Vraag

wie beheert mijn sim-kaart?

  • 28 August 2019
  • 12 reacties
  • 527 Bekeken

Mijn man en ik hebben al jaren een gsm-abonnement met korting via zijn werkgever. We ontvangen en betalen de rekeningen zelf.
De laatste maanden enkel per sms, want mijn herhaalde telefoons om ze terug via de mail te versturen hebben nog niets opgeleverd. Telkens vriendelijke medewerkers die beloven dat het in orde komt, maar er gebeurt niets en als je terugbelt, kan je altijd terug je hele verhaal doen. Vandaar dat ik nu dit forum eens probeer.
Rekening raadplegen via myproximus kan dus ook niet, want om me hiervoor aan te melden heb ik gegevens nodig die op de factuur staan.

Tweede probleem: Wegens aanschaf nieuwe gsm's moeten we overstappen naar een nano-simkaart.
Nu worden we al meer dan een maand van het kastje naar de muur gestuurd: telefonische helpdesk stuurt me naar de winkel (Bist, Wilrijk). Daar zeggen ze dat zij geen rechten hebben om dit te doen omdat het om een bedrijfskaart zou gaan. Ter plaatse met de helpdesk contact opgenomen wat leidde tot een ruzie tussen de helpdeskmedewerker en de winkelbediende. We moeten hiervoor contact opnemen met de werkgever.
Bij de werkgever van mijn man vinden ze echter niets terug over onze abonnementen, zij kunnen ons dus ook niet verder helpen.
Nogmaals contact opgenomen met de helpdesk: zij gaan een mail sturen naar de accountmanager van het bedrijf en de nieuwe simkaarten zullen direct per post opgestuurd worden. Ze zouden ook een klacht indienen tegen de Proximuswinkel wegens de onbeleefde manier waarop zij en ik te woord zijn gestaan. Kaarten zouden max. 3 dagen later aankomen, niets gezien en toen ik terugbelde, konden ze niet nakijken of er enige actie ondernomen was. Dat is dus meer dan een maand geleden ...

Er is blijkbaar geen mogelijkheid tot opvolging van dossiers op de klantendienst.

Iemand nog een idee wat ik kan doen, buiten een andere provider zoeken? Ik wil graag mijn nr. behouden.

12 reacties

Ter info: Best eerst een reactie van iemand van het Proximus forumteam afwachten die je hierbij verder zullen de nodige informatie geven en verder helpen met je problemen.
Reputatie 7
Badge +4
Het enige mij bekende kortingsprogramma via werkgever voor gsm is het zgn. EPP Employee Privilage Programma waarbij u een korting van 10% op het toepasselijke abo krijgt, u eigenaar bent van het betrokken GSM-nr, papieren of elektronische facturen/aanrekeningen ontvangt en ook een MyProximus account kunt creëren mits kennis van de zgn. activatiecode

Voor "bedrijfsabonnementen" moeten aanpassingen/wijzigingen inderdaad via de contactpersoon van het betrokken bedrijf (HR/IT/...) en de betrokken Proximus accountmgr. worden geregeld, maar ontvangt uzelf voor zover mij bekend geen facturen/aanrekeningen op eigen naam en kunt u ook het betrokken nummer enkel overdragen naar een andere operator mits expliciet schriftelijk akkoord van de eigenaar/het bedrijf

Let's cross fingers dat Px-medewerkers op dit publieke forum eens en voor altijd - en liefst vandaag nog - licht in deze duisternis scheppen.
Reputatie 7
Badge +4
Dag annemie_l
Het klopt zoals M_016 zegt dat wanneer de gsm abonnementen op naam van het bedrijf staan dit moet gebeuren door de verantwoordelijke van het betrokken bedrijf.
Een wijziging van het tarief, simkaart, .... kan alleen maar gebeuren door de titularis. De titularis is de persoon waarop de abonnementen gefactureerd worden.

Als de gsm-abonnementen op jullie persoonlijke naam staan is dit zeker geen probleem en kunnen wij dit meteen aanpassen.

Als je via uw profiel de klantgegevens aanvult kunnen we alles voor je nakijken. Graag hebben we dan de beide gsm-nummers.
Ook misschien best het e-mailadres en dan kijken we alles voor je na.

Mvg, KoenN
Beste Koen
Ik heb het tweede gsmnr bij ticketnr geplaatst, het mailadres bij naam. Hopelijk is het idd snel geregeld nu.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat de gsm op naam van de firma staat en hierdoor moet de contactpersoon van de firma dit in orde brengen.
Zoals eerder vermeld kan enkel de titularis van het gsm nummer aanpassingen doen.
Met vriendelijke groeten
Koen
Beste Koen

Heeft u mijn eerste wel bericht goed gelezen?
Ik vat het even samen:
  • proximus zegt dat ik werkgever moet contacteren
  • werkgever vindt niets terug over onze nummers en kan ons dus niet helpen
  • proximus zegt dat zij contactpersoon van de firma zullen contacteren en dat de nieuwe simkaarten na enkele dagen opgestuurd zullen worden
  • meer dan een maand later hebben we nog niets ontvangen
Kan u me dan op zijn minst de contactpersoon van de firma doorgeven, dan neem ik zelf wel contact op?

Hieronder de boodschap van de firma:
Ik heb het gecheckt en er is echt géén mogelijkheid dat dat U. contracten zijn. Ik heb het gecheckt op de portal en in een excellijst waar alle mogelijke U. contracten op staan bij Proximus en de nummers staan niet in de lijst.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Annemie,
De gsm-nummer staan allebei om de naam van de firma zie ik.
De firma heeft een rechtstreeks contactpersoon binnen Proximus die ze kunnen contacteren.
Wij kunnen geen aanpassingen doen wanneer het niet op uw persoonlijk naam staat.
Alvast de excuses
Mvg, Koen
Wie is dan deze contactpersoon binnen de firma? De dienst die normaal instaat voor de proximuscontracten vindt onze nummers niet terug in hun bestanden.

Is er een formulier dat de firma kan invullen waarmee ze de nummers aan ons overdragen?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Annemie,
Wie hiervoor de contactpersoon is binnen jouw firma weten wij niet. Waarschijnlijk wordt het geregeld door iemand van de personeelsdienst.
Groetjes,
Antonella
Reputatie 7
Badge +4
@ Proximus

Is er een formulier dat de firma kan invullen waarmee ze de nummers aan ons overdragen

Mogelijk de meest efficiënte oplossing om hierin vooruit te geraken?
=
een door het bedrijf (bedrijfsleider of gemachtigde) en de auteur ondertekend document van Proximus - dat (nog) niet online beschikbaar is - voor overdracht bedrijf naar auteur

P.S.
Contactpersonen bedrijf kunnen bv. van personeelsdienst, boekhouding of IT zijn
Eventuele vermelding in een PM (private message) naaar auteur van een factuur nr xyz van datum abc kan eventueel ook misschien wonderen doen (vermits het bedrijf geen contractuele info terugvindt)
Reputatie 7
Badge +3
Goeiemiddag,
Voor een overname te regelen kan je gebruik maken van het document in bijlage.
Groetjes,
Antonella
Dankjewel, Antonella. Ik stuur het formulier morgen naar het bedrijf. Hopelijk komen we zo al een stap verder.

Reageer