Beantwoord

VoLTE beschikbaarheid met S7

  • 2 February 2018
  • 7 reacties
  • 1317 Bekeken

Beste,

Hoe kan ik van VoLTE genieten op mijn Samsung S7? Is VoLTE beschikbaar voor iedereen of moet ik VoLTE eerts laten activeren in mijn SIM kaart abonnement?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door ThomasP 5 February 2018, 15:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo Victor,
VoLTE op je S7 zou geen probleem mogen zijn.
Ga naar Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele netwerken en activeer Bellen via 4G.



Succes!

Groeten,
Wim
Dag Wim,

Deze optie heb ik niet in mijn GSM.
Bent u zeker dat geen actie nodig is van Proximus zelf om VoLTE in mijn SIM kaart te activeren?

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Victor,
In principe is VoLTE voor iedereen beschikbaar. Zie wel dat je de laatste software versie hebt op je S7. Dit zijn momenteel deze update codes:
G930FXXS1DQLC / G930FVFG1DQK1 / G930FXXU1DQIL
Dag Wim,

Mijn FW is G930FXXU1DQJ8.
Waar kan ik zoeken voor alle FW versies die VoLTE kunnen?

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
Alle recente software versies zijn VoLTE voorzien. Je kunt altijd op je toestel checken of je de laatste software hebt via Instellingen -> Software-update.
Je kan ook je gsm-nummer en wat uitleg sturen via privébericht naar https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
en dan zullen mijn collega's je wel verder helpen.

Groetjes,
Reputatie 6
Badge +3
Hallo Victor,

VOLte (= HD voice over 4G):

  • Dit gebeurt automatisch, de klant of verkoper dient niets te doen.
  • Klanten met een VoLTE compatibel toestellen ( Samsung-toestellen, Android OS, en nu zijn de iPhone 6, 6S, 6SE, 7 en 7 Plus ook compatibel) ontvangen een sms wanneer VoLTE voor hen geactiveerd wordt. Ze kunnen dan best even hun toestel heropstarten.

    Groeten, Aw
  • Reputatie 7
    Badge +6
    Victor, ik zie dat VoLTE intussen actief staat voor je nummer sinds 2/02/2017. Blijkbaar stond het niet standaard voor je actief maar dat is intussen dus rechtgezet. 😉

    Reageer