Beantwoord

VoWifi activeren op S22 ultra


Hallo,

Kunnen jullie nakijken of voWifi geactiveerd is op mijn nummer?

Ik heb een S22 Ultra en volgens mij staan alle instelling goed, maar toch heb ik alleen voLTE en geen voWifi?

 

Bedankt,

Kristof

icon

Beste antwoord door AntonellaD 5 April 2022, 14:54

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@dekristof De codes die nodig zijn om gebruik te kunnen maken van voWifi staan bij ons actief op jouw gsm-nummer. Wellicht vind je meer info via onderstaande links.

Bellen via wifi | Proximus

VoWIFI activeren | Samsung (proximus.be)

Mocht het nadien nog steeds niet lukken, kan je best contact opnemen met de personeeldienst of verantwoordelijke op je werk, die op zijn beurt dit kan opnemen met de Proximus account manager. Wij hebben namelijk maar een beperkte toegang tot Enterprise tariefplannen via werkgevers.

Groetjes,
Antonella

Dag @AntonellaD 

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb de stappen proberen volgen die gelinkt werden maar stap 5 kan ik niet uitvoeren. Het menu-item ‘bellen via wifi’ is niet aanwezig in het menu verbindingen.

Is er dan nog iets wat ik zelf of jullie kan/kunnen doen of dien ik via de werkgever te gaan?

 

Reputatie 7
Badge +3

@dekristof Zijn alle laatste nieuwe software updates geïnstalleerd op jouw toestel en is het een BELUX variant?

Let op, kijk na of je Samsung toestel een BELUX variant is.

  1. Ga naar Instellingen Info Telefoon > Softwaregegevens.
  2. Veeg omlaag tot je Softwaregegevens serviceprovider ziet.
  3. Als je in de code de 3 letters 'LUX' verwerkt ziet, betekent dit dat je toestel voor België en Luxemburg bestemd is.

Indien dit beide wel het geval is, kan je best via de werkgever gaan.

Groetjes,
Antonella

Hi @AntonellaD 

De laatste updates zijn geïnstalleerd maar het lijkt dat mijn toestel een EU variant is ipv een Luxemburgse

 

updates geinstalleerd

 

geen LUX

 

Vriendelijke groeten,

Kristof

Reputatie 7
Badge +3

@dekristof  Vreemd. Ikzelf heb een s22+ ook met EUX.. als software versie, ik heb wel de mogelijkheid om bellen  via wifi. Dit staat bij mij tussen de icoontjes in het dropdown menu. 😌

Hi @Luc.M ,

Als je de quick toggle bedoelt, die heb ik ook. Maar die heeft geen zichtbaar effect bij mij...

 

Reputatie 7
Badge +3

@dekristof  Oei, ik heb nog niet gebeld met m’n toestel 😊. Op m’n vorig toestel zag je bij de gesprekken welke gevoerd waren via Wifi. . Dat je het icoon al hebt is al goed vind ik. 

Ter info: als je praktisch 100% wilt zeker zijn, best op vliegtuigmodus zetten met alleen wifi aan en dan proberen te bellen als het lukt dan ben je ook zeker dat je belt  over wifi, met een iphone ook voorgehad, geen enkel aanduiding van vowifi en toch kunnen bellen met vliegtuigmodus en enkel wifi aan.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin ; Tof Martin. leuk om te weten. Had ik niet aan gedacht.

Ja, zo met vliegtuigmode proberen bellen heb ik al geprobeerd. Maar dat lukt niet, ik krijg dan de vraag of ik vliegtuigstand wil uitschakelen en als ik dat weiger wordt er geen oproep gelanceerd

Reputatie 7
Badge +3

@dekristof Ik heb het achterliggend verder laten nakijken en het profiel laten resetten. Kan je opnieuw proberen? Groetjes, Antonella

Dag @AntonellaD 

Nu werkt het!

In de statusbalk heb ik het icoontje bijgekregen van een telefoon met wifistralen en ik kan bellen in airplane modus als ik wifi inschakel.

Het menu-item ‘bellen via wi-fi’ in ‘verbindingen’ ontbreekt nog maar met de quick toggle kan ik bellen via wi-fi in- en uitschakelen.

Bedankt voor de moeite en ook de anderen bedankt om mee te denken!

Groetjes,

Kristof

Reputatie 1

Kan er voor mij ook eens gekeken worden om VoWifi te activeren aub? 

Reputatie 7
Badge +3

@SV1  Dag,  om je toestel in te stellen kun je best hier eens kijken Bellen via wifi | Proximus Groetjes Luc

Reputatie 1

@SV1  Dag,  om je toestel in te stellen kun je best hier eens kijken Bellen via wifi | Proximus Groetjes Luc

Mijn toestel staat er niet tussen. Waarom worden er eigenlijk zo weinig toestellen ondersteund? 6 verschillende merken, da’s wel redelijk povertjes… 

Reputatie 7
Badge +3

@SV1 

de lijst met toestellen gaat regelmatig uitgebreid en aangepast worden, heeft men ons beloofd.

Dus ga zeker regelmatig eens kijken

Groeten

tina

Reageer