Vraag

Internationaal gesprek op factuur

  • 25 September 2018
  • 4 reacties
  • 185 Bekeken

Ik zie in mijn huidig verbruik een bedrag van 5,22 euro voor een internationaal gesprek.
Ik kan me niet herinneren internationaal gebeld te hebben. Zou niet weten met wie.
Graag detail hiervan
Mijn klanten nummer 616069098

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Hans Gizmo,

Op 10/09 en 11/09 werden er 2 oproepen naar een Nederlands gsm nummer gepleegd. Op 20/09 werden er 3 keer gebeld naar een Duits nummer. Deze details kan je ook raadplegen via MyProximus.

Groetjes,

Antonella
Vind het zeer misleidend dat in de bundel staat National and EU Unlimited en dat dan gesprekken gevoerd vanuit BE naar het buitenland apart afgerekend worden.
Graag meer duidelijkheid
N/A
Reputatie 7
Badge +3
Dag Hans Gizmo,

Er is een verschil tussen roaming en internationaal verkeer. Roaming is dat je zelf in het buitenland bent en daar gebruik maakt van jouw gsm. Internationaal verkeer is dat je vanuit België belt of sms't naar een buitenlands nummer. Dit verschil is er altijd al geweest.

De nieuwe wetgeving heeft ervoor gezorgd dat de kosten voor roaming in de EU werden afgeschaft. Aan het internationaal verkeer is echter niets veranderd aangezien dit niet werd opgenomen in de wetgeving dat enkel betrekking heeft op roaming.

De kosten zijn daarbij ook terecht en blijven betalend.

Groetjes,

Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_catr_int_roaming/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming.html

Reageer