Beantwoord

XL unlimited abonnement=beperkt

  • 11 July 2019
  • 7 reacties
  • 911 Bekeken

Onlangs overgeschakeld van L naar XL unlimited abonnement, vooral voor de mobiele data. Plots een bericht dat 80% van de data was opgebruikt. Zeer verwonderd:unlimited betekent voor mij onbeperkt. Bovendien in de app staat het teken voor onbeperkt en men kan niet weten wat t verbruik is. Ik voelde mij bedrogen:waarom spreken ze dan niet over XL limited . Onbegrijpelijk. Reactie?
icon

Beste antwoord door Martin 11 July 2019, 17:42

Bekijk origineel

7 reacties

Ter info: ik lees het volgende op de proximus site onder voorwaarden
Mobilus XL Unlimited & Onbeperkt data
Je beschikt over 20 GB in België en 16 GB onderweg binnen de EU* om te surfen aan maximale snelheid. Eens je 20 GB / 16 GB opgebruikt, kan je onbeperkt verder surfen aan een verlaagde snelheid (512 Kbps) in België / aan maximale snelheid met een toeslag van € 0,0072/MB onderweg binnen de EU*. Deze toeslag verandert naar € 0,0054/MB vanaf 01/01/2019.
Zie voorwaarden voor de lijst of landen
Wanneer de eenheden begrepen in de bundel opgebruikt zijn, worden de oproepen aangerekend tegen € 0,30/min. en de MB tegen € 0,10/MB.
Ter info: ik lees het volgende op de proximus site onder voorwaarden
Mobilus XL Unlimited & Onbeperkt data
Je beschikt over 20 GB in België en 16 GB onderweg binnen de EU* om te surfen aan maximale snelheid. Eens je 20 GB / 16 GB opgebruikt, kan je onbeperkt verder surfen aan een verlaagde snelheid (512 Kbps) in België / aan maximale snelheid met een toeslag van € 0,0072/MB onderweg binnen de EU*. Deze toeslag verandert naar € 0,0054/MB vanaf 01/01/2019.
Zie voorwaarden voor de lijst of landen
Wanneer de eenheden begrepen in de bundel opgebruikt zijn, worden de oproepen aangerekend tegen € 0,30/min. en de MB tegen € 0,10/MB.
Voor alle duidelijkheid :unlimited is onbeperkt zonder kleine tekst op hun app.
Hoe kan men weten wat het effectieve verbruik is van unlimited? App vermeldt enkel het woord en het teken. Klant heeft recht op info en niet op vaststelling van verbruik buiten bundel.
ikweet niet of het dit is wat je bedoelt maar in de instellingen op je toestel kun je per app het verbruik natrekken.
zie ook dataverbruik in het oog houden
Nb: proximus medewerkers komen morgen pas terug langs
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan de auteur geen ongelijk geven = er is een probleem met dit product althans bij gebruik buiten België maar in "EU*", tenzij er voor dataverbruik aldaar tijdig waarschuwingsinfo zou gegeven worden
Een gelijkaardig probleem stelt zich blijkbaar ook bij Base maar niet voor Orange, bij overschrijden van de limiet(en) wordt bij deze laatste het debiet én in België én in EU* beperkt tot 512 kbps

Uiteraard kan het verbruik via MyPx opgevolgd worden, maar normalerwijze kan van de klant niet verwacht worden dit "continu" aldaar op te volgen
Een limiet dataverbruik instellen op smartphone kan "onheil voorkomen" (€ 0,0054/MB buiten België maar in EU* van toepassing) maar is mijns inziens niet "de ideale oplossing"
Benieuwd naar de reactie/het antwoord van Px-medewerkers op de vraag van de auteur
Ongelijk geven zeker en absoluut niet, trouwens dit zou voor alle formules moeten gelden dat je gelijk je u ook bevindt in Belgie, Europa of het eender waar , dat als je data volume op is dat je dan op een beperking gezet wordt zoals je bv aanhaalt zoals bij Orange, dat je zeker bent dat het dataverbruik niet doorloopt zodat je aan een monster bedrag komt voor je het zelf door hebt, ze kunnen misschien nog bijleren van Orange aangezien ze nu de handen bij elkaar steken ☺️ en zeker ook moeten ze op tijd verwittigen dat je mobiel data bijna op is en geen uren of dag nadien!!
Ik heb trouwens ook al de vraag gesteld voor mijn geval met mijn P&G+ als ik beltegoed omzet naar Mobiel data wat er dan gebeurt indien deze op is wordt ik op tijd verwittig en dan zeker op tijd dat de rekening niet buitensporig oploopt zonder er direct weet van te hebben of als het al veel te laat is!

Reageer