Vraag

Wanneer eindelijk nummeractivatie /nummeroverdracht ?


Reputatie 1

Sinds 26/04/2021 een aanvraag ingediend tot nummeroverdracht van Mobile Vikings naar Proximus. Op 28/04 brief met SIM card ontvangen met aankondiging dat de aanvraag tot overdracht bij de oude provider op 30/04 werd ingediend. Geen overdracht. Klantnummer Proximus verschillende malen gebeld, emails verstuurd; er was een technische fout, het zou in orde komen. Op 11/05 tweede brief gehad, opnieuw met SIM card. Nu 19/05 nog steeds geen overdracht. Proximus gebeld, Mobile Vikings gemaild. Dit is "wachten op Godot".


24 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Andy1560 Vandaag werd hiervoor dossier 48246073 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Ik heb hiervoor nu een escalatie aangevraagd via mijn verantwoordelijke voor een snellere behandeling. Alvast mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste, de escalatie heeft nog niet veel succes. Nog steeds geen nummeroverdracht!

Reputatie 7
Badge +3

@Andy1560  De escalatie heeft wel gewerkt in de zin dat het dossier veel sneller dan gewoonlijk in behandeling is gekomen en de stappen reeds zijn ondernomen om het probleem opgelost te krijgen. De hulp van onze IT-dienst werd ingeschakeld (ticket IM11354212) omdat het probleem systeemgebonden is. Dit ticket staat op de hoogste prioriteit. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Antonella, dit wordt bizar !
Deze VM ontving ik om 08:00 uur dit bericht:

Beste A..

Wij krijgen melding van Jim Mobile/Mobile Vikings dat het opgegevens simkaart nummer niet klopt.

U heeft xxxxxxxxxxxxxxx1249 ingegeven via uw weborder.

Kan u dat nakijken en mij bevestigen of dit wel degelijk klopt?

Met vriendelijke groet,

Nathalie
Ref. [THREAD_ID:192977316491]

Ik zend volgend bericht binnen 40 minuten terug:
Geachte, zojuist de Sim kaart er uit gehaald en gecontroleerd. Het opgegeven nummer is correct. Bovendien staat hetzelfde nummer vermeld op de webpagina van Mobile Viking met de gegevens van Exxx Txxxx, mijn echtgenote. De melding van Mobile Viking dat het SIM kaart nummer niet correct is, is dus niet juist.
Met vriendelijke groet, 
Dan ontvang ik bericht: 

Delivery has failed to these recipients or groups:

BCI@proximus.com

The email address you entered couldn't be found.
HOE MOET JE DAN COMMUNICEREN MET EEN COMMUNICATIE FIRMA ?

Reputatie 7
Badge +3

@Andy1560 Ik heb uw nieuwe info toegevoegd aan uw dossier 48246073.De dossierbeheerder is volop ermeebezig en zal ook zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Heerlijk consequent bij Proximus: Overdracht nummer zou enkele dagen duren.. De realiteit; aanvraag 26/04, uitval nummer vorige provider 04/06.
Proximus SIM card ingestoken, zou 15 minuten duren voordat verbinding werkte. Wacht nu al 20 UUR, tussentijds gebeld met klantendienst, zouden er vaart achter zetten… Dus na 20 uur nog geen connectie. Lijkt op 1930, telefoniste met kabeltjes nummer steken. En dan maar met 5G willen starten….Als dat vandaag niet in orde is dan dien ik klacht in bij BIPT. Dit is een schande voor een telecom provider.

TUI: De Prox forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend, wat je wel eventueel kunt doen als je dit wenst, is bellen naar de helpdesk nu.

Ik veronderstel dat je ook al eens je toestel volledig herstart hebt.

Vanuit België: 0800 22 800

Op weekdagen van 8 tot 22u.
Op zaterdag, zondag en feestdagen van 9 tot 22u.

Verloren of gestolen gsm: we blokkeren je kaart onmiddellijk, 24/7

Reputatie 1

Dit is een inadequate reactie met taalfouten. Ik vraag niet dat een medewerker langskomt. Ik vraag dat een ICT medewerker mijn nummer na de nummeroverdracht er na insteken nieuwe SIM card met juiste PIN code eindelijk laat functioneren. Dus activatie !

correctie: typfouten :slight_smile:

 

ik vraag niet dat een medewerker langskomt. Ik vraag dat een ICT medewerker mijn nummer na de nummeroverdracht er na insteken nieuwe SIM card met juiste PIN code eindelijk laat functioneren. Dus activatie !

Als er hier geen medewerker van proximus langskomt in het weekend, wie gaat het dan uitvoeren hetgeen je hier zelf schrijft? namelijk: Ik vraag dat een ICT medewerker mijn nummer na de nummeroverdracht er na insteken nieuwe SIM card met juiste PIN-code eindelijk laat functioneren. Dus activatie! 

