ik hem er meerdere malen op wees dat U aankondigt dat registratie van prepaid kaarten via MyProximus kunnen worden uitgevoerd, bleef hij maar herhalen dat ik ervoor zou moeten langskomen in één van uw winkels (probleem met de beschikbaarheid van de identiteitskaart, zie hierboven: mijn familielid is bijna 90 jaar oud, en ik wou hem een cellphone met prepaidkaart aan de hand doen ingeval van nood).

Het gebeurt niet vaak dat ik beroep doe op uw diensten, maar telkens die noodzaak dit stelt, is het een constant opboksen tegen een muur van incompetentie.

Ik kijk met belangstelling uit naar uw antwoord.

0 reacties

Geen reactie

Reageer