Vraag

Wifi-Calling



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

105 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 De Vowifi staat nog actief op je GSM-nr en zou dus toch nog moeten werken. Je ziet dan normaalgezien een tekentje van wifi met een telefoonhorentje erbij. Alle info over VoWiFi vind je hier :Vragen over VoWiFi | Proximus

Reputatie 7
Badge +1

Heb een vraag. Bellen via WiFi staat aan maar netwerkselectie geeft alleen Proximus aan. Kan me nog herinneren dat er ProximusVoWifi stond. Houd dit nu in dat bellen via WiFi niet meer werkt. Graag advies 😷🤔

ja dat wel maar hoe dikwijls lees ik hier niet dat hun verbinding verbreekt via AP/booster/bridge.

voldoende was wel een beetje een verkeerde woordkeuze, had eigenlijk moeten zeggen in orde :slight_smile:

maar is in de kelder je wifi signaal dan nog voldoende ?

Martin, zoals ik eerder reeds aangaf: ja, er hangt een AP in de kelder.

maar is in de kelder je wifi signaal dan nog voldoende ?

@Pieter H De voWIFI zal enkel overnemen als het mobiel netwerk niet goed of niet bereikbaar is.

Ik stond in de kelder, en kreeg “no service”. Voor nog minder signaal gaan lijkt me moeilijk.

Los daarvan, weet er iemand hoe de beslissing genomen wordt ? Is dat door het ontvangstniveau op de Antenne, of de telefoon zelf die “beslist”. Nu heb ik regelmatig voor dat ik mijn correspondent wel versta, maar de tegenpartij mij meldt dat ik vaak “hakkelig” en dus zeer moeilijk te verstaan ben.

Dus als ik het goed begrijp zou je mobiel best tijdelijk uitschakelen op je toestel als voWifi wilt goed doen werken.

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter H De voWIFI zal enkel overnemen als het mobiel netwerk niet goed of niet bereikbaar is.

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

Gisterenavond is het me 1 maal gelukt om “Proximus vowifi“ als netwerknaam te zien onder Instellingen  - Algemeen - Info,  maar na terug heen en weer te lopen terug op “Proximus” gesprongen. Wat ik nu ook doe, “Proximus vowifi” komt niet meer terug. Toch nog wat stabiliteitsproblemen ?  

Reputatie 7
Badge +5

@Martin  Nu de optie actief staat op je nummer zou dit inderdaad moeten werken. Het is zeker mogelijk.

@DaisyS je bent toch zeker dat wifi calling (VoWifi) voor P&G mogelijk is ?

Bedankt @DaisyS 

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Dat is bij deze in orde.

@Martin Dat kan nu al met P&G, uiteraard moet je toestel het ook kunnen natuurlijk.

@DaisyS  kun je dit voor mij dan ook activeren bij jullie , betrokken GSM nummer staat in mijn forum Profile onder “Ticket”

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

Dank voor feedback. Ik zal in de komende dagen proberen om eens vanop andere locaties te proberen.

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

@Pieter H Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het eens even na.

Is zonet gebeurd. Dank voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Dat kan nu al met P&G, uiteraard moet je toestel het ook kunnen natuurlijk.

@DaisyS  wordt dit ooit mogelijk voor P&G ook?

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter H Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het eens even na.

Hopelijk kunnen de prox forummedewerkers dan maandag dit in orde krijgen en/of desnoods de specialisten ter zake raadplegen.

NB: Ik ben eens gaan kijken of in de instellingen van de telefoon app van mijn android smartphone gaan zien of daar al iets van keuze staat voor wifi calling, maar daar staat geen optie tussen.

Voor Pay&Go zal het nog ook niet mogelijk zijn denk ik tot nu toe!

 

moet je in je telefoon applicatie app mss ook nog iets instellen?

natuurlijk als je in de kelder gaat staan zal je signaal waarschijnlijk te laag zijn want als er te veel hindernissen tussen komen te staan zoals muren, beton enz.… dan wordt het zeker moeilijk zowel voor gsm als wifi bereik.

Er hangt ook een AP in mijn kelder. Wifi signaal is daar perfect ( -47dBm), dus dat kan de oorzaak moeilijk zijn. Heb ter test ook al een paar keer speedtests uitgevoerd, en daar haal ik vrij consequent 500mbit/s en vaak nog wat meer.  De instelmogelijkheden die ik krijg op de telefoon staan volgens mij allen correct: VoLTE “aan” ( en werkend, want getest) ; Bellen via Wifi “aan”. Meer mogelijkheden zijn er niet op een iPhone.

 

moet je in je telefoon applicatie app mss ook nog iets instellen?

natuurlijk als je in de kelder gaat staan zal je signaal waarschijnlijk te laag zijn want als er te veel hindernissen tussen komen te staan zoals muren, beton enz.… dan wordt het zeker moeilijk zowel voor gsm als wifi bereik.

Na een paar telefoontjes, en ook te zijn teruggebeld door de 2de lijn support , werkt VoLTE wel, maar VoWiFi nog steeds niet. De persoon van 2de lijn support die ik aan de lijn had, had me nochtans bevestigd dat hij beide opties actief gezet had. Telefoon heropgestart e.d. helpt niet. En als test ga ik ook even in de kelder staan. Daar is het signaal echt niet goed, en valt het geregeld weg. Dan is er enkel “geen service” te zien. 

@Pieter H

PS: eens aan mijn zus gevraagd heeft ook een business abonnement en kan het via de instellingen op haar iPhone ook niet instellen !!!

Nu ben ik ook wel benieuwd wat de proximus medewerkers daar over weten te vertellen?

Ik zie de instellingen wel staan. Ik kan duidelijk “bellen via wifi” inschakelen en ook “VoLTE” inschakelen. Maar het werkt op dit moment niet.