Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren


Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 30 June 2022, 11:31

Bekijk origineel

116 reacties

Beste,

 

Kan er iemand voor mijn nummer ook VoLTE en VoWiFi activeren? Dit werkt nog niet terwijl dit aan staat op mijn toestel.

Reputatie 7
Badge +3

@PWaegeman Ik heb het doorgegeven aan de technische dienst om het in orde te maken.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@PWaegeman Juist volgende feedback ontvangen: 

LTE staat actief.

VoWifi niet omdat het toestel dat men gebruikt niet compatibel is met VoWifi van proximus.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

Groetjes,Joel

Kan iemand alsjeblieft VoWiFi activeren voor de twee nummers in mijn profiel?

Kan iemand alsjeblieft VoWiFi activeren voor de twee nummers in mijn profiel?

Kan iemand van Proximus mij helpen en VoLTE en VoWifi voor mij activeren zoals voor de andere mensen in deze thread? Ik heb meerdere keren geprobeerd het 0800-nummer te bellen en kwam nergens.

Ik zit met hetzelfde probleem: geen VoWIFI op mijn Oneplus 8t (android 12.1) waar het nochtans wél aangevinkt staat in de instellingen. Kan iemand van proximus het ook op mijn nummer activeren?

Reputatie 7
Badge +5

@ikovacev De vowifi staat al een tijdje actief op beide nummers.

@DexterBelgium Ik heb het voor jou geactiveerd.

@DaisyS Bedankt! Ik zie dat het nu werkt. Het werkte zeker niet toen ik deze thread postte. 

 

@DexterBelgium Ik heb het voor jou geactiveerd.

Top, werkt inderdaad vlekkeloos, hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

@PWaegeman Juist volgende feedback ontvangen: 

LTE staat actief.

VoWifi niet omdat het toestel dat men gebruikt niet compatibel is met VoWifi van proximus.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

Groetjes,Joel

Bedankt om de VoLTE te activeren. Dit werkt perfect.

VoWiFi niet compatibel? Lijkt me sterk aangezien de Google Pixel 6 Pro compatibel is met elk protocol van VoWiFi wereldwijd. Kunnen jullie het gewoon niet aanzetten en mij zorgen laten maken of het wel werkt met mijn toestel of niet? Het staat nochtans aangevinkt in de instellingen bij mij. Laten jullie iets weten?

De optie van VoWifi is zichtbaar op mijn oneplus 8 pro, maar nog niet werkend (geen icoontje). Het zou fijn zijn moest dit voor mij ook geactiveerd kunnen worden, aangezien ik binnenshuis totaal geen ontvangst heb. Alvast bedankt!

de toestellen waarvoor dit kan kun je hier vinden→ Bellen via wifi | Proximus

PX forummedewerkers kunnen dit activeren aan hun kant, maar op feestdagen komen ze hier niet langs.

Reputatie 3
Badge

Goeiedag,  Mijn telefoonnummer werd vorige vrijdag van een bedrijfsabo overgezet op een pay and go (op mijn vraag in akkoord met mijn werkgever). Één dag nadien heb ik dat nummer laten opnemen in mijn Flex Fiber pakket en koos voor Mobile Flex Maxi.

Mijn mobiele lijn en mobiel internet werken sinds zaterdagavond, MAAR. VoWIFI en VOLTE staan bij Proximus blijkbaar nog niet actief. Kan iemand dit nakijken ?  Alvast bedankt! 

Reputatie 3
Badge

Kan iemand van Proximus hier aub eens naar kijken? (Zie vorige post ). Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +5

@Igor-Alberic Ik heb dit geactiveerd.

De optie van VoWifi is zichtbaar op mijn oneplus 8 pro, maar nog niet werkend (geen icoontje). Het zou fijn zijn moest dit voor mij ook geactiveerd kunnen worden, aangezien ik binnenshuis totaal geen ontvangst heb. Alvast bedankt!

@DaisyS zou u mijn VoWifi ook kunnen activeren?

Reputatie 7
Badge +5

@Max T. De VoWifi staat actief.

Reputatie 3
Badge

@DaisyS ; heel hard bedankt 🙏 

Hoi allemaal,

 

Ik zit met exact zelfde probleem, sinds vandaag naar Proximus overgestapt en ik krijg VoWifi niet geactiveerd. Alle stappen van de website gevolgd maar toch geen connectie. 

Bij mijn vorige provider werkte dit wel dus toestel (iphone 13 pro) is in orde.

Iemand die me kan helpen? 

 

Hartelijk dank! 

Joeri

Hoi allemaal,

 

Ik zit met exact zelfde probleem, sinds vandaag naar Proximus overgestapt en ik krijg VoWifi niet geactiveerd. Alle stappen van de website gevolgd maar toch geen connectie. 

Bij mijn vorige provider werkte dit wel dus toestel (iphone 13 pro) is in orde.

Iemand die me kan helpen? 

 

Hartelijk dank! 

Joeri

Ze moeten dit vanuit Proximus activeren op je nummer. Wacht nog even op een reactie van een medewerker, zij/hij zal dit kunnen activeren. Als dat gebeurd is zou het moeten werken. Zo ging het er in ieder geval bij mij aan toe, VoWifi werkt nu perfect.

Reputatie 5
Badge +2

@joeri-t We hebben het geactiveerd op je nummer.

Beste,

 

Kunnen jullie dit voor mijn mobiel nummer ook activeren? (Vowifi)

Beste,

 

Kunnen jullie dit voor mijn mobiel nummer ook activeren? (Vowifi)

Maandag komen de PX medewerkers hier terug langs op het forum best het tel nr waarover het gaat in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zetten in één van de passende privé vakken of bv in het privé vak “ticket”, deze privé aangeduide tekstvakken kunnen alleen door PX medewerkers gezien worden.

Beste,

 

Kunnen jullie dit voor mijn mobiel nummer ook activeren? (Vowifi)

Maandag komen de PX medewerkers hier terug langs op het forum best het tel nr waarover het gaat in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zetten in één van de passende privé vakken of bv in het privé vak “ticket”, deze privé aangeduide tekstvakken kunnen alleen door PX medewerkers gezien worden.

Ik heb mijn mobiel nummer aan mijn profiel toegevoegd. Bedankt!

Voor mij is het eindelijk opgelost dank je @Michael V !

Reageer