Vraag

Mobiel internet verbruik klopt niet!!!

  • 19 August 2018
  • 4 reacties
  • 478 Bekeken

Hallo,

sinds 16/08tijdens mijn reis naar Frankrijk (4 à 5 dagen geen enkel probleem) is mijn mobiel internet van 1,64 GB verbruikt (op my proximus app GSM) op een half uur naar volledig op en een rekening van 60€ bovenop???En dat zonder aanpassingen!!!!
Op 5 minuten verschillende berichten gekregen van Proximus dat ik nog 1,9GB over had naar volledig op, 10 , 25 , 45 , 60€ naar uw mobiel internet wordt uitgeschakeld en dat terwijl GSM in de Chalet lag zonder gebruikt te worden.
17/08
Gebeld naar Proximus met de melding van mijn probleem. Ze hebben het probleem bekeken en zagen dat er een groot verbruik was maar wisten niet hoe het kwam. Kreeg zelf de melding van de persoon aan de telefoon vanaf ik mijn GSM aanzette zonder mobiel internet, wifi, bluetooth mijn MB verbruik nog steeds aan het oplopen waren??????
Graag zou ik toch een oplossing hebben voor dit probleem. Ben niet echt akkoord dat ik dit moet betalen + dat ik al mijn 4G voor van de maand kwijt ben!!!!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Joris, Proximus kan inderdaad niet zien waar je data naar toe gaat. De data wordt geaggregeerd. We zien dus enkel tijdstippen en volume.

Maar ik zie dat je een Samsung Galaxy toestel gebruikt. Een handige feature in Android is dat je zelf, relatief nauwkeurig, je data verbruik over een x-periode kan opvragen. Je kan dan ook zien welke apps deze data gebruikt hebben. Hoe dit te doen vindt je terug op Samsung Support website. (link)

Kijk ook na in de instellingen of de 'auto-updates' van de Google Playstore op 'WiFi only' staan of niet. Controleer ook de instelling die toelaat dat je mobiel internet wordt gebruikt om je WiFi verbinding te verbeteren (Slimme netwerkwissel/Wifi assistentie)
Hallo Thomas,

bedankt voor de reactie. Maar het probleem is dat er niks aan mijn instellingen was veranderd. Ik kon wel zien dat google chrome app in de achtergrond veel verbruikt, maar wel geen logische verklaring voor terug te vinden!!!
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Best toch altijd double checken. Android durft namelijk wel eens instellingen 'back to default' te zetten na een Android update. Normaal gezien zou je wel moeten kunnen terug gaan naar de desbetreffende dag (16/08 in jouw geval) en dan controleren welke app het volume heeft verbruikt, als ik me niet vergis. Zie je hier dat het gros van de data verbruikt is door Google Chrome?

Ter info, ik dacht ook dat je 'verbruik op achtergrond' per app kon instellen op 'WiFi only' of zelfs kon uitschakelen. Maar dit moet ik zelf ook even checken. Het is lang geleden sinds ik nog een Android gebruikt had. 🙂
bijkomende tip: control data usage per app > Datally

Reageer