Daarom mijn voorstel van mss eens te bellen, maar jij doet daar uiteraard je goesting mee ik kan ook alleen maar voorstellen doen.

Reputatie 1

Dit is te dom voor woorden. Die ICT medewerker zit in de Proximus tower en kan daar een nummer al dan niet activeren. Hij hoeft niet een SIM card in mijn GSM te steken. Ik werk al 40 jaar met computer, was 1 v/d eerste die een mobile telefoon had maar dit is het domste antwoord in al die jaren. Proficiat.
Laat een collega reageren, u begrijpt er niets van.

Als ik zeg dat er hier niemand van Proximus zelf langskomt tijdens een weekend, dan kan er toch maar pas maandag iemand van Proximus reageren, nee?
Of anders gezegd wie gaat er hier dan die ICT medewerker in de Proximus tower hiervoor aanspreken om actie te nemen.

Ik zal maar de zelfde bewoordingen niet gebruiken :relaxed:

 

Reputatie 1

Dus de klantendienst werkt wel op zaterdag maar de ICT afdeling niet. Die werken enkel op weekdagen van nine to five ?
Goed om te weten. Dank u.

@Andy1560 Of de ICT afdeling niet werkt op zaterdag, dat weet ik niet 100% zeker, ik denk eigenlijk van wel, daarom  was mijn voorstel van eens langs 0800 22 800 te proberen, zodat zij de achterliggende verantwoordelijke bij de ICT afdeling hierover kunnen aanspreken.

In ieder geval wens ik jesucces.

@Proximus forummedewerkers even vlug tussendoor, is het een gekend probleem dat er soms woorden samengevoegd worden en als je ze wilt splitsen dat die toch samengevoegd blijven staan,  zie het voorbeeld hierboven “je succes” ik kan die niet meer splitsen tot “ je succes “ 

Reputatie 1

Beste, wij werken langs 2 kanalen: via dit forum en via het klantnummer 0800 22 800.
Vandaag heb ik al 45 minuten met jullie dienst gebeld waarvan 10 minuten wachttijd. Men ziet dat het nummer niet functioneert, maakt een notitie aan, maakt een escalatie aan, informeert bij de ICT en zal terugbellen. Van alle voorgaande telefoontjes heeft er slechts 1 effectief geleid tot terugbellen. Ook nu weer wachten op terugbeller.
Het is om moedeloos te worden. Kan daarom Proximus enkel een duimpje omlaag geven.

heb je al eens nagetrokken bij welke operator het nummer nu zit
→ Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

Reputatie 1

DUS HET NUMMER ZIT BIJ PROXIMUS MAAR NOG STEEDS "GEEN SERVICE”
Sorry voor de hoofdletters!

Reputatie 1

MAYDAY MAYDAY, nu is ook mijn oorspronkelijk GSM nummer uitgevallen; GEEN SERVICE.

Wat een chaos. En dat allemaal na een eenvoudige opdracht tot nummer overdracht van een Mobile Vikingsnummer naar Proximus. Dus nu is mijn eigen Proximus nummer, na jaren klant te zijn. ook uitgevallen. Prachtig als hoog risico kanker patiënt !

Ik hoop echt dat de Proximus forummedewerkers dit allemaal kunnen vlug terug rechtzetten als ze hier straks de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

@Andy1560 Ik heb juist gezien dat onze mensen van IT vandaag het geblokkeerd order hebben kunnen in orde maken.De dossierbeheerder kan nu het nodige gaan doen voor de overdracht van het gsm-nummer.Alvast onze oprechte excuses dat het veel langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel.

Reputatie 1

Beste, ik neem dat uw antwoord slaat op de nummer overdracht van het o476 nummer van mijn echtgenote. Dat zou dan in orde komen……
Maar u reageert niet op mijn MAYDAY bericht dat mijn hoofdnummer 0475-xxxx68 is weggevallen. Wanneer wordt dat nummer weer in gang gezet ? Het ziekenhuis moet mij kunnen bereiken ;-(

Reputatie 1

Nu opeens heb ik weer Proximus  op mijn hoofdnummer. HOERA ! Dank u.
Nu nog de activatie van het overdrachtnummer 0476-xxxx21. Dan zou het in orde zijn….

 

Reputatie 7
Badge +3

@Andy1560 

ik merk dat mijn collega’s ermee bezig zijn: ik vraag een update en hou je op de hoogte

Tina

Reputatie 1

Beste, alles werkt nu, mijn oorspronkelijk nummer en dat van de nummeroverdracht. Voor dat laatste ontvingen wij gisteren, maandag, een brief met een nieuwe SIM card, de 3e, die ingestoken, PIN code en na enkele seconden verscheen Proximus op het scherm. Een grote zucht van verlichting.
Ondanks alles, dank dat het eindelijk, sinds 26/04, nu op 08/06 in orde is !

Reageer