Vraag

Weinig/geen bereik - Smartphone (thuis)


Beste,

 

Gelijkaardige post als https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/geen-bereik-op-mijn-gsm-smartphone-thuis-49701

 

Mijn situatie:

  • Nieuwbouwwoning sinds 2 jaar 
    • Molenstraat 119, 8710 Wielsbeke
  • Binnenshuis weinig/geen bereik.
    • sowieso weinig antennebereik
    • Data: met enige moeite, EDGE
    • Bellen zelf:
      • Persoon die mij belt komt meestal op voicemail
      • ik krijg na een tijdje gewoon melding dat er iemand gebeld heeft, maar op het moment zelf krijg ik geen oproep binnen
      • Indien een beetje bereik → lijn valt continue weg, ik hoor de andere persoon zeer moeilijk, idem omgekeerd
  • Smartphones:
    • Reeds met 3 toestellen hetzelfde probleem
    • begin 2018: Motorola Moto G4 Plus
    • eind 2018: Pixel 2
    • Begin 2020: Samsung Galaxy A70
  • SIM-kaart
    • 2018-2019: op privé-account, eind 2018 nieuwe SIM-kaart erin gestoken om te controleren of het daar aan lag
    • januari 2020: overschakeling nr op werk-account, dus terug een nieuwe kaart
  • Vriendin heeft een BASE-abonnement van het werk, perfect bereik tot 4G

Ondanks verschillende toestellen en sim-kaarten kan ik dus wel zeggen dat het aan deze 2 factoren niet ligt. Wat zijn mijn opties om dit te verbeteren?

 

Nu thuiswerk extra belangrijk is, zou ik zeker de mogelijkheid moeten hebben thuis een beter bereik te bekomen.

Ik heb geen Proximus-modem hier thuis, kan daar dus geen extender aan koppelen.

 

Alvast bedankt voor de feedback


13 reacties

Heb je buitenshuis wel een goed bereik?

proximus heeft een mobiel coverage extender als eventuele oplossing 
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html

proximus zou ook eens moeten natrekken of er in je regio geen antenne problemen zijn, bv nog anderen in de buurt die slechte ontvangst hebben

er bestaan kaarten waar je de ontvangst in je regio kunt natrekken maar dan kun je ook maar vaststellen of ze een goede ontvangst aangeven of een slechte ontvangst maar dat is ook alles , de oplossing / het onderzoek moet hoe dan ook van Proximus komen als de ontvangst in je regio slecht is, als de ontvangst alleen slecht is binnenhuis ja daar kan proximus natuurlijk niks aan doen.

Hi Martin,

 

Bij onze buren hetzelfde probleem. (ook een nieuwbouw/koppelbouw)

Buurvrouw → proximus → weinig/geen bereik

Buurman → Orange → goed bereik

 

Bij wie moet ik zijn om antenne-problemen te laten vaststellen?

Zoals reeds vermeld ivm de  mobiel coverage extender als eventuele oplossing, ik heb geen proximus-modem, die daarop aansluiten zal dus moeilijk worden.

Heb je buitenshuis wel een goed bereik?

Redelijk, maar ook geen 4G data.

checken van antenne problemen moet verder doorgegeven worden door iemand van het proximus forum team die je post hier beantwoorden.

Heb je buitenshuis wel een goed bereik?

Redelijk, maar ook geen 4G data.

Hier rond mijn huis uiteraard, niet overal in België :)

4 G data heb je dan wel als je goede ontvangst op andere plaatsen, want als je er nergens hebt zouden ze bij prox ook eens de instellingen moeten controleren.

enfin best het verder relaas van Wenzel afwachten.

Hi Martin,

Andere instellingen mogen ze uiteraard eens bekijken :)

Alvast bedankt voor je feedback

Reputatie 7
Badge +4

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html

 

Bovenstaande toont aan dat er in de buurt binnenshuis een probleem dekking 4G is/kan zijn; dus ik vermoed dat het buitenshuis ook op het randje is in uw straat

https://omgeving.vlaanderen.be/zoek-zendantennes-op-de-kaart

Proximus site Driestraat Ooigem (30°/150°/270° = “omnidirectioneel” & 2/3/4G ondersteuning; 4G op 800 & 1800 & 2600 mogelijk)

Telenet/Orange site Reynaertstraat Wielsbeke

ik vermoed dat u tenzij Px een bijkomende antenne plaatst bv. op de Orange/Telenet site er niet direct een oplossing mogelijk is (in google maps satellite zijn er bv. niet direct bv. hoge/metalen hindernissen/constructies en/of bebossing in de buurt te zien te zien)

@Wocla dit zijn die kaarten waarover ik het had.

dus je ziet dat het klopt hetgeen je zelf vaststelt.

Dus nu zal het afwachten zijn wat proximus hier kan voor doen al dan niet op lange termijn!

Dacht al zoiets,

hopelijk komt er een oplossing eerder in de nabije toekomst.

Kan dit nog ergens officieel aangevraagd worden?

Ik heb hiervoor dan een ticket aangemaakt naar de diensten die onderhoud bij de masten voorzien. In de mate van het mogelijke, gegeven de huidige omstandigheden, zal in de komende weken een technieker de mast terplaatse controleren. Van zodra er feedback van hun terug is, kan deze hier gedeeld worden. 

Hi,

bedankt allen voor de info

en ondernomen actie @WenzelR 

Hopelijk blijft iedereen gezond en wel 

 

Reageer