Vraag

Wijziging vast nummer omwille van dagelijkse ongewenste telefoontjes

  • 12 March 2019
  • 2 reacties
  • 371 Bekeken

Even de situatie: Al enkele jaren heb ik een vast nummer bij proximus waarop ik bijna dagelijks (3 tot 4 keer per week) gebeld wordt omdat men denkt dat het de nummer van een bedrijf is (vermoedelijk staat dit nummer nog in één of ander register, ik kan het in ieder geval niet vinden). Meestal is dit overdag en zie ik enkel een notificatie 's avonds dus vroeger had ik daar weinig last van. De laatste maanden ben ik echter vaker thuis en nu begint me dat ernstig te irriteren. Ik zeg tegen iedereen dat ze mijn nummer moeten schrappen in hun databanken en heb mijn nummer al op de 'bel-me-niet' lijst geplaatst, maar ik blijf bijna elke dag telefoon krijgen voor dit bedrijf. Aangezien er niet zoveel van mijn eigen contacten mijn vast nummer hebben, dacht ik het te laten aanpassen.
Via de chatfunctie had ik vorige vrijdag iemand van de klantendienst aan de lijn die me zei dat in dit soort gevallen (constant lastig worden gevallen) een wijziging van het vast nummer kan zonder kosten. Er werd me meteen een (gemakkelijk) nieuw nummer voorgesteld en verzekerd dat de wijziging nog dezelfde dag zou doorgaan. Ik voelde me dus een tevreden klant...
Echter vanmorgen was de wijziging nog niet in orde dus ik nam opnieuw via de chat contact op met de klantendienst. Daar krijg ik bevestiging dat de aanvraag nog niet is ingediend en vraagt men mij of ik ben ingelicht dat de wijziging 32 euro zal kosten. Ik probeer de situatie dus opnieuw uit te leggen maar de persoon aan de andere kant is niet te overtuigen. 32 euro voor een wijziging van een vast nummer, geen enkele uitzondering mogelijk. Aangezien al mijn contacten al mijn nieuw nummer hebben gekregen, voel ik mij een beetje voor het blok gezet en dus laat ik de wijziging maar doorgaan maar ik laat blijken dat ik niet tevreden ben en dat ik graag een klacht zou indienen. Er is wat heen en weer gediscussieer. De klantendienstmedewerkster meldt me dan meteen dat ze een gesloten dossier gaat opmaken om mij ZEKER geen creditnota te verlenen.
Weet er iemand of ik hier nog verder mee kan gaan en bij wie ik terecht kan? Dit zou geen issue zijn als men mij van in het begin had gezegd dat er een kost zou zijn al blijf ik erbij dat in dit soort gevallen een gratis wijziging moet mogelijk zijn. Ik laat mijn nummer ten slotte niet voor mijn plezier veranderen...

2 reacties

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_unwanted_calls_or_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/ongewenste-oproepen-of-sms-en.html

hier staat dat veranderen van gsm-nummer in dit geval gratis is maar € 33,28 kost voor een vaste lijn.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Tom,

Alvast de excuses hiervoor.
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.

Met vriendelijke groeten
Koen

Reageer