Vraag

Wifi-Calling



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

105 reacties

@Pieter H

PS: eens aan mijn zus gevraagd heeft ook een business abonnement en kan het via de instellingen op haar iPhone ook niet instellen !!!

Nu ben ik ook wel benieuwd wat de proximus medewerkers daar over weten te vertellen?

Ik zie de instellingen wel staan. Ik kan duidelijk “bellen via wifi” inschakelen en ook “VoLTE” inschakelen. Maar het werkt op dit moment niet.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik heb je vraag doorgespeeld naar de verantwoordelijken

Top 😷🤗👍😉

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1  Ik heb al antwoord gekregen en sinds deze week is het beschikbaar op Apple. Het staat ook actief op je nr dat eindigt op 94.

Het is beschikbaar op iPhone 6, iPhone 6 plus, iPhone SE, iPhone 6s, iPhone 6s plus, iPhone 7, iPhone 7 plus, iPhone 8, iPhone 8 plus, iPhone X, iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020), iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

Gisterenavond is het me 1 maal gelukt om “Proximus vowifi“ als netwerknaam te zien onder Instellingen  - Algemeen - Info,  maar na terug heen en weer te lopen terug op “Proximus” gesprongen. Wat ik nu ook doe, “Proximus vowifi” komt niet meer terug. Toch nog wat stabiliteitsproblemen ?  

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1  Ik heb al antwoord gekregen en sinds deze week is het beschikbaar op Apple. Het staat ook actief op je nr dat eindigt op 94.

Het is beschikbaar op iPhone 6, iPhone 6 plus, iPhone SE, iPhone 6s, iPhone 6s plus, iPhone 7, iPhone 7 plus, iPhone 8, iPhone 8 plus, iPhone X, iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020), iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max

Waar kan ik dit terugvinden. Bij instellingen Telefoon. Zie het nog niet staan. Eerst opnieuw opstarten ? 😷🤔

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Wanneer Vowifi?! - Userbase

Zie info alloja & charlez 

Samsung en P&G vallen nog uit de boot :relaxed:

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter H De voWIFI zal enkel overnemen als het mobiel netwerk niet goed of niet bereikbaar is.

Dus als ik het goed begrijp zou je mobiel best tijdelijk uitschakelen op je toestel als voWifi wilt goed doen werken.

Hier dezelfde problemen. Slechte ontvangst, net overgeschakeld naar Flex met 4 GSM abo’s. PX adviseert toch van een MCE aan te schaffen. Maar betalen voor een dienst zou voldoende moeten zijn om een zekere service te verkrijgen. Maar helaas, een MCE is nog eens bijbetalen. Vervolgens zegt men bij PX dat ze voor alle nummers  de VoWI-Fi en de VoLTE zullen activeren. Voorlopig merken we er niets van.  Als deMCE niet meer verkrijgbaar is, en de VoWi-Fi en VoLTE nog niet functioneert, wordt hier dan een rad voor mijn ogen gedraaid? Ik ben benieuwd hoe het evolueert, maar ik hoop dat het zeer vlug in orde komt, want we kunnen niet ontvangen en niet uitbellen, zelfs geen SMS versturen. Ik krijg al bijna spijt van de overstap. Proximus, komaan, doe hier iets aan!

 

@Pieter H De voWIFI zal enkel overnemen als het mobiel netwerk niet goed of niet bereikbaar is.

Ik stond in de kelder, en kreeg “no service”. Voor nog minder signaal gaan lijkt me moeilijk.

Los daarvan, weet er iemand hoe de beslissing genomen wordt ? Is dat door het ontvangstniveau op de Antenne, of de telefoon zelf die “beslist”. Nu heb ik regelmatig voor dat ik mijn correspondent wel versta, maar de tegenpartij mij meldt dat ik vaak “hakkelig” en dus zeer moeilijk te verstaan ben.

maar is in de kelder je wifi signaal dan nog voldoende ?

