Vraag

Vorige werkgever wil abonnement overzetten naar pay&go zonder succes.

  • 15 July 2021
  • 7 reacties
  • 581 Bekeken

Hallo, 

Ik zit al een week met een issue waar ik geen antwoord op vind en niemand me precies mee verder kan helpen. Hopelijk langs deze weg eindelijk succes.

Ik ben zonet begonnen bij een nieuwe werkgever die me een gsm-abonnnement van telenet wil bezorgen. Natuurlijk, om dat te kunnen, moesten er aan wat voorwaarden voldoen zodat deze overdracht kon gebeuren met het behouden van mijn huidige nummer: 

 

1- Mijn vorige werkgever moest mijn abonnement opzeggen.

2- Mijn opgezegde abonnement bij Proximus wordt een Pay&Go-kaart.

3- Telenet kan mijn zelfde nummer overnemen in een abonnement bij hen. 

 

Stap 1 is gelukt mijn inziens (ik kan niet meer bellen of sms’en op kosten van mijn vorige werkgever)

Stap 2 is niet gelukt, telkens ik probeer mijn nummer te identificeren via proximus.be/identificeer weet de site me te zeggen dat dit geen pay&go-nummer is 

Stap 3 lukt natuurlijk al helemaal niet: antwoord van telenet: “Zopas kregen we een foutmelding bij de nummeroverdracht dat het nummer 04******** momenteel niet actief staat.”

Kan iemand me vanop afstand verder helpen? Kan iemand mijn nummer heractiveren bij Proximus?  

 

thx!


7 reacties

Op  www.1299.be of www.crdc.be kan je al zien wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.
en dit is 
 

Operator:     Proximus mobile
Telefoonnummer:     04---------------44

Proximusmedewerkers kunnen straks als ze hier de draad opnemen al natrekken of de transfer naar P&G in orde is.

NB: het identificeren lukt inderdaad soms niet maar ook de Prox medewerkers zullen je hierbij kunnen verder helpen

Ter bijkomende info: Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Ter bijkomende info: Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Goed idee! Hoe kan ik een post wijzigen zodat ik mijn gsm-nummer uit mijn forumpost kan verwijderen? Bedankt Martin.

op de 3 puntjes onderaan je bericht klikken en bewerk klikken 

als het niet meer lukt kan een prox forummedewerker dit verwijderen voor u.

Reputatie 7
Badge +5

@NVanderWee Je nummer is al op een prepaid gezet. Indien indentificatie niet lukt kan je deze altijd laten identificeren in de winkel. 

Jammer, … ik krijg steeds dit als antwoord: 
 

 

Reputatie 7
Badge +4

@DaisyS & @NVanderWee 

Ter info:

Ik heb verleden jaar een gelijkaardig probleem (ongeldig nr) gehad met een aantal P&G kaarten (voor de eindvervaldag van de betrokken SIM-kaarten)

Het probleem werd verholpen door de betrokken GSM-nrs en SIM-kaartnrs in “de P&G MSC database” terug aan elkaar te koppelen zodat identificatie/registratie/activatie (correct) kon doorgaan

 

Reageer