Vraag

wifi


Reputatie 2
Badge

Had deze week problemen met app myproximus. Kon mijn producten en € te betalen niet meer openen.

Heb de app verwijderd en opnieuw geïinstalleerd.

Werkt ietsje beter maar € nog niet.

Sindsdien kan ik geen verbinding meer maken met Proximus public wifi.

Tweemaal naar klantendienst gebeld die u dan een videootje opsturen dat ik gevolgd heb en mijn toestel Samsung is OK ingesteld voor public wifi.

Enkel kan ik via wifi daar geen verbinding maken. Blijft altijd knipperen daarop.

De klantendienst vond geen oplossing en een expert voor mobiel ging mij terugbellen waar ik vergeefs op wacht.

 

Wat te doen nog,?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@germain_01 Kan je wat meer informatie geven. In welk scherm blijft het knipperen?

Reputatie 2
Badge

Ben wel doir suarantaine ver van huis verwijderd en 4 weken al op ander adres. Kon daar met public wifi werken tot fe app myproximus haperde. Kan nu niet meer verbinden.

Reputatie 7
Badge +4

Vraagje

Indien u geen gebruik zou maken van de app maar enkel en alleen de betrokken public Wifi (zoals alle andere WiFi op uw laptop/PC) zou selecteren en dan zou inloggen met uw login ….@proximuswifi.be en het destijds via MyProximus gekozen paswoord, kunt u dan ook geen verbinding maken?

dat lukt niet altijd bv als ik dat deed op mijn smartphone dan heb ik nog zelf de instellingen voor public wifi moeten invoeren zoals de EAP methode enz….

Reputatie 2
Badge

Alles geprobeerd zoals. Toestel geschikt voor wifi zegt de gsm samsung.

Geen schulden op Proximus!

Kan nog steeds geen public wifi meer nemen na heropstart proximus app en zelfs factuur niet meet raadplegen.

De myproximus app zelf slaat maar na een paar pogingen.

Een mobiel expert ging mij terugbellen maar sinds vrijdag j.l. niets gehoord.

 

 

 

inderdaad na installatie van Myproximus app de settings zoals eap methode enz. zelf ingevoerd .

anders moet je eens zel de instellingen doen als volgt:

Eap-Methode :         PEAP
Verificatie Fase 2     MSCHAPV2 
CA certificate        Niet valideren
Identiteit         xxxxx@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit    xxxxx@proximuswifi.be             (auto@proximuswifi.be werkt ook bij mij)

NB: als het niet werkt probeer dan ook eens bij
Eap-Methode :TTLS 

 

Reputatie 2
Badge

Mr Matin

Moet ik eerst app myproximus verwijderen want kan de gegevens die u mij overmaakte   en via instellingen verbindingen  wifi enz  niet inbrengen.

Hij springt op public wifi,  wilt verbinden en blijt nog steeds hangen daarop.?

 

 

ik heb het inderdaad ingesteld nadat ik myproximus verwijderd had . en dan zo eens proberen als je als wifi hotspot “Proximus public wifi” kiest.

Reputatie 2
Badge

Martin

Krijg PEAP

Dan vraagt hij 

Idenditeit ?

Wachtwoord invoeren ?

Fase 2 kan ik invullen en CA niet invullen ,dan ID  DHCP 

proxy geen

Moet ik nog iets bij geavanceerd invullen

 

Idenditeit ?  > je proximus public wifi  inlognaam invoeren (dat je vroeger aangemaakt hebt)

Wachtwoord invoeren ? > je proximus public wifi  wachtwoord (dat je vroeger aangemaakt hebt)

die namen van  het belgaco/proximus hotspot zijn in de loop van tijd veranderd 

uwinlognaam@belgacomfon.be  en bijhorend wachtwoord 
uwinlognaam@proximusfon.be    en bijhorend wachtwoord 
uwinlognaam@proximuswifi.be    en bijhorend wachtwoord   

← deze laatste moet je invoeren 

louter ter bijkomende info als je uw wifi account aangemaakt hebt met loginnaam en wachtwoord dat je toen gekozen hebt:

  1. Maak een Public Wi-Fi-account aan
  2. Selecteer een abonnement, indien gevraagd.
  3. Klik op de knop Een account aanmaken.
  4. Kies een login en wachtwoord voor uw account en klik vervolgens op de knop Bevestigen.
    • Login: uw login eindigt op @proximuswifi.be. Voor het deel vóór het @-teken kiest u een reeks van 1 tot 30 karakters.
    • Wachtwoord: kies een wachtwoord van exact 8 karakters dat minstens 1 letter en 1 cijfer bevat.
  5. Verbind met een Proximus Public Wi-Fi netwerk. 
  6. Geef uw login en wachtwoord in.

Na het inloggen bent u verbonden via Public Wi-Fi. 

Reputatie 2
Badge

Ik ben 13 maart niet thuis . Quarantaine in Gent.

Een bericht gestuurd naar uwinlognaam@proximus.wifi.be 

Dat undelivered terug komt.

Waar kan ik mijn identiteit en wachtwoord dat in niet meer ken voor de PEAP terug verkrijgen via een link die men je opstuurt zoals bij andere sites bv. Wachtwoord vergeten.

Dank

Reputatie 7
Badge +4

@germain_01 Zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_pwd/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wachtwoord-van-hotspots.html

Reputatie 2
Badge

 

Samuel

Goed bedoeld maar op mijn thuisadres   ligt de electriciteit af zodat ik mijn modem nietskan aanpassen.

Reputatie 7
Badge +4

@germain_01  Je kan dit wijzigen via myproximus zoals is uitgelegd op bovenstaande link , je moet dus enkel een wifi / internet verbinding hebben. 

Reputatie 2
Badge

Geachte

De doorgestuurde  links heb ik geprobeerd maar kan public wifi niet meer gebruiken. (Verificatiefout)

Kan iemand bij Proximus mij mijn identiteit en wachtwoord terugbezorgen die ik door aanraden klantendienst hergeïnstalleerd heb en mijn verbinding niet meer maken kan.

 

bij mij werkt het als volgt

Eap-Methode :         PEAP     (zie NB:)
Verificatie Fase 2      MSCHAPV2  (of GEEN) 
Certificaat selecteren    Niet valideren
Identiteit         abcd@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit    abcd@proximuswifi.be 
            (auto@proximuswifi.be werkt ook)

NB: BIJ SOMMIGEN WERKT HET MET PEAP NIET
     MAAR MOET HET TTLS ZIJN
 

Reageer