Reputatie 7
Badge +1

Fyi

Wanneer Vowifi?! - Userbase

Zie info alloja & charlez 

Zag daar op IPhone 11 met update naar IOS 14.3. Mijn iPhone SE is IOS 14.2 en krijgt de update naar 14.3 nu pas. Zal eens kijken of dit nu de verandering te weeg brengt 😷🤔

FYI: pas maandag komt iemand van proximus zelf langs hier op het forum

vragen-over-vowifi

Proximus schreef:  Binnenkort (datum nog onbekend) wordt ook een nieuwe service ‘Voice-over-Wifi’ of ‘Bellen-over-Wifi’ gelanceerd. Deze dienst zal toelaten spraakoproepen op te zetten en te ontvangen over het Wi-Fi netwerk van de klant. Belangrijk voor deze dienst is natuurlijk de kwaliteit en aanwezigheid van een open Wi-Fi-netwerk maar ook het feit dat het mobiele toestel van de klant Proximus Voice-over-Wifi ondersteunt. De eerste toestellen waarop Proximus de dienst zal lanceren zijn de Samsung S10-serie toestellen, andere recente Samsung toestellen en iPhones volgen later dit jaar (meer informatie hiervan volgt binnenkort).

FYI: pas maandag komt iemand van proximus zelf langs hier op het forum

vragen-over-vowifi

Proximus schreef:  Binnenkort (datum nog onbekend) wordt ook een nieuwe service ‘Voice-over-Wifi’ of ‘Bellen-over-Wifi’ gelanceerd. Deze dienst zal toelaten spraakoproepen op te zetten en te ontvangen over het Wi-Fi netwerk van de klant. Belangrijk voor deze dienst is natuurlijk de kwaliteit en aanwezigheid van een open Wi-Fi-netwerk maar ook het feit dat het mobiele toestel van de klant Proximus Voice-over-Wifi ondersteunt. De eerste toestellen waarop Proximus de dienst zal lanceren zijn de Samsung S10-serie toestellen, andere recente Samsung toestellen en iPhones volgen later dit jaar (meer informatie hiervan volgt binnenkort).

Proximus meldt zelf dat ze deze diensten kunnen activeren op vraag. Dus gaan we ervan uit dat dit dan ook het geval is.

  
Reputatie 7
Badge +4

U kunt een reactie van Proximus-medewerkers afwachten (normaal pas vanaf maandag)

Concreet is er evenwel nog altijd geen commerciëel aanbod VoWiFi (blijkbaar nog steeds in testfaze bij werknemers Proximus & alhoewel een moderator op het Fr-forum eind september stelde dat het voor october zou geweest zijn & zoals voor VoLTE zal het waarschijnlijk ook enkel zijn voor een beperkt aantal recente toestellen cfr. info Martin hierboven)

 

Waarom stellen de (twitter)medewerkers van PX dan voor om deze diensten te activeren, en enkel het telefoonnummer te vragen, niet het model toestel?

  

maar is in de kelder je wifi signaal dan nog voldoende ?

Martin, zoals ik eerder reeds aangaf: ja, er hangt een AP in de kelder.

Reputatie 7
Badge +4

Hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven…. als VoWiFi voor uw nummer en voor een niet vermeld toestel zou geactiveerd zijn/worden laat u het ons weten op dit forum a.u.b.?

Ik zou willen dat ik dat vanmiddag nog zou kunnen doen, maar daar vrees ik voor! 

 

  

ja dat wel maar hoe dikwijls lees ik hier niet dat hun verbinding verbreekt via AP/booster/bridge.

voldoende was wel een beetje een verkeerde woordkeuze, had eigenlijk moeten zeggen in orde :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +1

Fyi

Wanneer Vowifi?! - Userbase

Zie info alloja & charlez 

Zag daar op IPhone 11 met update naar IOS 14.3. Mijn iPhone SE is IOS 14.2 en krijgt de update naar 14.3 nu pas. Zal eens kijken of dit nu de verandering te weeg brengt 😷🤔

Heb de update naar IOS 14.3 gedaan. Naar instellingen - telefoon. En daar staat Bellen via WiFi nu bij. Heb deze nu aangezet. Ben benieuwd 😷😉👍

ter info: heb op mijn iphone  juist iOS 15 binnengekregen

Na een paar telefoontjes, en ook te zijn teruggebeld door de 2de lijn support , werkt VoLTE wel, maar VoWiFi nog steeds niet. De persoon van 2de lijn support die ik aan de lijn had, had me nochtans bevestigd dat hij beide opties actief gezet had. Telefoon heropgestart e.d. helpt niet. En als test ga ik ook even in de kelder staan. Daar is het signaal echt niet goed, en valt het geregeld weg. Dan is er enkel “geen service” te zien. 

moet je in je telefoon applicatie app mss ook nog iets instellen?

natuurlijk als je in de kelder gaat staan zal je signaal waarschijnlijk te laag zijn want als er te veel hindernissen tussen komen te staan zoals muren, beton enz.… dan wordt het zeker moeilijk zowel voor gsm als wifi bereik.