Beantwoord

Mobiel surfen op reis --> aanrekening onduidelijk

  • 19 June 2017
  • 5 reacties
  • 398 Bekeken

Ik ben momenteel op reis in Europe en kreeg vanmorgen een SMS dat mijn abonnement met meer dan € 10 overschreden was. Als ik bij MyProximus ga kijken > Mijn factuur & verbruik > Mijn lopend verbruik nakijken, dan zie ik € 12,36 onder "In het buitenland gebruikt surfvolume". Dat lijkt mij vreemd met de huidige roaming regeling (ik ben 3 dagen geleden in Kroatië gearriveerd). In MyProximus krijg ik trouwens ook te zien dat ik nog 1,5 GB beschikbaar heb van de 2 GB in mijn bundel.

Ik zou dus graag weten waar dat verbruik vandaan komt (en hoe ik eventueel verdere kosten kan vermijden). Telefonisch kan niemand mij op de helpdesk helpen, want ze hebben geen inzage in het huidige verbruik, zeggen ze. Ze hebben intern support proberen te bellen, maar krijgen geen gehoor. Terugbellen met meer info kunnen ze ook niet.

Kort gezegd: wie kan mij inzage geven in mijn verbruik? Vanwaar komt het buitenlande surfverkeer als ik enkel in Europese landen ben geweest (waar ik telkens een SMS kreeg dat ik mijn nationale bundel verder kon gebruiken). Graag meer duidelijkheid.
icon

Beste antwoord door visionR_be 23 August 2017, 16:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
je vraag wordt opgevolgd door mijn collega die je op hoogte gaat houden.

groeten

Tina
Ik heb hetzelfde voorgehad de afgelopen dagen in Tsjechië.
Zelfde verhaal voor mij.
Ik heb 10 GB surf in mijn abonnement.
In de app krijg ik als bedrag voor de current usage : €11,36

Via MyProximus op de website vind ik het wel vreemd dat al mijn data verbruik onder de nationale rubriek staat en wanneer ik in de drop down list internationaal kies er zogezegd nog geen internationaal verbruik is

Ik moet nog een maand wachten op de factuur en dan zien wat er op staat en dan pas kan men mij verder helpen zegt men... Ik vind het heel verontrustend ook omdat ik nog andere buitenlands trips zal maken de komende weken....




en

Ik wacht momenteel nog op mijn maandelijkse afrekening om het verder te kunnen uitspitten. Er is een dossier aangemaakt en als het bedrag onterecht zou zijn, dan gaan ze het crediteren. Tijdens de rest van mijn vakantie is het bedrag alleszins niet meer gestegen. Ik neem aan dat het in orde komt, maar ik kan er nog altijd niet bij dat je als klant geen overzicht / verklaring kan krijgen voor aangerekende kosten tijdens de lopende maand.

Ik heb allerhande verklaringen gehoord, gaande van "wij moeten wachten op gegevens van de buitenlandse provider" (als dat zo is, waarom kan je dan al € 12,36 weergeven) tot "om privacy redenen kunnen we op de supportdienst niet aan deze gegevens" (akkoord, maar IK wil MIJN EIGEN gegevens kennen). Het lijkt me niet slecht om klanten meer details te tonen over hun lopende verbruik (specifieke landen, verbruik per dag), en niet enkel een weinig zeggend (maar soms dus wel verontrustend) totaalbedrag.
Reputatie 6
Badge +1
Heb je mschn op vlucht mob data laten aanstaan? €15/MB buiten je bundel tikt aan.
Ik heb uiteindelijk de afrekening gehad en hierop was geen enkel spoor van extra dataverkeer of andere bijkomende kosten. Volgens mij waren ze bij Proximus op dat moment nog niet 100% voorzien op de nieuwe roaming regeling.

Reageer