Vraag

zelfs na swap sim geen netwerk


Reputatie 2

Hey

Sinds deze morgen geen signaal meer op mijn iphone XS Max.

geen balkjes van netwerk ontvangst. in de settings/about onder network staat “not available”

ios is up to date

2 uur geleden de sim kaart laten swappen en nog steeds hetzelfde probleem

kan een moderator checken of laten checken of de swap correct is uitgevoerd ? later vandaag kan ik testen met een andere sim van vrouw of dochter


10 reacties

heb je mss de mogelijkheid om eens de sil in een ander toestel te steken om daarmee te testen.

Reputatie 2

Hey Martin. Kruistest heb ik al gedaan. De sim werkt ook niet in een andere iphone. Nochtans via Proximus klantendienst wordt beweerd dat de sim actief staat op mijn nr.

Ik weet het natuurlijk ook niet zeker maar moest het iets te maken kunnen hebben met de iOS versie, hebben beide toestellen  verschillende iOS versies.

 

Reputatie 2

sowieso, mijn iphone is recenter en draait op de laatste versie, de andere iphone is ouder en kan dus niet meer upgraden … nog bizar is dat de sim uit mijn dochter haar iphone werkte, toen ik die in mijn iphone plaatste gaf die ook geen signaal, en daarna ook geen signaal meer in haar iphone,… lijkt wel of mijn iphone haar sim defect heeft gemaakt … bovendien zeggen ze bij de klantendienst dat mijn oude sim nummer (dat ik gebruikte tot de swap sim van vandaag) al een jaar op een ander gsm nummer staat ??

 

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken Dat is voor jouw gsm-nummer eindigend op 122? Mocht je nog steeds problemen ondervinden, kan je dan het nieuwe simkaartnummer even noteren in het veldje Ticket in jouw profiel hier op het forum? Alvast bedankt. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 2

@AntonellaD 

Hey Antonella. Idd voor mijn nummer eindigend op 122

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb mijn oude en nieuwe simnr vermeld onder ‘ticket’ in mijn profiel. Ik heb deze morgen nog eens getest in een Nokia 3310 en daar heb ik hetzelfde probleem. Geen signaal en kan niet verbinden met Proximus netwerk.

En mijn oud sim nr zou volgens de klantendienst al sinds 29/01/2021 op een ander gsm nr staan?

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken Ik heb even de hulp ingeroepen van een mobile expert. Zodra ik antwoord ontvang, laat ik je iets weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD 

Hey Antonella

Ik kreeg daarstraks een sms binnen “uw mobiele instellingen in ons netwerk zijn aagepast zoals gevraagd. Gelieve uw toestel opnieuw op te starten”.

Ofwel door wat jij gedaan hebt, ofwel door het ticket dat gisteren door de klantendienst werd opgesteld.

Iig terug netwerk en alles werkt opnieuw.

Ik zou wel nog graag een antwoord krijgen omtrent de opmerking van de klantendienst gisteren, dat mijn oud sim nr volgens de klantendienst al sinds 29/01/2021 op een ander gsm nr zou staan?

 

Bovendien, het simkaartje van mijn dochter werkt nog steeds niet sinds ik het gisteren in mijn iphone heb uitgetest. Ik heb haar gsm en sim nr toegevoegd bij mijn profiel onder ‘ticket’. Zou dit ook even kunnen nagekeken worden of daar alles correct staat of moet ik die ook laten swappen?

 

Alvast enorm bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Flipsken Het prepaid nummer van jouw dochter is sinds 22/02/2019 gekoppeld aan de simkaart met nummer eindigend op 749 dat je opgeeft als oude sim van jouw gsm-nummer. Ik vond het al raar dat ik deze simkaart niet terugvond op jouw eigen nummer, want het oude simkaartnummer van jouw gsm is deze eindigend op 294 dat jij opgeeft als nieuwe simkaart van jouw dochter. Volgens mij is er toch een misverstand ontstaan met de simkaarten. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD 

Er moet idd ergens een mixup gebeurd zijn met de sim nummers, kaartjes, …

Ik heb de puk opgezocht van de sim eindigend op 749 en die werkt perfect nu, dat is idd het nummer van mijn dochter.

Dus alles werkt nu en het mysterie is ook opgelost.

Super bedankt voor je snelle en vriendelijke hulp !

Reageer