Vraag

Voicemail activeren

  • 6 June 2022
  • 7 reacties
  • 564 Bekeken

Beste,

 

we zijn vorige week overgeschakeld van Telenet naar Proximus en daardoor is onze voicemail gedesactiveerd.  Wanneer ik activatie voicemail opvraag via telefoon of via website krijg ik sms met uitleg waarbij ik instellingen moet aanpassen maar er verschijnt nergens een instelling om voicemail te activeren.   Onze klanten kunnen ons nu al een week geen voicemail achterlaten en ik ben ook mijn voicemails die ik voordien heb ontvangen kwijt.      Ik krijg ook geen antwoord via hulplijn telefoon of chat.

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Mieke B  Dag Mieke, ik heb zonet het order ingevoerd. Na een uur zal dit order afgewerkt zijn. Laat u me weten als het gelukt is?  Groetjes Luc

Beste,

we zijn ondertussen 3 weken verder en de optie voice mail activeren is nog steeds niet te zien in onze instellingen.  We zijn business klanten, begrijp niet hoe dit mogelijk is….

Graag opvolging aub

Mieke

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mieke B Wegens het lopend order kunnen wij momenteel geen wijzigingen inleiden op de producten en diensten. De installatie is gepland voor morgen. Zodra het order volledig is doorgestroomd, kan de voicemail worden geactiveerd. Groetjes, Antonella

profiel aangevuld

 

Reputatie 7
Badge +5

@Mieke B Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na. 

Gaat dit over een vast of gsm nummer? 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info frank

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf morgen terug actief op dit publieke forum

Inderdaad voice mails worden niet overgedragen (en zijn dus verloren)

Voor zover mij bekend is voice mail  automatisch standaard actief op het mobiele net (elk  GSM-nr beschikt standaard over een voice mail box)

Voor vaste lijnen is standaard “phone mail basic” actief

Gratis en betalende opties voor je vaste lijn | Proximus

Als je een oproep na een tiental beltonen niet beantwoordt, dan kan je correspondent toch een boodschap achterlaten (prijs van een nationaal telefoongesprek). Vervolgens poogt Proximus gedurende twee dagen je deze boodschap te bezorgen.

Ik vermoed daarentegen wel dat de “phone mail” op uw vaste lijn (vergelijkbaar met de voice mail GSM) enkel door Proximus medewerkers kan worden geactiveerd (indien dit niet via 1969 lukt, cfr gelijkaardige oudere berichten op dit en het Fr-forum)

Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus

 

Reputatie 6
Badge +3

Voicemails van bij Telenet ben je uiteraard kwijt.

voor de rest:

Betreft het mobiel of vast ?

 

Tijdens weekdagen zijn de forummedewerkers actief,

vul in je persoonlijk profiel het nummer in waarover het gaat, zodat ze je makkelijker kunnen helpen.

 

Voor zelfhulp: 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html

Reageer