Vraag

vraagje ivm abonnement en toestel

  • 14 April 2020
  • 9 reacties
  • 710 Bekeken

Reputatie 1
Hallo, ik heb bijna 2 jaar geleden een abonnement genomen, met toestel. Ik zou nu opnieuw een nieuw toestel willen, als ik het goed begrijp moet ik dan eerst mijn huidige toestel volledig afbetalen ( kan dit online ?), er staat nog een 70€ open ongeveer, en moet ik dan ook mijn abonnement afzeggen en opnieuw aanvragen of hoe werkt dit exact ? Langsgaan in een winkel is nu niet echt een optie dacht ik ?      

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_end_joint/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/een-abonnement-gekoppeld-aan-een-toestel-wijzigen-of-stopzetten.html

 

Proximus-medewerkers zullen u hiervoor wel  verder helpen op dit publieke forum, maar uw abo zou u best niet opzeggen … want dan bent u uw nr normaal kwijt…

Basisprincipe = restwaarde van uw GSM betalen - uw dataphone optie verdwijnt uit uw abo - en dan kunt u een nieuwe GSM bestellen normaal ook on line met uw bestaand of een gewijzigd abo en waarbij er een nieuwe dataphone optie geactiveerd wordt om uw GSM in een periode van 24 maand terug te betalen

Reputatie 1

Ok, tot zo ver alvast bedankt.

Ik bedoelde dus inderdaad de dataphone die stopgezet werd, niet mijn volledige abonnement :-)

En voor mij zo wat de belangrijkste vraag, die rest waarde zou dat online te regelen zijn op een of andere manier? Mijn huidig toestel is stuk dus ik zou dit graag snel regelen, maar de winkels zijn nog wel een tijdje dicht

Dat kan iemand van proximus zelf, als ze hier langskomen verder met je bespreken .

Reputatie 1

OK, alvast bedankt allebei.

Dan wacht ik even de mensen van proximus af.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Peter-V dit is materie voor onze commerciële dienst, die je zelf kunt bereiken via 0800 22 800. Of ik laat jou opbellen, vul je in dat geval klantgegevens en een contactnummer in op je profiel? Grt, Heidi

Reputatie 1

Zonet contact gehad met de commerciële dienst. Het meisje aan telefoon kon niks voor mij betekenen beweerde ze, ik moest volgens haar een contactformulier invullen voor stopzetting van mijn abonnement. Ik heb dit gedaan en duidelijk vermeld dat ik mijn gewone abonnement wens te houden en enkel die dataphone wil opzeggen en het toestel wil afbetalen.

Hopelijk werkt het op deze manier. Op hoop van zegen…

Alvast bedankt voor alle hulp!

Reputatie 7
Badge +3

@Peter-V  Dossier 45025603 is momenteel in behandeling voor de stopzetting van het huidige contract. Zodra je hiervan bevestiging hebt gekregen, kan je de dag nadien een nieuw toestel bestellen. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Ok super! Bedankt voor de hulp en info!

Kan je ook zien als mijn mobilus abonnement wel blijft doorlopen? Ik zou nl graag mijn nr behouden.

Heel erg bedankt !

Reputatie 1

Net telefonisch nog een medewerker gesproken. Hij belde om even te controleren als ik inerdaad dataphone wou opzeggen en heeft dan ook de aanvraag verwerkt. Nu net een mailtje met de bevestiging. Dus alles is in orde ondertussen, voor mij is het afgerond nu. Iedereen bedankt voor de hulp! 

Reageer