Vraag

Hoge Facturen - 4G Verbruik - FullControl

  • 28 July 2018
  • 1 reactie
  • 244 Bekeken

Wij hebben een tuttimus abonnement met 5 GSM abonnementen. Bij 1 nr van onze dochter gaat het dataverbuik al jaren razend snel, met hoge extra kosten (€50 - €60) als gevolg. De nodige discussies thuis, extra kosten zelf laten betalen door haar, brachten niets op. Toen vroegen we een gedetailleerde rekening aan. Bleek dat ze verbruikte op momenten dat het echt onmogelijk was. Toch bleven we ons afvragen of ze toch niet stiekem films zat te bekijken, muziek zat te beluisteren... We hebben zelfs een spotify abonnement aangeschaft om dit te vermijden. Ik belde al vele malen naar proximus, ging al naar de proximus winkel waar men zelf de instellingen van haar iphone controleerde en ja : de wifi assistentie staat al uit. Ook updates gebeuren enkel bij wifi-verbinding. Dus nu vroegen we full control aan op dit abonnement zodat we zeker niet meer voor verrassingen op onze factuur willen staan. Ze is nu 22, geen puber meer, neemt haar volle verantwoordeliikheid en verbruikte deze maand op slechts 10 dagen 3GB!!!!, terwijl de mobiele hotspots en wifi thuis, op kot, bij vrienden en op school steeds gebruikt worden. De vraag blijft steeds : Hoe kan dit blijven gebeuren ? Net opnieuw gebeld naar proximus omdat ik zelf geen gedetailleerde factuur meer kan opvragen ivm het dataverbuik. ik kreeg een heel behulpzame vrouw aan de lijn, Ook zij stond voor een raadsel waarom we geen details meer kunnen opvragen? Ze ging hulp vragen aan haar coach en die zei doodleuk : dat onze dochter toch wel veel filmkes zal bekijken en dat we door die FullControll geen extra verbruik meer hebben, dus wordt dit ook niet meer gefactureerd, dus kan je ook geen details meer opvragen!!!! ik hoop dat om kwaliteitredenen ons gesprek werd opgenomen !
Nu hebben we de keuze : ofwel zeggen we FullControl op en hebben we weer een risico op hoge kosten of de FullControl laten , maar in het duister tasten. Tijdens onze (23 ! )jaren trouwe klant te zijn( eerst belgacom nu proximus ) dacht ik vele malen aan overschakeling, maar deed het toch niet. Nu ben ik toch wel voldoende gefrustreerd om na al die hoge facturen waarbij ik steeds de opmerking kreeg : de gsm-masten liegen niet ! toch de overstap te maken en nu betaal ik zelfs voor abonnementen waarvoor gewoon geen verbruik op te vragen is ! Hopelijk komt proximus met een oplossing .

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3
Goedendag,

kan u mij het gsm nr van uw dochter doorgeven, via deze privé link:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Ik kijk dit na.

Groeten, Akhi

Reageer