Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren


Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 30 June 2022, 11:31

Bekijk origineel

116 reacties

Ik zou ook graag beroep doen op de kwaliteiten van de Forum-medewerkers hier 😉

Kan iemand even nakijken of voor mijn nummer (zie profiel) VoWifi geactiveerd is? 
 

Heel erg bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +5

@Katrien86 Ik heb de VoWifi voor je geactiveerd. 

@Katrien86 Ik heb de VoWifi voor je geactiveerd. 

Dankjewel Daisy! Je verdient een standbeeld 😊

Goede middag. Kunnen jullie voice over wifi ook voor mij activeren? Mijn toestel is compatibel - opgezocht en nagekeken en alles is lokaal geactiveerd.

Alvast bedankt

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Reputatie 7
Badge +5

@FrederikaTournicourt Ik heb de Voice over Wifi voor je geactiveerd.

Badge

Wij zijn recentelijk overgestapt van Telenet naar Proximus met 2 nummers.

Daarnaast 2 nummers omgezet van Pay&Go naar abonnement.
VoWifi is niet geactiveerd.
Hoogst irritant aangezien wij in een nieuwbouw wonen en geen bereik binnen hebben.
De batterijen van de telefoons worden leeggezogen door steeds te zoeken naar netwerk.
We hebben allemaal vrij recente en compatibele telefoons en instelling is geactiviveerd.

Kan iemand ons hierbij helpen aub?
Alvast bedankt.

 

@GooDewo  Omdat de PX forummedewerkers je zouden kunnen verder helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, : Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv. de twee telefoonnummers ivm je betrokken vraag), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@GooDewo 

aanvraag is gedaan om ontbrekende opties toe te voegen;

groeten

Tina

Is het mogelijk om VoLTE en VoWifi ook voor mijn nummer te activeren?

Alvast bedankt. 

Dank je wel Daisy!

Zouden jullie VoWifi en VoLTE voor mij kunnen activeren ?

Reputatie 7
Badge +4

@GooDewo @altair90 @Lb134 Vowifi is nu geactiveerd op jullie nummers. 

Badge

Beste,

is het mogelijk om VoWifi te activeren op mijn gsm, heb al jaar en dag geen netwerk thuis, onmogelijk om te bellen noch sms’en.

 

 

 
Reputatie 7
Badge +5

@Denis_046 Ik heb het actief gezet voor je.

Badge

@Denis_046 Ik heb het actief gezet voor je.

bedankt hoor

 

 

Hallo, 

 

Zelfde verhaal hier, geen ontvangst thuis , Proximus abonnement voor mobiele telefonie , Telenet voor TV en Wireless netwerk … 

Al 5 x met Proximus klantendienst gebeld  om Vowifi te activeren , 2 x mail toegestuurd gekregen met de correcte setting voor mijn gsm (staat allemaal correct ) 2 x 20-30 minuten aan de lijn gehangen en dan verbinding verbroken..

 

Laatste keer dat ik belde kreeg ik te horen dat VoWifi enkel ondersteund wordt op Proximus Wifi wat volgens mij niet correct is … 

ik hoop dat iemand van Proximus op dit forum mij kan helpen , begint echt belachelijk te worden… 

 

mvg

S

@stevenalen123 in afwachting van een reactie van een PX moderator:

Je hebt enkel een compatibele smartphone nodig, met de VoWiFi op actief en verbonden zijn met een wifi-netwerk thuis of ergens anders.

Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

hi Martin,

 

Bedankt voor je antwoord, forumprofiel is ingevuld.

 

mvg

Steven

@DaisyS @HadewychT kunnen jullie aub naar mijn bovenstaand probleem kijken en eventueel VoWifi aanzetten voor mijn nummer ? 

 

dankjewel ,

mvg

Steven

Reputatie 7
Badge +4

@stevenalen123 Ik heb VoWifi geactiveerd op je nummer. Het is inderdaad compatibel met alle draadloze netwerken en zou dus ook op je Telenetverbinding moeten werken. 

@HadewychT , super ! dankjewel … mss een domme vraag , ik heb een iPhone 14 pro max , kan ik visueel zien of het werkt? 

 

bedankt

Steven

Ter info: je kan het weten of het werkt als je vliegtuigmode inschakelt en alleen wifi terug opzet en je dan kan bellen is het ok.

Wifisymbool
Naast het symbool wordt de aanbieder weergegeven. 


 

Reputatie 7
Badge +4

@stevenalen123  Meer info over Vowifi vind je hier. Op de meeste toestellen zie je dan een wifi-symbool met een telefoonhoorntje ernbij. 

@HadewychT  , ik heb in mijn profiel een 2de nummer toegevoegd van mijn vrouw , Evelien die een gsm en abo heeft via haar werk … 

Kan je het hiervoor ook activeren aub ? dan kan zij eindelijk ook van thuis uit bellen :-)

bedankt

Steven 

Reageer