Beantwoord

Volte op Oneplus 7 pro


Is Volte eindelijk beschikbaar voor dit toestel ( in instellingen staat volte en vowifi reeds aangevinkt) ? Heb hezien dat Oneplus 7t pro in de lijst staat maar in wezen zelfde firmware heeft dus dat zou moeten kunnen werken.

Zo ja, waarom herkent mijn simkaart volte niet of moet ik er een nieuwe voor aanvragen?

Dank voor een prompt antwoord

icon

Beste antwoord door ThierryW 6 April 2020, 16:28

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_volte/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/volte.html

 

? titel versus uw tekst: 2* OnePlus 7Pro  vermeld ? 

Met volgende smartphones kan je van VoLTE genieten:

OnePlus : 7T, 7T Pro.

Reputatie 7
Badge +4

@mike1954 Kan je het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel, zodat ik dit voor jou kan nakijken.

@mike1954 Kan je het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel, zodat ik dit voor jou kan nakijken.

Ik heb het zojuist aan mijn profiel toegevoegd..

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_volte/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/volte.html

 

? titel versus uw tekst: 2* OnePlus 7Pro  vermeld ? 

Met volgende smartphones kan je van VoLTE genieten:

OnePlus : 7T, 7T Pro.

Ter bijkomende info: ik zou niet te veel afgaan op dei lijst eerst stond de mijne er ook niet tussen en na te bellen naar helpdesk hebben ze die actief gezet, dus ik vermoede dat die lijst niet altijd op tijd aangevuld wordt.
Dus gewoon hier op het forum vragen aan de prox medewerkers of bellen is volgens mij nog altijd het zekerste, trouwens als hij er tussen staat is het nog niet zeker dat die geactiveerd is en moet je toch contact opnemen met Prox.

Reputatie 7
Badge +4

@mike1954 De VoLTE optie is nu geactiveerd op je gsm-nummer. Ik zie wel dat je nog een ouder Smart 20 abonnement hebt. Het zou voor jou wel voordeliger zijn om over te schakelen naar een Mobilus S abonnement. Meer informatie kan je hier terugvinden.

@mike1954 Kan je het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel, zodat ik dit voor jou kan nakijken.

Ik heb ook een oneplus 7t pro en volte (en vowifi) werkt bij mij ook niet...

best ook al het betrokken nummer toevoegen in je forum profiel in afwachting dat hier iemand van het prox forumteam de draad hier opneemt.

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar ergens je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

@mike1954 Kan je het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel, zodat ik dit voor jou kan nakijken.

Ik heb ook een oneplus 7t pro en volte (en vowifi) werkt bij mij ook niet...

Al gevraagd om  VoLTE optie  op je gsm-nummer te activeren? ( Volte icoontje verschijnt dan automatisch bovenaan je scherm)

TUI: Dat is ook wat Proximus doet als ze hier langkomen en de berichten lezen.

Reputatie 7
Badge +4

@TimoTies De VoLTE optie is nu op je gsm-nummer geactiveerd.

Ik heb ondertussen een Oneplus 8 pro… kan ook daarop VoLTE/VoWIFI geactiveerd worden?

Ter info: VoWifi is naar het schijnt nog maar voor bepaalde personen die als testers mogen meedoen.

Ter info: VoWifi is naar het schijnt nog maar voor bepaalde personen die als testers mogen meedoen.


VoLTE zou al leuk zijn ;)

Reputatie 7
Badge +4

@devilkin Ook op uw nr is VoLTE nu acief.

is deze lijst van VoLTE-compatibele toestellen up-to-date? Klopt het dat tot op vandaag de iPhone 11 (Pro) nog niet ondersteund wordt?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html

Ik heb een Samsung Galaxy A40 en bij mij werkt ook nog steeds niet de VoLTE, deze staat nochtans in de lijst. heb dit meermaals aan proximus gevraagd, kan het aub ook geactiveerd worden?

@Roland81 Ter info: Morgen pas komt iemand van prox zelf terug langs op het forum, helpdesk is wel altijd bereikbaar 0800 22 800

Iemand van proximus aanwezig? Zouden jullie bij mij ook VoLTE kunnen activeren aub?

Reputatie 7
Badge +4

Iemand van proximus aanwezig? Zouden jullie bij mij ook VoLTE kunnen activeren aub?


hi, ik kijk om dit voor je aan te passen
dit zal tegen ten laatste morgen ochtend voor je actief zijn

Iemand van proximus aanwezig? Zouden jullie bij mij ook VoLTE kunnen activeren aub?


hi, ik kijk om dit voor je aan te passen
dit zal tegen ten laatste morgen ochtend voor je actief zijn

Heb je mijn vraag ook kunnen bekijken? Kan het ook ingeschakeld worden voor mijn nummer?

is deze lijst van VoLTE-compatibele toestellen up-to-date? Klopt het dat tot op vandaag de iPhone 11 (Pro) nog niet ondersteund wordt?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html

Reputatie 7
Badge +4

Iemand van proximus aanwezig? Zouden jullie bij mij ook VoLTE kunnen activeren aub?


hi, ik kijk om dit voor je aan te passen
dit zal tegen ten laatste morgen ochtend voor je actief zijn

Heb je mijn vraag ook kunnen bekijken? Kan het ook ingeschakeld worden voor mijn nummer?

is deze lijst van VoLTE-compatibele toestellen up-to-date? Klopt het dat tot op vandaag de iPhone 11 (Pro) nog niet ondersteund wordt?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html


is dit voor het nr dat in je profile staat ?
want hierop staat de volte optie al actief
deze lijst zou inderdaad up to date moeten zijn

Iemand van proximus aanwezig? Zouden jullie bij mij ook VoLTE kunnen activeren aub?


hi, ik kijk om dit voor je aan te passen
dit zal tegen ten laatste morgen ochtend voor je actief zijn

Heb je mijn vraag ook kunnen bekijken? Kan het ook ingeschakeld worden voor mijn nummer?

is deze lijst van VoLTE-compatibele toestellen up-to-date? Klopt het dat tot op vandaag de iPhone 11 (Pro) nog niet ondersteund wordt?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/hoe-bellen-via-4g.html


is dit voor het nr dat in je profile staat ?
want hierop staat de volte optie al actief
deze lijst zou inderdaad up to date moeten zijn

Ja, het gaat over dat nummer. Ik merk inderdaad dat ik over 4G kan bellen. De lijst is ondertussen ook aangepast, aangezien deze ondertussen is aangevuld met o.a.  iPhone 11, iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max.

Bedankt om het na te kijken.

Is VoWifi ook al mogelijk bij Proximus? Kan ik me daar ergens ook voor aanmelden?

Alleen aangeduide testpersonen tot nu toe !

Zou inderdaad interessant zijn als je zou kunnen deelnemen aan deze testen.

Reageer