Vraag

Waarom geen roaming na nieuwe vervangende simkaart?

  • 13 May 2020
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

Mijn vriendin had ook een P&G-nanosim nodig. Dit is om onbegrijpelijke bureaucratische redenen enkel mogelijk via een tijdelijk abonnement. Zie ook mijn eerdere vraag over nano-sim op dit forum.  Na enkele dagen dus de nieuwe nanosim (met tijdelijk abonnement) in de brievenbus, vanwege de coronacrisis... Deze werkte goed, óók de roaming. Maar zoals afgesproken moesten we dan het abonnement (telefonisch) terug laten omzetten naar P&G. Helaas was er er na omzetting geen roaming meer mogelijk.. Nu na vele telefonische gesprekken, en onprettige discussies met Proximus werkt de roaming (bellen en gebeld worden in NL) nog steeds niet!!! HOE IS DIT NU MOGELIJK? Alle toestelinstellingen staan juist, en sim ook in meerdere toestellen geprobeerd.. De sim oké, maar m.i. is er een “(krediet-)blokkering”  in het Proximus-systeem..   Ik merkte wel in een gesprek dat Proximus niet op P&G-klanten zit te wachten.. :astonished:  


8 reacties

best dat je wacht tot hier morgen iemand van het proximus forum team dit eens verder bekijkt voor u, als ze de draad hier opnemen, zal inderdaad wel een instelling zijn die ze moeten aanpassen.

Reputatie 6
Badge +3

Dit is het enigste wat ik gevonden heb: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_abroad_trouble/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/problemen-met-uw-gsm-in-het-buitenland.html Lukt dit niet dan moet je afwachten tot morgen.

meestal omdat roaming moet actief gezet worden door Prox ook

Er staat genoeg prepaid-krediet op het nummer van mijn vriendin. Staat ook op roaming, en alle andere instellingen staan ook goed. Ik en mijn vriendin hebben dezelfde toestellen, Samsung A40, en die staan beiden precies hetzelfde ingesteld en de mijne werkt wel.  Maar de mijne heeft nu wel een sim van een andere provider vanwege mijn eerdere problemen met het willen krijgen van een P&G-nanosim. Zie mijn andere vraag elders in het forum..  Mijn oude Proximus micro-sim zit nog in mijn oude toestel en gebruik ik dan maar om steeds weer naar de helpdesk van Proximus te moeten bellen, dus nog van enig nut.. Helaas al heel veel tijd  en gesprekken in dit probleem gestoken en het is nog steeds niet opgelost.. En dan vinden ze het bij Proximus gek dat we geïrriteerd raken :frowning2:  Mijn vriendin zou eigenlijk naar een Proximus-winkel moeten maar mag vanwege ziekte niet buiten. Waarom ze naar de winkel moet weet ik eigenlijk ook niet want de sim is oké.. Het is een “softwareprobleem” of instelling in hun computer/systeem..  Als mijn vriendin naar de te drukke winkel moet dan kan ze net zo goed naar de minder drukke winkel van de concurrent gaan. Het is telkens wel wat met Proximus, bij ons gaat nooit eens iets goed van de eerste keer.. Sinds een eerder probleem. een paar jaar geleden, heb ik nog ergens het privénummer liggen van een verantwoordelijke op het hoofdkantoor en ik denk dat ik die maar eens ga bellen.. Die was toen ook not amused met de werkwijze, onwil en onkunde van de helpdesk..

Daarnet een paar vriendelijke dames van de helpdesk aan de lijn gehad. Die hebben de roaming-instelling e.d. nogmaals gecheckt en die staan goed, dus ze begrepen er ook niets van.. Ze hebben mij beloofd dat de technische dienst mij terug gaat bellen.. Op hoop van zegen dan maar..

Reputatie 7
Badge +4

U zult moeten wachten op de reactie een Proximus-medewerker 

@Martin bedoelt dat zee waarschijnlijk de instellingen van de betrokken P&G+ niet ok staan bij Proximus (=aldaar dient om één of andere reden roaming nog te worden geactiveerd)

 

inderdaad dit was het wat ik bedoelde :slight_smile:

Na meer dan een week met ongeveer 30 gesprekken met ook enkele lange heftige discussies met de helpdesk van Proximus was er EINDELIJK een (vakkundig technische) medewerker, een rustige man van weinig woorden, die na onze uitleg het probleem in no time heeft opgelost in het Proximus-besturingssysteem.  Tot nu toe werkt de roaming in Nederland perfect.. HULDE aan deze technische man !!!  Waren er zo maar meer bij Proximus!!!… 

Reageer