Skip to main content
Beantwoord

VoWifi werkt niet


Ik kocht onlangs een nieuwe telefoon  bij Coolblue: Samsung A54. Voice over wifi heb ik geactiveerd maar het logo verschijnt niet in de taakbalk en het werkt dus ook niet.

Heb lang met de klantendienst van Proximus gebeld, alles nagekeken en alles staat juist. Er is wel één klein verschil wat de Softwareversie Serviceprovider betreft: De drie karakters LUX komen niet voor maar in de plaatst staat EUX. Is dit de oorzaak?

Momenteel worden antennes en radioapparatuur in de streek vervangen en ben gedurende de werken zo goed als onbereikbaar en kan ook niet bellen. Vowifi zou een mooie oplossing zijn. 

Mvg.
Emanuel

@Joel M wanneer zou de technische dienst hierop kunnen reageren?

 


@TDE08 Ik ga u iemand doorgeven van de technische dienst.Die gaan u meer info hierover kunnen geven.Groetjes,Joel


@Joel M @Luc.M  ik las zopas deze chat. Ik wil mijn oude Samsung S8 vervangen door een S23 (of soortgelijk) maar moet hierbij absolute zekerheid hebben dat de VoWifi zal werken aangezien wij in onze gemeente een zeer slecht tot géén bereik hebben (op straat, oprit, in tuin en uiteraard ook binnenshuis).

Als ik het goed begrijp moet ik jullie als moderatoren inschakelen op de optie te activeren? 

Zal de optie dan continu werken? Of worden -zoals ik  in de chat ook lees- gesprekken over wifi onderbroken als er ineens 1 of 2 blokjes mobiele verbinding beschikbaar?

En is het niet meer noodzakelijk om een toestel te kopen met een LUX software zoals vermeld op de Proximus site? Heel erg bedankt voor jullie advies.

 


@KarolienT Super 🤙 Groetjes,Joel


@Joel M 

HEEL ERG BEDANKT!  Het werkt nu wel 😊.

 

 

 


@KarolienT voWIFI is geactiveerd.Best toestel eens uitzetten en terug opstarten.Groetjes,Joel


@KarolienT Ik heb het doorgegeven aan collega @HadewychT Deze heeft toegang tot de systemen om dit te activeren.Groetjes,Joel


Ik heb een Samsung S22 ik heb een EUX versie ipv van de LUX en dus ook bij mij lukt het niet om de voWIFI aan te schakelen. We wonen sinds enkele dagen in een nieuwbouw en heb dus totaal geen bereik.

VoWIFI zou dus de ideale oplossing zijn. Hoe kan ik deze toch laten werken aub?


@PetS Fijn om te horen dat alles nu werkt.Dan moet men geen nieuwe simkaart hebben.Met een nieuwe simkaart gaat u niets meer kunnen dan nu.Soms gaan simkaarten stuk en moeten deze vervangen worden.Groetjes,Joel


@Joel M  en @HadewychT 

Bellen via wifi werkt nu op mijn toestel! 😀

Bedankt voor jullie medewerking.

Nog even een vraagje i.v.m. de opmerking over de mogelijke vervanging van mijn sim-kaart. Is dit nog zinvol? Zijn er verbeteringen of nieuwe gerelateerde functies beschikbaar dan? 


@PetS Fijn, dan horen we het wel 🙂  Groetjes,Joel


@Joel M Bellen via Wi-Fi staat aan op mijn toestel

@HadewychT Ik laat u zo snel mogelijk het resultaat weten. Momenteel kan ik het niet testen. 


@PetS Ik heb de optie geactiveerd op je nummer. Als het nu nog niet zou werken met de bijkomende info van JoelM, kan je best je simkaart vervangen vermits die ook al 6 jaar oud is. 


@PetS Krijgt u een bepaalde foutmelding.Groetjes,Joel

 

Ter info:



 

 


@Joel M Deze stappen had ik al doorlopen, maar het werkt nog niet.


Beste Martin,  ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.

 


@PetS Kan u de volgende stappen doorlopen via deze link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_vowifi_global/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

Indien het nog niet zou werken laat het ons weten.Dan laten we het verder nakijken.Groetjes,Joel


Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden, bv het betreffende telefoonnummer waarover het hier gaat.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!

Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Beste,

 

Vorige week heb ik een Samsung A54 5G gekocht. De vowifi staat aan bij de instellingen  van mijn telefoon. Toch werkt de vowifi niet. Ik lees hier op het forum dat er aan proximus kant ook iets geactiveerd moet zijn. Kan iemand dat nakijken? Alvast bedankt


Beste Tina,

 

Nu werkt het. Dankjewel voor de snelle oplossing. 

 

 


@lalen

er is nog 1 ontbrekende optie en die heb ik gevraagd om toe te voegen.

Kan je  testen, want ik heb al bericht dat het aangepast is :-)

groeten

Tina


Beste,

Sinds 2 weken heb ik een samsung A53 aangekocht. Ook hier werkt de voice over wifi niet. Vorige week heb ik hiervoor de klantendienst gecontacteerd en zij hadden dit manueel geheractiveerd. Nu 1 week later werkt dit echter nog steeds niet. Het toestel heb ik dagelijks herstart, maar zonder succes. Kunnen jullie dit nog eens heractiveren? Alvast bedankt

 

 


@Erik007  Dag Eric ivm je  Vowifi heb ik navraag gedaan. Ik zie dat er ng een onbehandeld dossier op je klantnummer openstaat. Kun je me het rekeningsnummer geven via een Privébericht, dan maak ik je dit in orde. 


@Erik007 Zet je dan je wifi aan? Of staat alles uit op je gsm toestel? 


Weet iemand raad ivm mijn vowifi probleem?

Wanneer het GSM signaal heel slecht is, schakelt mijn telefoon (A34) over op WiFi, dus dat is prima.

Echter vanaf het moment dat er een (heel zwak) GSM signaal door komt, stopt de wifi verbinding, en wordt (meestal) mijn gesprek af gebroken.

Als ik “vliegtuigstand” inschakel en een telefoonoproep probeer te starten, krijg ik de melding: “schakel vliegtuigstand uit voor deze oproep.”

Alvast van harte dank

Erik


Reageer